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市場調査レポート
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1577356

3Dディスプレイ市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

3D Display Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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3Dディスプレイ市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の3Dディスプレイ市場は、2023年に1,275億米ドルと評価され、主に技術の進歩によって、2024年から2032年にかけてCAGR 15%以上で成長すると予測されています。

技術が成熟し、費用対効果が高まるにつれて、その採用は家電、自動車用ディスプレイ、医療用画像処理などの分野で拡大する可能性が高いです。例えば2023年2月、LiantronicsはISE 2023で革新的な「W」-3Dディスプレイ・ソリューションを展示しました。このグラスレス3Dディスプレイは、ユニークな"W "波の曲線形状を持ち、鮮やかな視覚効果と魅力的なコンテンツで観客を魅了するように作られています。

ソニーの空間コンテンツ制作システムに代表される先進のXR(Extended Reality)技術は、3Dディスプレイ産業の成長を後押ししています。高解像度4K OLEDマイクロディスプレイ、ビデオシースルー機能、ユーザーフレンドリーなコントローラーなどの機能は、3Dディスプレイの品質と適応性を高めています。このような機能強化は、ユーザーの没入感とインタラクションを高め、コンテンツ制作やエンターテインメントから工業デザインに至るまで、多様な用途で3Dディスプレイの価値を増幅します。例えば、2024年1月、ソニー株式会社は最先端の空間コンテンツ作成システムを発表しました。

3Dディスプレイ市場は、小型(20インチ未満)、中型(20~50インチ)、大型(50インチ以上)の3つのサイズに分類されます。50インチを超える大型セグメントが最も急成長しており、2024年から2032年までのCAGRは20%を超えます。これらの大型ディスプレイは、デジタルサイネージ、インフォメーションキオスク、広告などの用途を見つけ、商業および公共部門で人気を集めています。その高い視認性と没入感から、ダイナミックな広告やインタラクティブな公共情報システムの需要に後押しされ、人通りの多い場所に最適な候補となっています。

解像度別の市場セグメントには、2K、4K、8K、その他があります。2023年には4Kセグメントが圧倒的なシェアを占め、2032年には2,300億米ドルを突破すると予測されています。4K解像度の台頭は、テレビ、モニター、ゲーム機などの家電製品に広く採用されていることが主因です。消費者が高解像度のコンテンツや優れた視覚体験を求めるようになるにつれ、低解像度のものよりも4Kディスプレイを好む傾向が強まっています。

北米では3Dディスプレイ市場が急成長しており、2032年までに2,000億米ドルを超えると予測されています。この地域の強固な技術インフラと電子機器への消費支出の増加が主要な促進要因であり、多様な分野での需要の高まりがそれを補完しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 3Dディスプレイ技術の進歩
      • XR(拡張現実)の進歩
      • 没入型体験への需要の高まり
      • 3Dコンテンツの作成とパーソナライゼーションを強化するためのAIの統合
      • 広告やデジタルサイネージにおける3Dディスプレイの人気の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高いコストと手頃な価格の問題
      • 利用可能なコンテンツと互換性の制限
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:製品別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ボリュームディスプレイ
  • 立体ディスプレイ
    • ガラスベース立体ディスプレイ
    • 自動立体視ディスプレイ
  • ヘッドマウントディスプレイ(HMD)
  • ホログラフィック・ディスプレイ
  • その他

第6章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ステレオスコピー
  • ホログラフィー
  • 体積ディスプレイ技術
  • ライトフィールド技術
  • 自動立体視技術
  • その他

第7章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 家電
    • テレビ
    • スマートフォン
    • モニター
    • ゲーム機
  • エンターテイメント
    • プロジェクター
    • バーチャルリアリティヘッドセット
    • 拡張現実ヘッドセット
  • 医療用画像処理
  • 自動車用ディスプレイ
  • 広告およびデジタルサイネージ
  • その他

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 民生用
  • 商業
  • 産業用
  • ヘルスケア
  • 自動車
  • 航空宇宙・防衛
  • その他

第9章 市場推計・予測:ディスプレイ技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • デジタル光源(DLP)
  • 有機発光ダイオード(OLED)
  • 発光ダイオード(LED)
  • マイクロLED
  • 量子ドット・ディスプレイ(QLED)
  • レーザー蛍光体ディスプレイ
  • その他

第10章 市場推計・予測:解像度別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 2K
  • 4K
  • 8K
  • その他

第11章 市場規模推計・予測:サイズ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 小型(20インチ未満)
  • 中型(20~50インチ)
  • 大型(50インチ以上)

第12章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第13章 企業プロファイル

  • Acer Inc.
  • Apple Inc.
  • ASUS
  • AU Optronics
  • BenQ
  • BOE Technology Group
  • Dell Technologies
  • Eizo
  • Epson Corporation
  • HannStar Display
  • Hisense
  • HP Inc.
  • Innolux Corporation
  • JDI(Japan Display Inc.)
  • LG Display
  • LG Electronics
  • NEC Display Solutions
  • O-film Tech
  • Panasonic Corporation
  • Philips
  • Samsung Electronics Co, Ltd.
  • Sharp Corporation
  • Sony Corporation
  • Toshiba
  • ViewSonic
  • Xiaomi
目次
Product Code: 4116

The Global 3D Display Market was valued at USD 127.5 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 15% from 2024 to 2032, primarily driven by technological advancements.

As technology matures and becomes more cost-effective, its adoption is likely to expand across sectors like consumer electronics, automotive displays, and medical imaging. For instance, in February 2023, Liantronics showcased its innovative "W"-3D Display Solution at ISE 2023. This glasses-free 3D display, with its unique "W" wave curved shape, is crafted to mesmerize audiences with its vivid visual effects and engaging content.

Advanced XR (Extended Reality) technologies, highlighted by Sony's spatial content creation system, are propelling the growth of the 3D display industry. Features like high-resolution 4K OLED Microdisplays, video see-through functions, and user-friendly controllers elevate the quality and adaptability of 3D displays. Such enhancements boost user immersion and interaction, amplifying the value of 3D displays across diverse applications, from content creation and entertainment to industrial design. For instance, in January 2024, Sony Corporation unveiled its cutting-edge spatial content creation system.

The overall industry is classified into product, technology, application, end use r, display technology, resolution, size, and region.

The 3D display market categorizes its offerings based on size: small (under 20 inches), medium (20-50 inches), and large (over 50 inches). The large segment, exceeding 50 inches, is the fastest growing, boasting a CAGR of over 20% from 2024 to 2032. These expansive displays are gaining traction in commercial and public sectors, finding applications in digital signage, information kiosks, and advertising. Their high visibility and immersive nature make them prime candidates for high-traffic areas, driven by a demand for dynamic advertising and interactive public information systems.

Resolution-wise, the market segments include 2K, 4K, 8K, and others. Dominating in 2023, the 4K segment is projected to surge past USD 230 billion by 2032. The 4K resolution's rise is largely attributed to its widespread adoption in consumer electronics, including TVs, monitors, and gaming consoles. As consumers increasingly seek high-definition content and superior visual experiences, the preference for 4K displays over their lower-resolution counterparts has intensified.

North America is witnessing a burgeoning 3D display market, with projections to surpass USD 200 billion by 2032. The region's robust technological infrastructure and heightened consumer spending on electronics are key drivers, complemented by a rising demand across diverse sectors.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2024 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Technology and innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Advancements in 3D display technology
      • 3.7.1.2 Advancement in XR (Extended Reality)
      • 3.7.1.3 Growing demand for immersive experiences
      • 3.7.1.4 Integration of AI for enhanced 3D content creation and personalization
      • 3.7.1.5 Rising popularity of 3D displays in advertising and digital signage
    • 3.7.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.7.2.1 High costs and affordability issues
      • 3.7.2.2 Limited content availability and compatibility
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Volumetric display
  • 5.3 Stereoscopic display
    • 5.3.1 Glass-based stereoscopic display
    • 5.3.2 Autostereoscopic display
  • 5.4 Head-Mounted display (HMD)
  • 5.5 Holographic display
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Technology, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Stereoscopy
  • 6.3 Holography
  • 6.4 Volumetric display technology
  • 6.5 Light field technology
  • 6.6 Autostereoscopic technology
  • 6.7 Others

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Application, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Consumer electronics
    • 7.2.1 Television
    • 7.2.2 Smartphones
    • 7.2.3 Monitors
    • 7.2.4 Gaming consoles
  • 7.3 Entertainment
    • 7.3.1 Projector devices
    • 7.3.2 Virtual reality headsets
    • 7.3.3 Augmented reality headsets
  • 7.4 Medical imaging
  • 7.5 Automotive displays
  • 7.6 Advertising and digital signage
  • 7.7 Others

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By End-User, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Consumer
  • 8.3 Commercial
  • 8.4 Industrial
  • 8.5 Healthcare
  • 8.6 Automotive
  • 8.7 Aerospace and defense
  • 8.8 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Display Technology, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Digital light processing (DLP)
  • 9.3 Organic light emitting diode (OLED)
  • 9.4 Light emitting diode (LED)
  • 9.5 MicroLED
  • 9.6 Quantum dot display (QLED)
  • 9.7 Laser phosphor display
  • 9.8 Others

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Resolution, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 2K
  • 10.3 4K
  • 10.4 8K
  • 10.5 Others

Chapter 11 Market Estimates and Forecast, By Size, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 11.1 Key trends
  • 11.2 Small (less than 20 inches)
  • 11.3 Medium (20-50 inches)
  • 11.4 Large (more than 50 inches)

Chapter 12 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million and Units)

  • 12.1 Key trends
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 U.S.
    • 12.2.2 Canada
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 UK
    • 12.3.2 Germany
    • 12.3.3 France
    • 12.3.4 Italy
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 China
    • 12.4.2 India
    • 12.4.3 Japan
    • 12.4.4 South Korea
    • 12.4.5 ANZ
    • 12.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 Latin America
    • 12.5.1 Brazil
    • 12.5.2 Mexico
    • 12.5.3 Rest of Latin America
  • 12.6 MEA
    • 12.6.1 UAE
    • 12.6.2 Saudi Arabia
    • 12.6.3 South Africa
    • 12.6.4 Rest of MEA

Chapter 13 Company Profiles

  • 13.1 Acer Inc.
  • 13.2 Apple Inc.
  • 13.3 ASUS
  • 13.4 AU Optronics
  • 13.5 BenQ
  • 13.6 BOE Technology Group
  • 13.7 Dell Technologies
  • 13.8 Eizo
  • 13.9 Epson Corporation
  • 13.10 HannStar Display
  • 13.11 Hisense
  • 13.12 HP Inc.
  • 13.13 Innolux Corporation
  • 13.14 JDI (Japan Display Inc.)
  • 13.15 LG Display
  • 13.16 LG Electronics
  • 13.17 NEC Display Solutions
  • 13.18 O-film Tech
  • 13.19 Panasonic Corporation
  • 13.20 Philips
  • 13.21 Samsung Electronics Co, Ltd.
  • 13.22 Sharp Corporation
  • 13.23 Sony Corporation
  • 13.24 Toshiba
  • 13.25 ViewSonic
  • 13.26 Xiaomi