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市場調査レポート
商品コード
1567211

裸眼3Dディスプレイ市場:技術別、用途別、業界別、地域別

Glasses Free 3D Display Market, By Technology, By Application, By Vertical, By Geography


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
裸眼3Dディスプレイ市場:技術別、用途別、業界別、地域別
出版日: 2024年09月02日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の裸眼3Dディスプレイ市場は、2024年に14億8,000万米ドルと推定され、2024年から2031年にかけて16.3%の複合年間成長率(CAGR)を示し、2031年には42億5,000万米ドルに達すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2023 2024年の市場規模 14億8,000万米ドル
実績データ 2019年~2023年 予測期間 2024年から2031年
予測期間2024年から2031年 CAGR: 16.30% 2031年の価値予測 42億5,000万米ドル
図.裸眼3Dディスプレイ市場シェア(%)、地域別、2024年
Glasses Free 3D Display Market-IMG1

裸眼3Dディスプレイ技術は、メガネをかけずに立体3D映像体験を視聴者に提供します。この革新的な3Dディスプレイにより、ユーザーは正しい奥行き知覚と運動視差で画像を認識することができます。この分野における最近の動向には、様々な観察角度から同時に高品質の3D視聴体験を提供するマルチビュー3Dディスプレイの開発が含まれます。視差バリア、レンチキュラーシート、ホログラフィックなどのさまざまなディスプレイ技術が、裸眼3Dスクリーンを開発するために研究されています。自然な3D知覚を提供する裸眼3Dディスプレイの能力は、民生用電子機器、医療用画像処理、デジタル・サイネージ・アプリケーションでの採用を後押ししています。

市場力学:

世界の裸眼3Dディスプレイ市場の成長は、高度な家電製品に対する需要の増加、ヘルスケアやゲーム産業における3Dディスプレイの用途拡大、自動立体ディスプレイ技術の技術進歩などの要因によって牽引されています。しかし、裸眼3Dスクリーンは、通常の3Dディスプレイに比べて製造コストが高く、視野角も限られているため、市場成長の妨げになる可能性があります。軽量でフレキシブルな3Dディスプレイの開発やVR/AR技術の統合は、新たな成長機会を提供する可能性があります。

本調査の主な特徴

本レポートは、世界の裸眼3Dディスプレイ市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024-2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を提供しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。

世界の裸眼3Dディスプレイ市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。

主な企業は、AUO Corporation、Blippar、Dimenco、Epson、Fujifilm Holdings Corporation、Holografika、LG Electronics、Leia Inc.、三菱電機株式会社、パナソニック株式会社、Samsung Electronics、シャープ株式会社、ソニー株式会社、株式会社東芝、ViewSonic Corporationなどです。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

裸眼3Dディスプレイの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。

利害関係者は、世界の裸眼3Dディスプレイ市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併と買収
  • 新システムの導入/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界の裸眼3Dディスプレイ市場、技術別、2019年~2031年

  • 視差バリア
  • レンチキュラーレンズ
  • 指向性バックライト
  • ホログラフィック
  • その他(ボリューメトリック、ライトフィールドなど)

第5章 世界の裸眼3Dディスプレイ市場、用途別、2019年~2031年

  • スマートフォンとタブレット
  • テレビ
  • モニターとラップトップ
  • デジタルサイネージと看板
  • その他(ゲーム、医療、自動車など)

第6章 世界の裸眼3Dディスプレイ市場、業界別、2019年~2031年

  • 家電
  • 商業
  • 産業
  • ヘルスケア
  • その他

第7章 世界の裸眼3Dディスプレイ市場、地域別、2019年~2031年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東
  • アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AUO Corporation
    • Blippar
    • Dimenco
    • Epson
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Holografika
    • LG Electronics
    • Leia Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics
    • Sharp Corporation
    • Sony Corporation
    • Toshiba Corporation
    • ViewSonic Corporation

第9章 アナリストの推奨事項

第10章 調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI7354

Global glasses free 3D display market is estimated to be valued at USD 1.48 Billion in 2024 and is expected to reach USD 4.25 Billion by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 16.3% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2024: US$ 1.48 Bn
Historical Data for: 2019 to 2023 Forecast Period: 2024 to 2031
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 16.30% 2031 Value Projection: US$ 4.25 Bn
Figure. Glasses Free 3D Display Market Share (%), By Region, 2024
Glasses Free 3D Display Market - IMG1

Glasses free 3D display technology provides a stereoscopic 3D visual experience to the viewer without wearing any glasses. This innovative 3D display allows the user to perceive images with correct depth perception and motion parallax. Recent advancements in this field involve development of multi-view 3D displays that deliver high-quality 3D viewing experience from various angles of observation simultaneously. Various display technologies such as parallax barrier, lenticular sheet, and holographic are being explored to develop glasses-free 3D screens. The ability of glasses free 3D displays to provide natural 3D perception boosts their adoption in consumer electronics, medical imaging, and digital signage applications.

Market Dynamics:

Global glasses free 3D display market growth is driven by factors such as increasing demand for advanced consumer electronics, growing applications of 3D displays in healthcare and gaming industry, and technological advancement in auto stereoscopic display technologies. However, high manufacturing cost and limited viewing angles of glasses free 3D screens as compared to usual 3D displays can hamper the market growth. The development of lightweight and flexible 3D displays as well as integration of VR/AR technologies can offer new growth opportunities.

Key features of the study:

This report provides in-depth analysis of the global glasses free 3D display market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global glasses free 3D display market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include AUO Corporation, Blippar, Dimenco, Epson, Fujifilm Holdings Corporation, Holografika, LG Electronics, Leia Inc., Mitsubishi Electric Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics, Sharp Corporation, Sony Corporation, Toshiba Corporation, and ViewSonic Corporation

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

Global glasses free 3D display market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global glasses free 3D display market

Detailed Segmentation-

  • By Technology Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • Parallax Barrier
    • Lenticular Lens
    • Directional Backlight
    • Holographic
    • Others (Volumetric, Light Field, etc.)
  • By Application Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • Smartphones and Tablets
    • Televisions
    • Monitors and Laptops
    • Digital Signage and Billboards
    • Others (Gaming, Medical, Automotive, etc.)
  • By Vertical Insights (Revenue, USD Bn, 2019 - 2031)
    • Consumer Electronics
    • Commercial
    • Industrial
    • Healthcare
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn 2019 - 2031)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • AUO Corporation
    • Blippar
    • Dimenco
    • Epson
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Holografika
    • LG Electronics
    • Leia Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics
    • Sharp Corporation
    • Sony Corporation
    • Toshiba Corporation
    • ViewSonic Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Technology
    • Market Snippet, By Application
    • Market Snippet, By Vertical
    • Market Snippet, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New System Launches/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Glasses Free 3D Display Market, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Parallax Barrier
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Lenticular Lens
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Directional Backlight
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Holographic
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Others (Volumetric, Light Field, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

5. Global Glasses Free 3D Display Market, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Smartphones and Tablets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Televisions
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Monitors and Laptops
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Digital Signage and Billboards
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Others (Gaming, Medical, Automotive, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

6. Global Glasses Free 3D Display Market, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Consumer Electronics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Commercial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Industrial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

7. Global Glasses Free 3D Display Market, By Region, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • Israel
      • GCC Countries
      • Rest of the Middle East
  • Africa
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Vertical, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • AUO Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Blippar
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Dimenco
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Epson
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Fujifilm Holdings Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Holografika
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • LG Electronics
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Leia Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Mitsubishi Electric Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Panasonic Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Samsung Electronics
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Sharp Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Sony Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Toshiba Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • ViewSonic Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact