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市場調査レポート
商品コード
1490191

オンライン自動車購入市場:車種別、推進タイプ別、カテゴリー別、地域別

Online Car Buying Market, By Vehicle Type, By Propulsion Type, By Category, By Geography


出版日
ページ情報
英文 173 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
オンライン自動車購入市場:車種別、推進タイプ別、カテゴリー別、地域別
出版日: 2024年05月15日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のオンライン自動車購入市場の2024年の市場規模は3,289億米ドルと推定され、2031年には7,518億3,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは12.5%です。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2023 2024年の市場規模 3,289億米ドル
実績データ 2019年~2023年 予測期間 2024年から2031年
予測期間2024年から2031年 CAGR: 12.50% 2031年の価値予測 7,518億3,000万米ドル
図.オンライン自動車購入市場シェア(%)、2024年地域別
Online Car Buying Market-IMG1

世界のオンライン自動車購入市場は、現代のデジタル時代における自動車の購入方法を変革しています。インターネットとスマートフォンの普及により、消費者は自宅に居ながらにして、さまざまなメーカーやモデルの調査、価格の比較、機能の評価、さらには取引のすべてをオンラインで完結できるようになった。オンライン・カー・ショッピングへの移行により、購入者は複数のディーラーを回る時間を節約し、高圧的な販売戦術を避けることができます。また、メーカーやディーラーにとっても、地域を超えて顧客を拡大できるメリットがあります。ここ数年、オンラインでの自動車検索トラフィックと購入は大きく伸びています。世界の市場でインターネット・インフラとeコマース機能が向上するにつれ、オンラインで自動車を購入する傾向は強まり、新車を購入する際に好まれる方法になると予想されます。

市場力学:

世界のオンライン自動車購入市場の成長を牽引しているのは、世界中で進むデジタル化とインターネットの普及です。現在、自動車購入希望者の半数以上がオンラインで検索を開始しています。オンライン・ショッピングがもたらす利便性と管理のしやすさが、時間に追われる消費者を惹きつけています。一方、メーカーやディーラーは、新たなデジタル顧客層の開拓を目指しています。eコマース・プラットフォームでオンライン融資オプションや下取り査定を利用できるようになったことで、オンライン購入が活発化しています。しかし、触ったり触られたりする体験の欠如や、最終購入まで試乗できないことは、市場の成長を妨げる可能性があります。農村部や高齢者層でオンライン・ショッピングの普及度合いが異なることは、市場成長の妨げになる可能性があります。バーチャルリアリティのような進歩する技術は、近い将来の市場成長に新たな機会を提供する可能性があります。

本調査の主な特徴

当レポートでは、世界のオンライン自動車購入市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のオンライン自動車購入市場の主要企業をプロファイルしています。

本調査の対象となる主要企業には、American City Business Journals Inc.、Asbury Automotive Group Inc.、AutoNation Inc.、CarGurus Inc.、CarMax Inc.、Cars and Bids LLC、Cars.com Inc、Cars24 Services Pvt. Ltd.、CarSoup of Minnesota Inc.、Carvago、Carvana Co.、Cox Enterprises Inc.、eBay Inc.、Edmunds.com Inc.、Hendrick Automotive Group、Lithia Motors Inc.、MH Sub I LLC、Miami Lakes Automall、TrueCar Inc.

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

世界のオンライン自動車購入市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。

利害関係者は、世界のオンライン自動車購入市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併と買収
  • 新システムの立ち上げ/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界のオンライン自動車購入市場、車種別、2019年~2031年

  • ハッチバック
  • セダン
  • SUV
  • その他

第5章 世界のオンライン自動車購入市場、推進タイプ別、2019年~2031年

  • ガソリン
  • ディーゼル
  • その他

第6章 世界のオンライン自動車購入市場、カテゴリー別、2019年~2031年

  • 中古車
  • 新車

第7章 世界のオンライン自動車購入市場、地域別、2019年~2031年

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • American City Business Journals Inc.
    • Asbury Automotive Group Inc.
    • AutoNation Inc.
    • CarGurus Inc.
    • CarMax Inc.
    • Cars and Bids LLC
    • Cars.com Inc.
    • Cars24 Services Pvt. Ltd.
    • CarSoup of Minnesota Inc.
    • Carvago
    • Carvana Co.
    • Cox Enterprises Inc.
    • eBay Inc.
    • Edmunds.com Inc.
    • Hendrick Automotive Group
    • Lithia Motors Inc.
    • MH Sub I LLC
    • Miami Lakes Automall
    • TrueCar Inc.

第9章 ナリストの提言

  • Wheel of Fortune
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第10章 調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI6983

Global online car buying market is estimated to be valued at USD 328.90 Bn in 2024 and is expected to reach USD 751.83 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 12.5% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2024: US$ 328.90 Bn
Historical Data for: 2019 to 2023 Forecast Period: 2024 to 2031
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 12.50% 2031 Value Projection: US$ 751.83 Bn
Figure. Online Car Buying Market Share (%), By Region 2024
Online Car Buying Market - IMG1

Global online car buying market is transforming the way automobiles are purchased in the modern digital era. With the proliferation of the internet and smartphones, consumers now have the ability to research various makes and models, compare prices, evaluate features, and even complete the transaction entirely online from the comfort of their homes. This transition to online car shopping allows buyers to save time otherwise spent visiting multiple dealerships and avoid high-pressure sales tactics. It also benefits manufacturers and dealers by expanding their customer reach beyond local geographies. There has been significant growth in online car search traffic and purchases over the past few years. As global markets see improvements in internet infrastructure and e-commerce capabilities, the trend of buying cars online is expected to grow and become the preferred method for purchasing new vehicles.

Market Dynamics:

Global online car buying market growth is driven by growing digitization and internet penetration around the world. More than half of prospective car buyers now begin their search online. The convenience and control afforded by online shopping attracts time-strapped consumers. Meanwhile, manufacturers and dealers aim to tap into new digital customer bases. The availability of online financing options and trade-in valuations on e-commerce platforms boosts online purchases. However, lack of touch-and-feel experience and inability to test drive until final purchase can hamper the market growth. Varying degrees of online shopping adoption across rural and older demographic segments can hamper the market growth. Advancing technologies such as virtual reality can offer new opportunities for the market growth in the near future.

Key features of the study:

This report provides in-depth analysis of the global online car buying market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global online car buying market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include American City Business Journals Inc., Asbury Automotive Group Inc., AutoNation Inc., CarGurus Inc., CarMax Inc., Cars and Bids LLC, Cars.com Inc., Cars24 Services Pvt. Ltd., CarSoup of Minnesota Inc., Carvago, Carvana Co., Cox Enterprises Inc., eBay Inc., Edmunds.com Inc., Hendrick Automotive Group, Lithia Motors Inc., MH Sub I LLC, Miami Lakes Automall, TrueCar Inc.

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

Global online car buying market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global online car buying market

Market Segmentation

  • By Vehicle Type
    • Hatchback
    • Sedan
    • SUV
    • Others
  • By Propulsion Type
    • Petrol
    • Diesel
    • Others
  • By Category
    • Pre-Owned Vehicle
    • New Vehicle
  • By Regional
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East & Africa
  • Key Players
    • American City Business Journals Inc.
    • Asbury Automotive Group Inc.
    • AutoNation Inc.
    • CarGurus Inc.
    • CarMax Inc.
    • Cars and Bids LLC
    • Cars.com Inc.
    • Cars24 Services Pvt. Ltd.
    • CarSoup of Minnesota Inc.
    • Carvago
    • Carvana Co.
    • Cox Enterprises Inc.
    • eBay Inc.
    • Edmunds.com Inc.
    • Hendrick Automotive Group
    • Lithia Motors Inc.
    • MH Sub I LLC
    • Miami Lakes Automall
    • TrueCar Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Vehicle Type
    • Market Snippet, By Propulsion Type
    • Market Snippet, By Category
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New system Launch/Approvals
  • Impact of the COVID-19 Pandemic

4. Global Online Car Buying Market, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Hatchback
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Sedan
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • SUV
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)

5. Global Online Car Buying Market, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Petrol
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Diesel
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)

6. Global Online Car Buying Market, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
    • Segment Trends
  • Pre-Owned Vehicle
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • New Vehicle
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)

7. Global Online Car Buying Market, By Region, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2031
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • U.S.
      • Canada
      • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Russia
      • Rest of Europe
      • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • China
      • India
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Japan
      • Rest of Asia Pacific
      • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
      • Middle East & Africa
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Propulsion Type, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Category, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • GCC Countries
      • South Africa
      • Rest of the Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • American City Business Journals Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Asbury Automotive Group Inc.
    • AutoNation Inc.
    • CarGurus Inc.
    • CarMax Inc.
    • Cars and Bids LLC
    • Cars.com Inc.
    • Cars24 Services Pvt. Ltd.
    • CarSoup of Minnesota Inc.
    • Carvago
    • Carvana Co.
    • Cox Enterprises Inc.
    • eBay Inc.
    • Edmunds.com Inc.
    • Hendrick Automotive Group
    • Lithia Motors Inc.
    • MH Sub I LLC
    • Miami Lakes Automall
    • TrueCar Inc.

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact