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市場調査レポート
商品コード
1752261

デスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの世界市場:市場規模の分析 (展開方式別、業種別、組織規模別、サービスの種類別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)

Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size study & Forecast, by Deployment Model, Industry Vertical, Organization Size, Service Type, and Regional Forecasts 2025-2035


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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デスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの世界市場:市場規模の分析 (展開方式別、業種別、組織規模別、サービスの種類別、地域別) と将来予測 (2025~2035年)
出版日: 2025年06月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模は、2024年におよそ500億6,000万米ドルで、予測期間中(2025~2035年)のCAGRは13.51%と堅調に拡大すると予測されています。

DXとハイブリッドワークパラダイムの高まりの中でビジネスが進化するにつれ、シームレスでリアルタイムなITサポートへのニーズが急増しています。このため、デスクトップ管理・ヘルプデスクサービスは、企業の効率性を高め、システムのダウンタイムを最小限に抑え、運用の回復力を維持する上で重要な役割を果たすようになっています。これらのサービスは、リモートデスクトップサポートやマネージドデバイスサービスから、資産追跡やヘルプデスク管理まで、幅広い領域を網羅しており、ITオペレーションの合理化とエンドユーザーの満足度向上に貢献しています。

パンデミック以降、リモートワークやハイブリッドワーク・ソリューションに対する需要は劇的に高まり、企業は拡張性の高いデスクトップやヘルプデスク・インフラへの投資を迫られています。IT・通信、ヘルスケア、製造業の各セクターでは、生産性の向上、サイバー耐性の強化、間接コストの削減を目的に、クラウドベースのデスクトップ管理ツールを積極的に導入しています。最近の調査によると、自動発券システム、AIを搭載したチャットボット、資産追跡ツールを統合したITサービス管理プラットフォームが急激に普及しています。さらに、以前はオンプレミスのインフラによって制限されていた中小企業(SME)が、現在ではクラウドやハイブリッドモデルを活用して、コスト効率の高いマネージドITサポートソリューションにアクセスしており、市場全体の勢いに大きく寄与しています。

地域別では、北米が2024年に最大の市場シェアを占め、2035年までその優位性を維持する見通しです。これは、ハイテク大手の強力な足場、SaaSモデルの広範な採用、成熟したITサービス・エコシステムに後押しされています。ドイツや英国のような国々がAI対応のサービスデスクやコンプライアンス重視のITサポートシステムへの投資を加速させており、欧州がこれに僅差で続きます。アジア太平洋は、インドと中国における急速な工業化、急成長する中小企業セクター、アウトソーシングITサービスに対する需要の急増に後押しされ、最も急成長している地域として浮上しています。ハイテク新興企業の流入とデジタルインフラへの政府投資の増加は、この地域全体の高度なデスクトップおよびヘルプデスクソリューションの需要をさらに押し上げています。

当レポートの目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。当レポートは、分析対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りです:

目次

第1章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場:分析範囲・手法

  • 分析目的
  • 分析手法
    • 予測モデル
    • 机上分析
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • 分析の属性
  • 分析範囲
    • 市場の定義
    • 市場区分
  • 分析前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 分析対象期間

第2章 エグゼクティブサマリー

  • CEO/CXOの立場
  • 戦略的洞察
  • ESG分析
  • 主な分析結果

第3章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場:力学分析

  • 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場を左右する市場力学(2024~2035年)
  • 促進要因
    • ハイブリッド・リモートワークモデルの採用急増により、統合デスクトップサポートの需要が増加
    • サイバーセキュリティの脅威の増大により、集中型ヘルプデスクと資産管理サービスが必要となる
  • 抑制要因
    • 企業グレードのデスクトップ管理プラットフォームの初期導入・統合コストの高さ
    • 複雑なヘルプデスクインフラを管理・維持するための熟練IT人材の不足
  • 機会
    • AI/MLを活用したチャットボットと自動化の統合によるインシデント解決の強化
    • コスト効率の高いクラウドベースのサービスモデルを求める中小企業の間で導入が拡大

第4章 世界デスクトップ管理・ヘルプデスクサービス産業の分析

  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • サプライヤーの交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース:予測モデル(2024~2035年)
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
    • 環境的
    • 法的
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略(2025年)
  • 市場シェア分析(2024~2025年)
  • 世界の価格分析と動向(2025年)
  • アナリストの提言と結論

第5章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模・予測:展開方式別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • オンプレミス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • クラウド
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • ハイブリッド
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第6章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模・予測:業種別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • IT・通信
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 医療
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 教育
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 小売業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 製造業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第7章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模・予測:組織規模別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • 中小企業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 大企業
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第8章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模・予測:サービスの種類別(2025~2035年)

  • 市場概要
  • 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービス市場の業績:潜在力分析(2025年)
  • マネージドデスクトップサービス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • リモートデスクトップサポート
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • ヘルプデスクサービス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)
  • 資産管理サービス
    • 主要国別の推定と予測(2024~2035年)
    • 市場規模分析:地域別(2025~2035年)

第9章 世界のデスクトップ管理・ヘルプデスクサービスの市場規模・予測:地域別(2025~2035年)

  • 地域市場のスナップショット
  • 主要先進国・新興国
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要市場の戦略
  • IBM Corporation
    • 企業概要
    • 主要幹部
    • 企業のスナップショット
    • 財務実績(データの入手可能性によります)
    • 製品/サービスポート
    • 最近の開発
    • 市場戦略
    • SWOT分析
  • Hewlett-Packard Enterprise Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Microsoft Corporation
  • BMC Software, Inc.
  • ServiceNow, Inc.
  • Atos SE
  • DXC Technology
  • HCL Technologies
  • Wipro Limited
  • Tata Consultancy Services
  • Citrix Systems, Inc.
  • Fujitsu Limited
  • CompuCom Systems, Inc.
  • Unisys Corporation
目次

The Global Desktop Management And Helpdesk Services Market is valued at approximately USD 50.06 billion in 2024 and is projected to expand at a robust CAGR of 13.51% over the forecast period 2025-2035. As businesses evolve amidst rising digital transformation and a hybrid work paradigm, the need for seamless, real-time IT support has surged. Desktop management and helpdesk services have thus become instrumental in enhancing enterprise efficiency, minimizing system downtimes, and maintaining operational resilience. These services encapsulate a broad spectrum, from remote desktop support and managed device services to asset tracking and helpdesk management, empowering organizations to streamline IT operations and improve end-user satisfaction.

The demand for remote and hybrid work solutions has escalated dramatically post-pandemic, pushing organizations to invest in scalable desktop and helpdesk infrastructures. Organizations across IT & telecom, healthcare, and manufacturing sectors are proactively adopting cloud-based desktop management tools to bolster productivity, enhance cyber resilience, and cut overhead costs. According to recent studies, IT service management platforms that integrate automated ticketing systems, AI-powered chatbots, and asset tracking tools are witnessing exponential adoption. Furthermore, small and medium-sized enterprises (SMEs), previously limited by on-premise infrastructure, are now capitalizing on cloud and hybrid models to access cost-effective, managed IT support solutions-contributing significantly to overall market momentum.

Regionally, North America commanded the largest market share in 2024 and is poised to maintain its dominance through 2035, driven by a strong foothold of tech giants, widespread adoption of SaaS models, and a mature IT service ecosystem. Europe follows closely, with countries like Germany and the UK accelerating their investments in AI-enabled service desks and compliance-focused IT support systems. Asia Pacific is emerging as the fastest-growing region, catalyzed by rapid industrialization in India and China, burgeoning SME sectors, and a surge in demand for outsourced IT services. The influx of tech startups and increasing government investments in digital infrastructure are further propelling the demand for advanced desktop and helpdesk solutions across the region.

Major market player included in this report are:

  • IBM Corporation
  • Hewlett-Packard Enterprise Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Microsoft Corporation
  • BMC Software, Inc.
  • ServiceNow, Inc.
  • Atos SE
  • DXC Technology
  • HCL Technologies
  • Wipro Limited
  • Tata Consultancy Services
  • Citrix Systems, Inc.
  • Fujitsu Limited
  • CompuCom Systems, Inc.
  • Unisys Corporation

Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Report Scope:

  • Historical Data - 2023, 2024
  • Base Year for Estimation - 2024
  • Forecast period - 2025-2035
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analysts' working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Deployment Model:

  • On-Premise
  • Cloud
  • Hybrid

By Industry Vertical:

  • IT and Telecom
  • Healthcare
  • Education
  • Retail
  • Manufacturing

By Organization Size:

  • Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
  • Large Enterprises

By Service Type:

  • Managed Desktop Services
  • Remote Desktop Support
  • Help Desk Services
  • Asset Management Services

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Report Scope & Methodology

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Forecast Model
    • 1.2.2. Desk Research
    • 1.2.3. Top Down and Bottom-Up Approach
  • 1.3. Research Attributes
  • 1.4. Scope of the Study
    • 1.4.1. Market Definition
    • 1.4.2. Market Segmentation
  • 1.5. Research Assumption
    • 1.5.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.5.2. Limitations
    • 1.5.3. Years Considered for the Study

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. CEO/CXO Standpoint
  • 2.2. Strategic Insights
  • 2.3. ESG Analysis
  • 2.4. Key Findings

Chapter 3. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Forces Analysis

  • 3.1. Market Forces Shaping The Global Desktop Management And Helpdesk Services Market 2024-2035
  • 3.2. Drivers
    • 3.2.1. Surging Adoption of Hybrid and Remote Work Models Driving Demand for Unified Desktop Support
    • 3.2.2. Escalating Cybersecurity Threats Necessitating Centralized Helpdesk and Asset Management Services
  • 3.3. Restraints
    • 3.3.1. High Initial Implementation and Integration Costs of Enterprise-grade Desktop Management Platforms
    • 3.3.2. Shortage of Skilled IT Personnel to Manage and Maintain Complex Helpdesk Infrastructures
  • 3.4. Opportunities
    • 3.4.1. Integration of AI/ML-Powered Chatbots and Automation for Enhanced Incident Resolution
    • 3.4.2. Expanding Adoption Among SMEs Seeking Cost-Effective, Cloud-Based Service Models

Chapter 4. Global Desktop Management And Helpdesk Services Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Forces Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Buyer
    • 4.1.2. Bargaining Power of Supplier
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Forecast Model 2024-2035
  • 4.3. PESTEL Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top Investment Opportunities
  • 4.5. Top Winning Strategies 2025
  • 4.6. Market Share Analysis 2024-2025
  • 4.7. Global Pricing Analysis And Trends 2025
  • 4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size & Forecasts by Deployment Model 2025-2035

  • 5.1. Market Overview
  • 5.2. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 5.3. On-Premise
    • 5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.4. Cloud
    • 5.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 5.5. Hybrid
    • 5.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 5.5.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 6. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size & Forecasts by Industry Vertical 2025-2035

  • 6.1. Market Overview
  • 6.2. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 6.3. IT and Telecom
    • 6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.4. Healthcare
    • 6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.5. Education
    • 6.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.5.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.6. Retail
    • 6.6.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.6.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 6.7. Manufacturing
    • 6.7.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 6.7.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 7. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size & Forecasts by Organization Size 2025-2035

  • 7.1. Market Overview
  • 7.2. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 7.3. Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 7.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 7.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 7.4. Large Enterprises
    • 7.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 7.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 8. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size & Forecasts by Service Type 2025-2035

  • 8.1. Market Overview
  • 8.2. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Performance - Potential Analysis 2025
  • 8.3. Managed Desktop Services
    • 8.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 8.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 8.4. Remote Desktop Support
    • 8.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 8.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 8.5. Help Desk Services
    • 8.5.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 8.5.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
  • 8.6. Asset Management Services
    • 8.6.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
    • 8.6.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035

Chapter 9. Global Desktop Management And Helpdesk Services Market Size & Forecasts by Region 2025-2035

  • 9.1. Desktop Management And Helpdesk Services Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. Top Leading & Emerging Countries
  • 9.3. North America Desktop Management And Helpdesk Services Market
    • 9.3.1. U.S. Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.3.1.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.3.1.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.3.2. Canada Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.3.2.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.3.2.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 9.4. Europe Desktop Management And Helpdesk Services Market
    • 9.4.1. UK Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.1.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.1.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.4.2. Germany Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.2.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.2.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.4.3. France Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.3.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.3.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.4.4. Spain Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.4.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.4.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.4.5. Italy Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.5.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.5.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.4.6. Rest of Europe Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.4.6.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.4.6.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 9.5. Asia Pacific Desktop Management And Helpdesk Services Market
    • 9.5.1. China Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.1.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.1.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.5.2. India Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.2.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.2.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.5.3. Japan Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.3.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.3.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.5.4. Australia Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.4.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.4.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.5.5. South Korea Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.5.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.5.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.5.6. Rest of Asia Pacific Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.5.6.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.5.6.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 9.6. Latin America Desktop Management And Helpdesk Services Market
    • 9.6.1. Brazil Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.6.1.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.6.1.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.6.2. Mexico Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.6.2.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.6.2.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
  • 9.7. Middle East & Africa Desktop Management And Helpdesk Services Market
    • 9.7.1. UAE Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.7.1.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.7.1.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.7.2. Saudi Arabia Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.7.2.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.7.2.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.7.3. South Africa Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.7.3.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.7.3.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
    • 9.7.4. Rest of Middle East & Africa Desktop Management And Helpdesk Services Market
      • 9.7.4.1. Deployment Model Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035
      • 9.7.4.2. Industry Vertical Breakdown Size & Forecasts, 2025-2035

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. IBM Corporation
    • 10.2.1. Company Overview
    • 10.2.2. Key Executives
    • 10.2.3. Company Snapshot
    • 10.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
    • 10.2.5. Product/Services Port
    • 10.2.6. Recent Development
    • 10.2.7. Market Strategies
    • 10.2.8. SWOT Analysis
  • 10.3. Hewlett-Packard Enterprise Company
  • 10.4. Dell Technologies Inc.
  • 10.5. Microsoft Corporation
  • 10.6. BMC Software, Inc.
  • 10.7. ServiceNow, Inc.
  • 10.8. Atos SE
  • 10.9. DXC Technology
  • 10.10. HCL Technologies
  • 10.11. Wipro Limited
  • 10.12. Tata Consultancy Services
  • 10.13. Citrix Systems, Inc.
  • 10.14. Fujitsu Limited
  • 10.15. CompuCom Systems, Inc.
  • 10.16. Unisys Corporation