![]() |
市場調査レポート
商品コード
1591393
オンラインK-12教育の世界市場規模調査:カテゴリー別、デバイス別、展開別、エンドユーザー別、地域別、予測、2022年~2032年Global Online K-12 Education Market Size study, by Category, by Device, by Deployment, by End User and Regional Forecasts 2022-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
オンラインK-12教育の世界市場規模調査:カテゴリー別、デバイス別、展開別、エンドユーザー別、地域別、予測、2022年~2032年 |
出版日: 2024年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のオンラインK-12教育市場は、2023年に879億米ドルと評価され、2024年から2032年の予測期間中に17.73%の複合年間成長率(CAGR)で成長し、2032年には3,819億米ドルに達すると予測されています。
オンラインK-12教育は、幼稚園から12年生までの学生を対象としたデジタル学習プラットフォームを指します。これらのプラットフォームは、ライブ授業、録画授業、双方向ツールを提供し、場所に関係なく教育にアクセスできるようにしています。オンラインK-12教育は、遠隔地や十分な教育を受けていない地域では特に価値が高く、柔軟で個別化された学習体験を通じて生徒の多様な学習ニーズをサポートしています。
この市場の成長は、教育におけるデジタル技術の統合が進んでいることと、COVID-19の流行によりオンライン・プラットフォームの導入が加速していることが大きな要因となっています。パンデミックの間、学校がバーチャル教室に移行したため、オンライン教育は便利で適応性の高いソリューションとして脚光を浴びた。このシフトは、アクセシビリティ、エンゲージメント、柔軟性の面でオンライン教育の優位性を浮き彫りにしました。市場成長のもう一つの重要な機会は、ハイブリッド学習モデルに対する需要の高まりにあります。人工知能(AI)や仮想現実(VR)などの新興テクノロジーは、さまざまな学習スタイルやニーズに対応する没入型・適応型の学習体験を生み出すことで、オンライン教育に変革をもたらしつつあります。
しかし、特に高速インターネットやデジタル機器へのアクセスが限られている経済的に恵まれない地域や地方では、デジタルデバイド(格差)が大きな課題となっています。この格差がK-12オンライン教育の普及を妨げ、教育の不平等を悪化させています。この障壁を克服するには、政府と民間の利害関係者が協力してテクノロジー・ギャップを埋め、地理的・経済的背景にかかわらず、質の高いオンライン教育をすべての生徒が受けられるようにする必要があります。
北米は世界のオンラインK-12教育市場をリードしており、総売上の48%以上を占めています。米国は、投資家、教育機関、新興企業が協力してオンライン学習プラットフォームを発展させる強力なエコシステムを擁し、Edtechイノベーションの最前線にあります。2022年、米国を拠点とするEdtech企業は42億米ドル以上の投資を集めたが、これはブロードバンドの普及率の高さと、この地域のデジタル教育導入の準備態勢に後押しされたものです。パンデミック(世界的大流行)の最中、米国の幼稚園から高校までの5,000万人以上の生徒がオンライン教育プラットフォームに移行し、この地域がオンライン学習への迅速な適応能力を備えていることが実証されました。
The global Online K-12 Education market was valued at USD 87.9 billion in 2023 and is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 17.73% during the forecast period 2024-2032, reaching USD 381.9 billion by 2032. Online K-12 education refers to digital learning platforms that cater to students from kindergarten through 12th grade. These platforms offer live classes, recorded lessons, and interactive tools, making education accessible regardless of location. Online K-12 education is particularly valuable in remote or underserved areas, supporting students' diverse learning needs through flexible, personalized learning experiences.
The market's growth is largely driven by the increasing integration of digital technology in education and the accelerated adoption of online platforms due to the COVID-19 pandemic. As schools shifted to virtual classrooms during the pandemic, online education gained prominence as a convenient and adaptable solution. This shift highlighted the advantages of online education in terms of accessibility, engagement, and flexibility. Another key opportunity for market growth lies in the rising demand for hybrid learning models. Emerging technologies such as artificial intelligence (AI) and virtual reality (VR) are transforming online education by creating immersive and adaptive learning experiences that cater to various learning styles and needs.
However, a significant challenge is the digital divide, particularly in economically disadvantaged or rural regions where access to high-speed internet and digital devices is limited. This disparity hinders the widespread adoption of online K-12 education, exacerbating educational inequalities. To overcome this barrier, governments and private stakeholders must collaborate to bridge the technology gap and ensure that quality online education is accessible to all students, regardless of geographic or economic background.
North America leads the global online K-12 education market, contributing more than 48% of the total revenue. The U.S. has been at the forefront of edtech innovations, with a strong ecosystem of investors, educational institutions, and startups working together to advance online learning platforms. In 2022, U.S.-based edtech companies attracted over $4.2 billion in investments, driven by high broadband penetration and the region's readiness to adopt digital education. During the pandemic, more than 50 million K-12 students in the U.S. transitioned to online education platforms, demonstrating the region's capacity for rapid adaptation to online learning.