![]() |
市場調査レポート
商品コード
1490191
オンライン自動車購入市場:車種別、推進タイプ別、カテゴリー別、地域別Online Car Buying Market, By Vehicle Type, By Propulsion Type, By Category, By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
オンライン自動車購入市場:車種別、推進タイプ別、カテゴリー別、地域別 |
出版日: 2024年05月15日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のオンライン自動車購入市場の2024年の市場規模は3,289億米ドルと推定され、2031年には7,518億3,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは12.5%です。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
---|---|---|---|
基準年 | 2023 | 2024年の市場規模 | 3,289億米ドル |
実績データ | 2019年~2023年 | 予測期間 | 2024年から2031年 |
予測期間2024年から2031年 CAGR: | 12.50% | 2031年の価値予測 | 7,518億3,000万米ドル |
世界のオンライン自動車購入市場は、現代のデジタル時代における自動車の購入方法を変革しています。インターネットとスマートフォンの普及により、消費者は自宅に居ながらにして、さまざまなメーカーやモデルの調査、価格の比較、機能の評価、さらには取引のすべてをオンラインで完結できるようになった。オンライン・カー・ショッピングへの移行により、購入者は複数のディーラーを回る時間を節約し、高圧的な販売戦術を避けることができます。また、メーカーやディーラーにとっても、地域を超えて顧客を拡大できるメリットがあります。ここ数年、オンラインでの自動車検索トラフィックと購入は大きく伸びています。世界の市場でインターネット・インフラとeコマース機能が向上するにつれ、オンラインで自動車を購入する傾向は強まり、新車を購入する際に好まれる方法になると予想されます。
世界のオンライン自動車購入市場の成長を牽引しているのは、世界中で進むデジタル化とインターネットの普及です。現在、自動車購入希望者の半数以上がオンラインで検索を開始しています。オンライン・ショッピングがもたらす利便性と管理のしやすさが、時間に追われる消費者を惹きつけています。一方、メーカーやディーラーは、新たなデジタル顧客層の開拓を目指しています。eコマース・プラットフォームでオンライン融資オプションや下取り査定を利用できるようになったことで、オンライン購入が活発化しています。しかし、触ったり触られたりする体験の欠如や、最終購入まで試乗できないことは、市場の成長を妨げる可能性があります。農村部や高齢者層でオンライン・ショッピングの普及度合いが異なることは、市場成長の妨げになる可能性があります。バーチャルリアリティのような進歩する技術は、近い将来の市場成長に新たな機会を提供する可能性があります。
当レポートでは、世界のオンライン自動車購入市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のオンライン自動車購入市場の主要企業をプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、American City Business Journals Inc.、Asbury Automotive Group Inc.、AutoNation Inc.、CarGurus Inc.、CarMax Inc.、Cars and Bids LLC、Cars.com Inc、Cars24 Services Pvt. Ltd.、CarSoup of Minnesota Inc.、Carvago、Carvana Co.、Cox Enterprises Inc.、eBay Inc.、Edmunds.com Inc.、Hendrick Automotive Group、Lithia Motors Inc.、MH Sub I LLC、Miami Lakes Automall、TrueCar Inc.
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
世界のオンライン自動車購入市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
利害関係者は、世界のオンライン自動車購入市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定を容易にすることができます。
Global online car buying market is estimated to be valued at USD 328.90 Bn in 2024 and is expected to reach USD 751.83 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 12.5% from 2024 to 2031.
Report Coverage | Report Details | ||
---|---|---|---|
Base Year: | 2023 | Market Size in 2024: | US$ 328.90 Bn |
Historical Data for: | 2019 to 2023 | Forecast Period: | 2024 to 2031 |
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: | 12.50% | 2031 Value Projection: | US$ 751.83 Bn |
Global online car buying market is transforming the way automobiles are purchased in the modern digital era. With the proliferation of the internet and smartphones, consumers now have the ability to research various makes and models, compare prices, evaluate features, and even complete the transaction entirely online from the comfort of their homes. This transition to online car shopping allows buyers to save time otherwise spent visiting multiple dealerships and avoid high-pressure sales tactics. It also benefits manufacturers and dealers by expanding their customer reach beyond local geographies. There has been significant growth in online car search traffic and purchases over the past few years. As global markets see improvements in internet infrastructure and e-commerce capabilities, the trend of buying cars online is expected to grow and become the preferred method for purchasing new vehicles.
Global online car buying market growth is driven by growing digitization and internet penetration around the world. More than half of prospective car buyers now begin their search online. The convenience and control afforded by online shopping attracts time-strapped consumers. Meanwhile, manufacturers and dealers aim to tap into new digital customer bases. The availability of online financing options and trade-in valuations on e-commerce platforms boosts online purchases. However, lack of touch-and-feel experience and inability to test drive until final purchase can hamper the market growth. Varying degrees of online shopping adoption across rural and older demographic segments can hamper the market growth. Advancing technologies such as virtual reality can offer new opportunities for the market growth in the near future.
This report provides in-depth analysis of the global online car buying market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global online car buying market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include American City Business Journals Inc., Asbury Automotive Group Inc., AutoNation Inc., CarGurus Inc., CarMax Inc., Cars and Bids LLC, Cars.com Inc., Cars24 Services Pvt. Ltd., CarSoup of Minnesota Inc., Carvago, Carvana Co., Cox Enterprises Inc., eBay Inc., Edmunds.com Inc., Hendrick Automotive Group, Lithia Motors Inc., MH Sub I LLC, Miami Lakes Automall, TrueCar Inc.
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
Global online car buying market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global online car buying market