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市場調査レポート
商品コード
1525265

トレーラーターミナルの世界市場規模調査:燃料タイプ別、トン数容量別、最終用途産業別、技術別、車軸数別、地域別予測、2024年~2032年

Global Trailer Terminal Tractor Market Size Study, by Fuel Type, by Tonnage Capacity, by End-use Industry, by Technology, by Number of Axles, and Regional Forecasts 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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トレーラーターミナルの世界市場規模調査:燃料タイプ別、トン数容量別、最終用途産業別、技術別、車軸数別、地域別予測、2024年~2032年
出版日: 2024年07月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のトレーラーターミナルトラクター市場は、2023年に約66億8,000万米ドルと評価され、予測期間2024~2032年には7.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

ヤードトラックやヤードドッグとしても知られるターミナルトラクターは、港湾、倉庫、配送センターなどの物流施設内やその周辺でトレーラーやコンテナを移動させるために設計された大型車両です。これらの車両は、民間施設内でトレーラを短距離輸送することにより、荷役の作業効率を高める。これにより、限られたターミナルエリア内で作業を行うための長距離トラックが不要になります。eコマースとロジスティクスの成長は市場の主要促進要因であり、施設での効率的な貨物移動の必要性を高めています。

需要を押し上げる主な要因には、世界貿易とeコマースの成長があります。各国の貨物輸送量の増加に伴い、空港や港湾はターミナルの処理能力を向上させるために設備をアップグレードする必要があります。老朽化したトラクターのフリート交換は、交換需要にさらに拍車をかけると思われます。しかし、地政学的緊張の高まりは、世界・サプライ・チェーンを混乱させるリスクとなります。よりクリーンな燃料への移行を義務付ける環境規制は、コストを上昇させる可能性があります。メーカーは、テレマティクス、遠隔診断、運転支援などの新機能によって差別化を図っています。これにより、フリートオペレーターは資産を追跡し、稼働率を高め、 促進要因の安全性を高めることができます。自律走行は、 促進要因不足問題の解決に役立つ可能性があるため、研究開発(R&D)の焦点となっています。また、大手フルラインプレイヤーが市場シェアを求めているため、業界の統合活動も加速しています。

世界のトレーラーターミナルトラクター市場の主な促進要因には、eコマースとオンライン小売セクターの拡大、スマートでコネクテッドな物流インフラの市場開拓、持続可能な物流とサプライチェーンへの注力などがあります。また、トレーラーターミナルトラクター市場は、先進モデルの取得コストの高さ、ガラス張りリアクターの選好、世界・サプライチェーンに影響を与える地政学的緊張などの課題にも直面しています。

トレーラーターミナルトラクター市場は、近い将来に着実な成長を遂げると予測されています。北米は、同地域のロジスティクス業務の規模が大きいため、トレーラーターミナルトラクターの市場として支配的であり、最も有利な市場でもあります。しかし、新興経済諸国がインフラへの支出を増加させ、製造活動を拡大させているため、アジア太平洋地域が最も急速に成長すると予想されます。

目次

第1章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場エグゼクティブサマリー

  • トレーラーターミナル用トラクターの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 燃料タイプ別
    • トン数容量別
    • 最終用途産業別
    • 技術別
    • 車軸数別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマースとオンライン小売セクターの拡大
    • スマートでコネクテッドな物流インフラの開発
    • 持続可能な物流とサプライチェーンへの注力
  • 市場の課題
    • 高い取得コスト
    • ガラスライニング炉への嗜好
    • 世界・サプライチェーンに影響する地政学的緊張
  • 市場機会
    • 自律走行型トレーラーヤードトラクターの展開
    • 水素燃料電池ターミナルトラクターの採用
    • 電気トラック充電および水素補給インフラの台頭
    • ターミナルトラクターのレンタル・リースサービスの出現

第4章 世界のトレーラーターミナルトラクター市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場規模・予測:燃料タイプ別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • トレーラーターミナル用トラクターの世界市場燃料タイプ別収益動向分析(2022年・2032年)
    • ディーゼル
    • 電気
    • ハイブリッド
    • その他

第6章 トレーラーターミナル用トラクターの世界市場規模・予測:トン数容量別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • トレーラーターミナル用トラクターの世界市場トン数容量別収益動向分析(2022年・2032年)
    • 50トン未満
    • 50~100トン
    • 101~150トン
    • 151~200トン
    • 200トン以上

第7章 トレーラーターミナル用トラクターの世界市場規模・予測:最終用途産業別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • トレーラーターミナルトラクターの世界市場最終用途産業別収益動向分析、2022年・2032年
    • 港湾ターミナル
    • 倉庫・物流
    • 産業用
    • 都市交通
    • 空港
    • その他

第8章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場規模・予測:技術別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • トレーラーターミナル用トラクターの世界市場技術別収益動向分析、2022年・2032年
    • 手動式
    • 半自動
    • 自律式
    • その他

第9章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場規模・予測:車軸数別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • トレーラーターミナルトラクターの世界市場車軸数別収益動向分析(2022年・2032年)
    • 4x2
    • 6x4
    • 8x4/8x6
    • その他

第10章 トレーラーターミナルトラクターの世界市場規模・予測:地域別(2022年~2032年)

  • 北米のトレーラーターミナル用トラクター市場
    • 米国
      • 燃料タイプの内訳市場規模・予測、2022年~2032年
      • トン数容量の内訳:サイズ&予測、2022年~2032年
      • 最終用途産業の内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
      • 技術の内訳のサイズと予測、2022年~2032年
      • 車軸数の内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
    • カナダのトレーラーターミナルトラクター市場
  • 欧州トレーラーターミナル市場
    • 英国トレーラーターミナル市場
    • ドイツトレーラーターミナル市場
    • フランストレーラーターミナル市場
    • スペイントレーラーターミナル市場
    • イタリアのトレーラーターミナルトラクター市場
    • その他欧州のトレーラーターミナル市場
  • アジア太平洋トレーラーターミナル市場
    • 中国トレーラーターミナルトラクター市場
    • インドのトレーラーターミナルトラクター市場
    • 日本トレーラーターミナルトラクター市場
    • オーストラリアトレーラーターミナル市場
    • 韓国のトレーラーターミナルトラクター市場
    • その他アジア太平洋のトレーラーターミナル市場
  • ラテンアメリカのトレーラーターミナルトラクター市場
    • ブラジルのトレーラーターミナルトラクター市場
    • メキシコのトレーラーターミナルトラクター市場
    • その他ラテンアメリカのトレーラーターミナル市場
  • 中東・アフリカのトレーラーターミナル市場
    • サウジアラビアのトレーラーターミナルトラクター市場
    • 南アフリカトレーラーターミナルの市場
    • その他中東・アフリカのトレーラーターミナルの市場

第11章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Kalmar(Cargotec Corporation)
    • Terberg Special Vehicles
    • MAFI Transport-Systeme GmbH
    • Mol CY NV(Mol)
    • TICO Tractors
    • Capacity Trucks
    • AUTOCAR, LLC
    • Sinotruk(China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.)
    • Dongfeng Commercial Vehicle Company Limited
    • Saic Hongyan Commercial Vehicle
    • C&C Trucks Co., Ltd.
    • Orange EV
    • BYD Motors Inc.
    • Baumann Manufacturing
    • Toyota Kirloskar Motor

第12章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Trailer Terminal Tractor Market is valued at approximately USD 6.68 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.8% over the forecast period 2024-2032. Terminal tractors, also known as yard trucks or yard dogs, are heavy-duty vehicles designed for moving trailers and containers in and around logistics facilities such as ports, warehouses, and distribution centers. These vehicles enhance operational efficiency in cargo handling by transporting trailers over short distances within private facilities. This eliminates the need for long-haul trucks to perform tasks within confined terminal areas. The growth in e-commerce and logistics is a key driver for the market, increasing the need for efficient cargo movement at facilities.

The key drivers boosting demand include growth in global trade and e-commerce. As the volume of cargo shipments increases across countries, airports, and seaports will need to upgrade equipment to improve terminal throughput. Fleet replacement of aging tractors will further spur replacement demand. However, rising geopolitical tensions pose a risk if they disrupt global supply chains. Environmental regulations mandating transition to cleaner fuels could increase costs. Manufacturers are differentiating through new features such as telematics, remote diagnostics, and driver assistance. This allows fleet operators to track assets, enhance uptime, and boost driver safety. Autonomous operation is an increasing focus of research and development (R&D) as it could help address the driver shortage issue. Consolidation activity in the industry is also gathering pace as large full-line players seek market share.

Global trailer terminal tractor market key drivers include the expanding e-commerce and online retail sectors, development of smart and connected logistics infrastructure, and a focus on sustainable logistics and supply chains. The trailer terminal tractor market also faces challenges such as high acquisition costs for advanced models, preference for glass-lined reactors, and geopolitical tensions affecting global supply chains.

The trailer terminal tractor market is projected to witness steady growth in the near future. North America remains both the dominant and the most lucrative market for trailer terminal tractors due to the scale of logistics operations in the region. However, Asia Pacific is expected to witness the fastest gains as developing economies boost expenditure on infrastructure and expand manufacturing activities.

Major market players included in this report are:

  • Kalmar (Cargotec Corporation)
  • Terberg Special Vehicles
  • MAFI Transport-Systeme GmbH
  • Mol CY NV (Mol)
  • TICO Tractors
  • Capacity Trucks
  • AUTOCAR, LLC
  • Sinotruk (China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.)
  • Dongfeng Commercial Vehicle Company Limited
  • Saic Hongyan Commercial Vehicle
  • C&C Trucks Co., Ltd.
  • Orange EV
  • BYD Motors Inc.
  • Baumann Manufacturing
  • Toyota Kirloskar Motor

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Fuel Type:

  • Diesel
  • Electric
  • Hybrid
  • Others

By Tonnage Capacity:

  • Below 50 Tons
  • 50-100 Tons
  • 101-150 Tons
  • 151-200 Tons
  • Above 200 Tons

By End-use Industry:

  • Port Terminals
  • Warehouse & Logistics
  • Industrial
  • Urban Transport
  • Airport
  • Others

By Technology:

  • Manual
  • Semi-automated
  • Autonomous
  • Others

By Number of Axles:

  • 4x2
  • 6x4
  • 8x4/8x6
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Trailer Terminal Tractor Market Executive Summary

  • 1.1. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Fuel Type
    • 1.3.2. By Tonnage Capacity
    • 1.3.3. By End-use Industry
    • 1.3.4. By Technology
    • 1.3.5. By Number of Axles
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Trailer Terminal Tractor Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Trailer Terminal Tractor Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Expanding E-commerce and Online Retail Sectors
    • 3.1.2. Development of Smart and Connected Logistics Infrastructure
    • 3.1.3. Focus on Sustainable Logistics and Supply Chains
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Acquisition Costs
    • 3.2.2. Preference for Glass-lined Reactors
    • 3.2.3. Geopolitical Tensions Affecting Global Supply Chains
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Deployment of Autonomous Trailer Yard Tractors
    • 3.3.2. Adoption of Hydrogen Fuel Cell Terminal Tractors
    • 3.3.3. Rise of Electric Truck Charging and Hydrogen Refueling Infrastructure
    • 3.3.4. Emergence of Terminal Tractor Rental and Leasing Services

Chapter 4. Global Trailer Terminal Tractor Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by Fuel Type (2022-2032)

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Trailer Terminal Tractor Market: Fuel Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Diesel
    • 5.2.2. Electric
    • 5.2.3. Hybrid
    • 5.2.4. Others

Chapter 6. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by Tonnage Capacity (2022-2032)

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Trailer Terminal Tractor Market: Tonnage Capacity Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Below 50 Tons
    • 6.2.2. 50-100 Tons
    • 6.2.3. 101-150 Tons
    • 6.2.4. 151-200 Tons
    • 6.2.5. Above 200 Tons

Chapter 7. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by End-use Industry (2022-2032)

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Trailer Terminal Tractor Market: End-use Industry Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Port Terminals
    • 7.2.2. Warehouse & Logistics
    • 7.2.3. Industrial
    • 7.2.4. Urban Transport
    • 7.2.5. Airport
    • 7.2.6. Others

Chapter 8. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by Technology (2022-2032)

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Trailer Terminal Tractor Market: Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Manual
    • 8.2.2. Semi-automated
    • 8.2.3. Autonomous
    • 8.2.4. Others

Chapter 9. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by Number of Axles (2022-2032)

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global Trailer Terminal Tractor Market: Number of Axles Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. 4x2
    • 9.2.2. 6x4
    • 9.2.3. 8x4/8x6
    • 9.2.4. Others

Chapter 10. Global Trailer Terminal Tractor Market Size & Forecasts by Region (2022-2032)

  • 10.1. North America Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.1.1. U.S. Trailer Terminal Tractor Market
      • 10.1.1.1. Fuel Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Tonnage Capacity breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. End-use Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. Number of Axles breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada Trailer Terminal Tractor Market
  • 10.2. Europe Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.1. U.K. Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.2. Germany Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.3. France Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.4. Spain Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.5. Italy Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.2.6. Rest of Europe Trailer Terminal Tractor Market
  • 10.3. Asia-Pacific Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.1. China Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.2. India Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.3. Japan Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.4. Australia Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.5. South Korea Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.3.6. Rest of Asia Pacific Trailer Terminal Tractor Market
  • 10.4. Latin America Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.4.1. Brazil Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.4.2. Mexico Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.4.3. Rest of Latin America Trailer Terminal Tractor Market
  • 10.5. Middle East & Africa Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.5.2. South Africa Trailer Terminal Tractor Market
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa Trailer Terminal Tractor Market

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. Kalmar (Cargotec Corporation)
    • 11.3.2. Terberg Special Vehicles
    • 11.3.3. MAFI Transport-Systeme GmbH
    • 11.3.4. Mol CY NV (Mol)
    • 11.3.5. TICO Tractors
    • 11.3.6. Capacity Trucks
    • 11.3.7. AUTOCAR, LLC
    • 11.3.8. Sinotruk (China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.)
    • 11.3.9. Dongfeng Commercial Vehicle Company Limited
    • 11.3.10. Saic Hongyan Commercial Vehicle
    • 11.3.11. C&C Trucks Co., Ltd.
    • 11.3.12. Orange EV
    • 11.3.13. BYD Motors Inc.
    • 11.3.14. Baumann Manufacturing
    • 11.3.15. Toyota Kirloskar Motor

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes