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市場調査レポート
商品コード
1538624

オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模調査:製品タイプ別、消費者別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年

Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size study, by Product Type, by Consumer, by Distribution Channel and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模調査:製品タイプ別、消費者別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年08月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場は、2023年に約390億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場は、オーガニック製品の利点に関する消費者意識の高まりとeコマース・チャネルの採用増加により、大きく成長する態勢を整えています。メーカー各社は、デジタル販売チャネルの開拓に多額の投資を行い、各種ソーシャルメディア・プラットフォーム上の広範な若者顧客層を取り込むため、ソーシャルメディア・マーケティングに注力しています。さらに、都市人口の急増、可処分所得の増加、健康志向の高まり、持続可能性へのシフトといった要因が、オーガニックパーソナルケアおよび化粧品製品の需要を牽引する上で極めて重要です。化学ベースの化粧品やパーソナルケア製品の長期使用による悪影響は、消費者のオーガニック代替品への嗜好にさらに影響を与えています。

アジア太平洋やアフリカのような新興国市場では、若者の人口が急増しており、オーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場の成長を今後数年間促進すると予想されます。見栄えの良い外見を維持したいという願望や、若い人々の間で高まる肉体的な美意識への関心が、オーガニックパーソナルケアおよび化粧品製品の需要を押し上げると予想されます。また、幅広い種類のオーガニック・パーソナルケア製品を簡単に入手できることや、市場におけるオーガニック化粧品ブランドの増加も、世界市場の成長を後押ししています。

本調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。2023年には、北米地域が世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場を独占しました。米国におけるオーガニックパーソナルケアおよび化粧品製品の人気は、消費者の健康意識の高さが背景にあります。化粧品会社は、天然製品に対する需要の高まりを取り込もうと、ハーブ製品を発売しています。また、この地域では、個人の美意識の高まりにより、化粧品を使用する男性の数も増加しています。

目次

第1章 オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場エグゼクティブサマリー

  • オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品タイプ別
    • 消費者別
    • 流通チャネル別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場力学

  • 市場促進要因
    • 健康志向の高まりとオーガニック製品への需要
    • eコマースチャネルの採用増加
    • 都市人口と可処分所得の増加
  • 市場の課題
    • 限られた消費者意識と高コスト
  • 市場機会
    • 発展途上地域への進出
    • 製品処方の革新

第4章 世界のオーガニックパーソナルケアおよび化粧品市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模と予測:製品タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • オーラルケア
    • メイクアップとカラー化粧品
    • その他

第6章 オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模と予測:消費者別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 男性
    • 女性

第7章 オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模と予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 百貨店
    • ドラッグストア
    • ブランドアウトレット
    • オンライン販売
    • その他(マルチレベルマーケティング、コンセプトストア、その他)

第8章 オーガニックパーソナルケアおよび化粧品の世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • L'Occitane en Provence
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • L'Oreal International
    • Arbonne International, LLC
    • Burt's Bee
    • Estee Lauder Companies Inc.
    • Amway Corporation
    • Oriflame Cosmetics S.A.
    • Yves Rocher
    • Weleda
    • Aubrey Organics
    • Shiseido Company, Limited
    • Procter & Gamble
    • Johnson & Johnson
    • Unilever
    • Beiersdorf AG

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market is valued at approximately USD 39 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.3% over the forecast period 2024-2032. The global organic personal care and cosmetic products market is poised for significant growth due to the increasing consumer awareness regarding the benefits of organic products and the rising adoption of e-commerce channels. Manufacturers are heavily investing in the development of digital sales channels and focusing on social media marketing to tap into the extensive youth customer base on various social media platforms. Moreover, factors such as the rapidly growing urban population, rising disposable income, increased health consciousness, and a shift towards sustainability are crucial in driving the demand for organic personal care and cosmetic products. The adverse effects of prolonged use of chemical-based cosmetics and personal care products have further influenced consumers' preferences towards organic alternatives.

The burgeoning youth population in developing regions such as Asia-Pacific and Africa is expected to propel the organic personal care and cosmetic products market growth in the coming years. The desire to maintain a presentable appearance and heightened concerns about physical aesthetics among the young population are anticipated to boost the demand for organic personal care and cosmetic products. The easy availability of a wide range of organic personal care products and the rising number of organic cosmetic brands in the market are also driving global market growth.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. The North American region dominated the global organic personal care and cosmetic products market, in 2023. The popularity of organic personal care and cosmetic products in the U.S. is driven by high health consciousness among consumers. Cosmetic companies are launching herbal products to tap into the growing demand for natural products. There is also an increasing number of men using cosmetics in this region due to heightened beauty consciousness among individuals.

Major market players included in this report are:

  • L'Occitane en Provence
  • L'Oreal International
  • Arbonne International, LLC
  • Burt's Bee
  • Estee Lauder Companies Inc.
  • Amway Corporation
  • Oriflame Cosmetics S.A.
  • Yves Rocher
  • Weleda
  • Aubrey Organics
  • Shiseido Company, Limited
  • Procter & Gamble
  • Johnson & Johnson
  • Unilever
  • Beiersdorf AG

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:

  • Skin Care
  • Hair Care
  • Oral Care
  • Makeup and Color Cosmetics
  • Others

By Consumer:

  • Men
  • Women

By Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Departmental Stores
  • Drug Stores
  • Brand Outlets
  • Online Sales
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East and Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • Rest of Middle East and Africa

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Executive Summary

  • 1.1. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product Type
    • 1.3.2. By Consumer
    • 1.3.3. By Distribution Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rise in Health Consciousness and Demand for Organic Products
    • 3.1.2. Increasing Adoption of E-commerce Channels
    • 3.1.3. Growing Urban Population and Disposable Income
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Limited Consumer Awareness and High Costs
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion in Developing Regions
    • 3.3.2. Innovations in Product Formulations

Chapter 4. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Skin Care
    • 5.2.2. Hair Care
    • 5.2.3. Oral Care
    • 5.2.4. Makeup and Color Cosmetics
    • 5.2.5. Others

Chapter 6. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size & Forecasts by Consumer 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market: Consumer Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Men
    • 6.2.2. Women

Chapter 7. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
    • 7.2.2. Departmental Stores
    • 7.2.3. Drug Stores
    • 7.2.4. Brand Outlets
    • 7.2.5. Online Sales
    • 7.2.6. Others (Multi-level Marketing, Concept Stores, and Others)

Chapter 8. Global Organic Personal Care and Cosmetic Products Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.1.1. U.S. Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
      • 8.1.1.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Consumer breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
      • 8.1.2.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.2. Consumer breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.3. Mexico Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
      • 8.1.3.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.3.2. Consumer breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.3.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 8.2. Europe Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.1. UK Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.2. Germany Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.3. France Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.4. Italy Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.5. Spain Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
  • 8.3. Asia-Pacific Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.1. China Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.2. India Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.3. Japan Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.4. South Korea Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.5. Australia Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
  • 8.4. Latin America Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.1. Brazil Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.2. Mexico Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
  • 8.5. Middle East and Africa Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.3. South Africa Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.4. Saudi Arabia Organic Personal Care and Cosmetic Products Market
    • 8.4.5. Rest of Middle East and Africa Organic Personal Care and Cosmetic Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. L'Occitane en Provence
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. L'Oreal International
    • 9.3.3. Arbonne International, LLC
    • 9.3.4. Burt's Bee
    • 9.3.5. Estee Lauder Companies Inc.
    • 9.3.6. Amway Corporation
    • 9.3.7. Oriflame Cosmetics S.A.
    • 9.3.8. Yves Rocher
    • 9.3.9. Weleda
    • 9.3.10. Aubrey Organics
    • 9.3.11. Shiseido Company, Limited
    • 9.3.12. Procter & Gamble
    • 9.3.13. Johnson & Johnson
    • 9.3.14. Unilever
    • 9.3.15. Beiersdorf AG

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes