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市場調査レポート
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1755587

AIアバターの世界市場:市場規模の分析 (製品別、カテゴリー別、業種別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)

Global AI Avatar Market Size Study & Forecast, by Product, Category, Industry Vertical, and Regional Forecasts 2025-2035


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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AIアバターの世界市場:市場規模の分析 (製品別、カテゴリー別、業種別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)
出版日: 2025年06月23日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のAIアバター市場は、2024年に約272億5,000万米ドルと評価され、予測期間2025年から2035年にかけて49.80%のCAGRで顕著な拡大が見込まれています。

AIアバターは、人工知能を搭載したデジタル擬人化インターフェースであり、各業界のコミュニケーションとインタラクションのパラダイムに革命をもたらしています。リアルタイムの感情反応、顔認識、文脈に応じた発話が可能なこれらのアバターは、ユーザー体験を再構築するだけでなく、人間と機械のインタラクションを再構築しています。急速なデジタル化とAI主導の顧客エンゲージメントツールの普及に伴い、AIアバターに対する世界の需要は劇的に急増しています。仮想環境、没入型体験、メタバースプラットフォームへの投資の増加は、この市場の成長を推進する上で極めて重要であり、AIアバターは将来のデジタルアイデンティティと自動化フレームワークの要となっています。

AIアバターの採用が急激に増加しているのは、顧客サービス、教育、エンターテインメント、医療分野での変革的な影響に起因しています。これらのアバターは、バーチャルアシスタント、ブランド担当者、トレーニング促進者として機能し、対話をパーソナライズしながら業務を合理化します。例えば、小売業や銀行業を営む大手企業は、顧客体験を向上させ、業務のオーバーヘッドを削減するために、対話型のデジタルアバターを導入しています。アバターは多言語での会話でユーザーを魅了し、共感をシミュレートし、24時間365日の一貫したサポートを提供できるため、現代のビジネス・エコシステムには欠かせない存在となっています。一方、精製AIとリアルタイムレンダリング技術は、アバターの能力をさらに強化し、超リアルでスケーラブルなバーチャルパーソナリティの機会を生み出しています。しかし、データのプライバシー、AIの倫理的利用、堅牢なバックエンドインフラの必要性などの課題が、特定の地域での採用を妨げる可能性があります。

地域別では、北米が2024年のAIアバター市場をリードし、2035年までその優位性を維持すると予測されています。同地域の技術的成熟度、バーチャルエージェントの早期導入、ハイテク大手の強力な足場、AI投資の高まりが、アバター展開のための肥沃な土壌を作り出しています。シリコンバレーのイノベーション環境は、デジタルヒューマンテクノロジーに特化した新興企業への多額の資金提供と相まって、この地域の市場ポジションをさらに強化しています。一方、アジア太平洋は予測期間中に最も速い成長を示すと予測されています。中国、日本、韓国などの国々は、バーチャルヒューマン研究、メタバース開発、AI対応eコマースプラットフォームで大きな進歩を遂げています。さらに、この地域の若者層の拡大、モバイルファーストの行動、インタラクティブな学習やデジタルインフルエンサーに対する需要の急増が、AIアバターの採用を促進しています。厳格なデータガバナンスと強力なメディア制作エコシステムを持つ欧州もまた、アバターのイノベーションと倫理的なAI利用における重要な候補として浮上しています。

当レポートの目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。当レポートは、分析対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りです:

目次

第1章 世界のAIアバター市場:分析範囲・手法

  • 分析目的
  • 分析手法
    • 予測モデル
    • 机上分析
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • 分析の属性
  • 分析範囲
    • 市場の定義
    • 市場区分
  • 分析前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 分析対象期間

第2章 エグゼクティブサマリー

  • CEO/CXOの立場
  • 戦略的洞察
  • ESG分析
  • 主な分析結果

第3章 世界のAIアバター市場:力学分析

  • 世界のAIアバター市場を左右する市場力学(2024~2035年)
  • 促進要因
    • 個別対応型バーチャルアシスタントの需要増大
    • メタバース・没入型プラットフォームとの統合
  • 抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
    • 高額の実装・保守コスト
  • 機会
    • 新興国の経済成長
    • リアルタイムレンダリングと生成AIの進歩

第4章 世界のAIアバター産業の分析

  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • サプライヤーの交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース:予測モデル(2024~2035年)
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
    • 環境的
    • 法的
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略(2025年)
  • 市場シェア分析(2024~2025年)
  • 世界の価格分析と動向(2025年)
  • アナリストの提言と結論

第5章 世界のAIアバターの市場規模・予測:製品別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のAIアバター市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • インタラクティブ・デジタルアバター
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 非インタラクティブ・デジタルアバター
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第6章 世界のAIアバターの市場規模・予測:カテゴリー別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のAIアバター市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • 2Dアバター
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 3Dアバター
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第7章 世界のAIアバターの市場規模・予測:地域別(2025~2035年)

  • 地域市場のスナップショット
  • 主要先進国・新興国
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第8章 競合情報

  • 主要市場の戦略
  • Microsoft Corporation
    • 企業概要
    • 主要幹部
    • 企業のスナップショット
    • 財務実績(データの入手可能性によります)
    • 製品/サービスポート
    • 最近の開発
    • 市場戦略
    • SWOT分析
  • NVIDIA Corporation
  • Google LLC
  • Meta Platforms Inc.
  • Amazon Web Services Inc.
  • Soul Machines Ltd.
  • Hour One AI
  • ObEN Inc.
  • DeepBrain AI
  • Synthesia
  • Tafi Avatars
  • UneeQ
  • Pinscreen
  • Inworld AI
  • Reallusion Inc.
目次

The Global AI Avatar Market is valued approximately at USD 27.25 billion in 2024 and is expected to expand at a remarkable CAGR of 49.80% over the forecast period 2025-2035. An AI Avatar, the digitally personified interface powered by artificial intelligence, is revolutionizing communication and interaction paradigms across industries. These avatars, capable of real-time emotional responses, facial recognition, and contextual speech, are not only reshaping user experiences but are also reimagining human-machine interactions. With rapid digitization and the proliferation of AI-driven customer engagement tools, the global demand for AI avatars has surged dramatically. Increasing investments in virtual environments, immersive experiences, and metaverse platforms have been pivotal in propelling the growth of this market, making AI avatars a cornerstone of future digital identity and automation frameworks.

The exponential rise in adoption of AI avatars can be attributed to their transformative impact across customer service, education, entertainment, and healthcare sectors. These avatars serve as virtual assistants, brand representatives, and training facilitators, streamlining operations while personalizing interactions. For instance, major retail and banking players are deploying interactive digital avatars to elevate customer experiences and reduce operational overhead. The ability of avatars to engage users in multilingual conversations, simulate empathy, and provide consistent 24/7 support makes them indispensable in the modern business ecosystem. Meanwhile, generative AI and real-time rendering technologies have further bolstered their capabilities, creating opportunities for hyper-realistic and scalable virtual personalities. However, challenges such as data privacy, ethical use of AI, and the need for robust backend infrastructure may impede adoption in certain regions.

Regionally, North America commanded the AI Avatar Market in 2024 and is expected to maintain its dominance through 2035. The region's technological maturity, early adoption of virtual agents, strong foothold of tech giants, and rising AI investments create a fertile ground for avatar deployment. Silicon Valley's innovation landscape, coupled with substantial funding for startups specializing in digital human technology, further strengthens the region's market position. On the other hand, Asia Pacific is anticipated to exhibit the fastest growth during the forecast period. Countries such as China, Japan, and South Korea are making massive strides in virtual human research, metaverse development, and AI-enabled e-commerce platforms. Additionally, the region's expanding youth demographic, mobile-first behavior, and burgeoning demand for interactive learning and digital influencers are catalyzing the adoption of AI avatars. Europe, with its stringent data governance and strong media production ecosystem, is also emerging as a key contender in avatar innovation and ethical AI use.

Major market players included in this report are:

  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Google LLC
  • Meta Platforms Inc.
  • Amazon Web Services Inc.
  • Soul Machines Ltd.
  • Hour One AI
  • ObEN Inc.
  • DeepBrain AI
  • Synthesia
  • Tafi Avatars
  • UneeQ
  • Pinscreen
  • Inworld AI
  • Reallusion Inc.

Global AI Avatar Market Report Scope:

  • Historical Data - 2023, 2024
  • Base Year for Estimation - 2024
  • Forecast period - 2025-2035
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analysts' working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Product:

  • Interactive Digital Avatar
  • Non-interactive Digital Avatar

By Category:

  • 2D Avatar
  • 3D Avatar

By Industry Vertical:

  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail & E-commerce
  • Education
  • Media & Entertainment
  • IT & Telecommunication
  • Travel & Hospitality
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global AI Avatar Market Report Scope & Methodology

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Forecast Model
    • 1.2.2. Desk Research
    • 1.2.3. Top-Down and Bottom-Up Approach
  • 1.3. Research Attributes
  • 1.4. Scope of the Study
    • 1.4.1. Market Definition
    • 1.4.2. Market Segmentation
  • 1.5. Research Assumption
    • 1.5.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.5.2. Limitations
    • 1.5.3. Years Considered for the Study

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. CEO/CXO Standpoint
  • 2.2. Strategic Insights
  • 2.3. ESG Analysis
  • 2.4. Key Findings

Chapter 3. Global AI Avatar Market Forces Analysis

  • 3.1. Market Forces Shaping The Global AI Avatar Market 2024-2035
  • 3.2. Drivers
    • 3.2.1. Rising Demand for Personalized Virtual Assistants
    • 3.2.2. Integration with Metaverse and Immersive Platforms
  • 3.3. Restraints
    • 3.3.1. Data Privacy and Security Concerns
    • 3.3.2. High Implementation and Maintenance Costs
  • 3.4. Opportunities
    • 3.4.1. Expansion in Emerging Economies
    • 3.4.2. Advances in Real-Time Rendering & Generative AI

Chapter 4. Global AI Avatar Industry Analysis

  • 4.1. Porter's Five Forces Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's Five Forces Forecast Model 2024-2035
  • 4.3. PESTEL Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top Investment Opportunities
  • 4.5. Top Winning Strategies 2025
  • 4.6. Market Share Analysis 2024-2025
  • 4.7. Global Pricing Analysis and Trends 2025
  • 4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Product 2025-2035

  • 5.1. Market Overview
  • 5.2. Global AI Avatar Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 5.3. Interactive Digital Avatar
    • 5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.4. Non-interactive Digital Avatar
    • 5.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 6. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Category 2025-2035

  • 6.1. Market Overview
  • 6.2. Global AI Avatar Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 6.3. 2D Avatar
    • 6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.4. 3D Avatar
    • 6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 7. Global AI Avatar Market Size & Forecasts by Region 2025-2035

  • 7.1. AI Avatar Market, Regional Market Snapshot
  • 7.2. Top Leading & Emerging Countries
  • 7.3. North America AI Avatar Market
    • 7.3.1. U.S. AI Avatar Market
      • 7.3.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.3.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.3.2. Canada AI Avatar Market
      • 7.3.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.3.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.4. Europe AI Avatar Market
    • 7.4.1. UK AI Avatar Market
      • 7.4.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.2. Germany AI Avatar Market
      • 7.4.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.3. France AI Avatar Market
      • 7.4.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.4. Spain AI Avatar Market
      • 7.4.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.5. Italy AI Avatar Market
      • 7.4.5.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.5.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.4.6. Rest of Europe AI Avatar Market
      • 7.4.6.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.4.6.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.5. Asia Pacific AI Avatar Market
    • 7.5.1. China AI Avatar Market
      • 7.5.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.2. India AI Avatar Market
      • 7.5.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.3. Japan AI Avatar Market
      • 7.5.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.4. Australia AI Avatar Market
      • 7.5.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.5. South Korea AI Avatar Market
      • 7.5.5.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.5.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.5.6. Rest of APAC AI Avatar Market
      • 7.5.6.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.5.6.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.6. Latin America AI Avatar Market
    • 7.6.1. Brazil AI Avatar Market
      • 7.6.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.6.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.6.2. Mexico AI Avatar Market
      • 7.6.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.6.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 7.7. Middle East & Africa AI Avatar Market
    • 7.7.1. UAE AI Avatar Market
      • 7.7.1.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.1.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.2. Saudi Arabia AI Avatar Market
      • 7.7.2.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.2.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.3. South Africa AI Avatar Market
      • 7.7.3.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.3.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 7.7.4. Rest of Middle East & Africa AI Avatar Market
      • 7.7.4.1. Product Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 7.7.4.2. Category Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Top Market Strategies
  • 8.2. Microsoft Corporation
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Key Executives
    • 8.2.3. Company Snapshot
    • 8.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
    • 8.2.5. Product/Services Portfolio
    • 8.2.6. Recent Developments
    • 8.2.7. Market Strategies
    • 8.2.8. SWOT Analysis
  • 8.3. NVIDIA Corporation
  • 8.4. Google LLC
  • 8.5. Meta Platforms Inc.
  • 8.6. Amazon Web Services Inc.
  • 8.7. Soul Machines Ltd.
  • 8.8. Hour One AI
  • 8.9. ObEN Inc.
  • 8.10. DeepBrain AI
  • 8.11. Synthesia
  • 8.12. Tafi Avatars
  • 8.13. UneeQ
  • 8.14. Pinscreen
  • 8.15. Inworld AI
  • 8.16. Reallusion Inc.