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市場調査レポート
商品コード
1522805

医療用衣類の世界市場規模調査:製品別、タイプ別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年

Global Medical Clothing Market Size Study, by Product, by Type, by End-user and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
医療用衣類の世界市場規模調査:製品別、タイプ別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の医療用衣類市場は、2023年に約1,095億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には6.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

医療用衣類は、ヘルスケア分野における感染制御の重要な要素です。日常的な外科手術や患者の診断の際に、医療従事者を汚染物質や感染性物質、体液から守る。医療従事者は、看護師、医師、医療スタッフなど様々な健康被害に直面します。医療用衣服は、潜在的な感染性物質に対するバリアとして機能し、医療従事者を危害や健康への悪影響から守ります。病院や医療施設で使用される防護服には、手術着、スクラブ、ドレープ、防護マスク、エプロン、ブーツ、カバーオール、眼帯、帽子などがあります。

厳しい感染管理規制、生地技術の進歩、医療従事者の安全への関心の高まりなどの要因が、様々な環境におけるヘルスケアウェアの需要を促進しています。さらに、医療従事者の増加、入院患者数と手術数の増加、市場プレイヤーの増加が、医療用衣類品市場の成長を促進すると予想されています。例えば、オーストラリア保健福祉研究所が2022年に発表したデータによると、公立病院の選択手術待機リストから手術のために入院した患者は約73万5,500人で、オーストラリアでは2021-22年に比べて18.0%増加しました。COVID-19パンデミックは、フェイスマスク、フェイスシールド、医療用ガウン、スクラブ、ドレープを含む個人用保護具(PPE)の生産と販売が大幅に急増したため、世界市場にプラスの影響を与えました。急増の背景には、フェイスマスクの使用に関する政府の義務付け、安定供給を確保するための備蓄、消費者の感染対策に対する意識の高まりといった要因があります。

さらに、世界の市場プレーヤーによるスマート医療用テキスタイルの展開も増加しています。スマート衣料(e-テキスタイル)は、先進繊維とe-センサー電子機器を医療用衣類に統合し、心拍数、体温、呼吸数などのバイタルヘルス統計のリアルタイムモニタリングを可能にします。世界的に臨床試験や新製品の発売が増加しているのは、健康をモニターし治療を支援するための費用対効果が高く信頼性の高い衣服への需要が背景にあります。2022年、Prevayl Limitedは、臨床グレードのECGで強化された初のスポーツウェアであるSmartWearを発売し、プレミアムスポーツウェアと生体測定技術を組み合わせて、ユーザーが最適な健康を達成できるよう支援しました。しかし、市場は製品リコールや規制改革による課題に直面しています。

医療用衣類の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカ地域です。北米は、医療用衣類の世界市場において売上高で優位を占めている地域です。同地域の市場成長は、病院インフラの発達、急性および慢性疾患の罹患率の上昇、主要製品メーカーの存在などの要因に起因しています。一方、アジア太平洋地域の市場は、ヘルスケアインフラの改善と医療従事者の安全衛生意識の高まりに後押しされ、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されています。

目次

第1章 医療用衣類の世界市場エグゼクティブサマリー

  • 医療用衣類の世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品別
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界の医療用衣類市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 医療用衣類の世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 感染対策に対する需要の高まり
    • 生地と衣類の技術進歩
    • ヘルスケア支出の増加
  • 市場の課題
    • 製品リコール
    • 厳しい規制政策
  • 市場機会
    • スマート医療用繊維製品の展開
    • 新興市場での拡大

第4章 世界の医療用衣類市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 医療用衣類の世界市場規模と予測:製品別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 医療用衣類の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 手術用ドレープ、スクラブ、ガウン
    • 手袋
    • 顔面保護具
    • 滅菌ラップ
    • 防護服
    • その他

第6章 医療用衣類の世界市場規模と予測:タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 医療用衣類の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 使い捨て
    • 再利用可能

第7章 医療用衣類の世界市場規模と予測:エンドユーザー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 医療用衣類の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 病院
    • 外来患者施設
    • 医院
    • その他

第8章 医療用衣類の世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • O&M Halyard Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • ANSELL LTD.
    • Medline Industries
    • Cardinal Health
    • Barco Uniforms
    • Superior Uniform Groups
    • Semperit AG Holding
    • 3M Company
    • Molnlycke Health Care
    • Prevayl Limited
    • PROTECH USA
    • DONY VIETNAM COMPANY LIMITED
    • Figs Inc.
    • Huttopia
    • Wigwam Holidays Ltd

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Medical Clothing Market is valued at approximately USD 109.50 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.3% over the forecast period 2024-2032. Medical clothing is a crucial element in infection control within the healthcare sector. It safeguards healthcare professionals from contaminants, infectious substances, and bodily fluids during routine surgical procedures and patient diagnostics. Medical professionals face various health hazards, including nurses, doctors, and medical staff. Medical apparel serves as a barrier against potentially infectious materials, protecting healthcare workers from harm or adverse health effects. The types of protective clothing used in hospitals and medical facilities include surgical gowns, scrubs, drapes, protective facemasks, aprons, boots, coveralls, eye gear, and caps.

Factors such as stringent infection control regulations, advancements in fabric technology, and an increasing focus on healthcare worker safety are driving the demand for healthcare apparel across various settings. Additionally, the growing number of healthcare professionals, the rising inpatient and surgical volumes, and the increasing number of market players are expected to propel the growth of the medical clothing market. For instance, according to data published by the Australian Institute of Health and Welfare in 2022, approximately 735,500 patients were admitted for surgery from public hospital elective surgery waiting lists, an increase of 18.0% compared to 2021-22 in Australia. The COVID-19 pandemic positively impacted the global market due to a significant surge in the production and sales of personal protective equipment (PPE), including face masks, face shields, medical gowns, scrubs, and drapes. The surge was driven by factors such as government mandates on the use of face masks, stockpiling to ensure steady supplies and increased awareness about infection control among consumers.

Moreover, the deployment of smart medical textiles by market players globally is rising. Smart clothing, or e-textiles, integrates advanced fibers and e-sensor electronics into medical apparel, enabling real-time monitoring of vital health statistics such as heart rate, temperature, and respiratory rate. The increasing number of clinical trials and new product launches globally are driven by the demand for cost-effective and reliable garments to monitor health and aid in treatment. In 2022, Prevayl Limited launched SmartWear, the first sportswear enhanced with clinical-grade ECG, combining premium sportswear with biometric technology to help users achieve optimal health. However, the market faces challenges due to product recalls and regulatory reforms.

The key regions considered for the Global Medical Clothing Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Global Medical Clothing Market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including developed hospital infrastructure, the rising incidence of acute and chronic diseases, and the presence of major product manufacturers. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period fueled by improving healthcare infrastructure and increasing awareness about safety and hygiene among healthcare professionals.

Major market players included in this report are:

  • O&M Halyard Inc. (U.S.)
  • ANSELL LTD. (Australia)
  • Medline Industries (U.S.)
  • Cardinal Health (U.S.)
  • Barco Uniforms (U.S)
  • Superior Uniform Groups (U.S)
  • Semperit AG Holding (Austria)
  • 3M Company (U.S)
  • Molnlycke Health Care (Sweden)
  • Prevayl Limited (U.K.)
  • PROTECH USA (U.S.)
  • DONY VIETNAM COMPANY LIMITED (Vietnam)
  • Figs Inc. (U.S.)
  • Huttopia (France)
  • Wigwam Holidays Ltd (U.K.)

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product

  • Surgical Drapes, Scrubs & Gowns
  • Gloves
  • Facial Protection
  • Sterilization Wraps
  • Protective Apparel
  • Others

By Type

  • Disposable
  • Reusable

By End-user

  • Hospitals
  • Outpatient Facilities
  • Physicians' Offices
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Medical Clothing Market Executive Summary

  • 1.1. Global Medical Clothing Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product
    • 1.3.2. By Type
    • 1.3.3. By End-user
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Medical Clothing Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Medical Clothing Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rising Demand for Infection Control Measures
    • 3.1.2. Technological Advancements in Fabric and Clothing
    • 3.1.3. Increasing Healthcare Expenditure
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Product Recalls
    • 3.2.2. Stringent Regulatory Policies
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Deployment of Smart Medical Textiles
    • 3.3.2. Expansion in Emerging Markets

Chapter 4. Global Medical Clothing Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Medical Clothing Market Size & Forecasts by Product 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Medical Clothing Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Surgical Drapes, Scrubs & Gowns
    • 5.2.2. Gloves
    • 5.2.3. Facial Protection
    • 5.2.4. Sterilization Wraps
    • 5.2.5. Protective Apparel
    • 5.2.6. Others

Chapter 6. Global Medical Clothing Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Medical Clothing Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Disposable
    • 6.2.2. Reusable

Chapter 7. Global Medical Clothing Market Size & Forecasts by End-user 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Medical Clothing Market: End-user Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Hospitals
    • 7.2.2. Outpatient Facilities
    • 7.2.3. Physicians' Offices
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Global Medical Clothing Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Medical Clothing Market
    • 8.1.1. U.S. Medical Clothing Market
      • 8.1.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. End-user breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Medical Clothing Market
  • 8.2. Europe Medical Clothing Market
    • 8.2.1. UK Medical Clothing Market
    • 8.2.2. Germany Medical Clothing Market
    • 8.2.3. France Medical Clothing Market
    • 8.2.4. Spain Medical Clothing Market
    • 8.2.5. Italy Medical Clothing Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Medical Clothing Market
  • 8.3. Asia-Pacific Medical Clothing Market
    • 8.3.1. China Medical Clothing Market
    • 8.3.2. India Medical Clothing Market
    • 8.3.3. Japan Medical Clothing Market
    • 8.3.4. Australia Medical Clothing Market
    • 8.3.5. South Korea Medical Clothing Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Medical Clothing Market
  • 8.4. Latin America Medical Clothing Market
    • 8.4.1. Brazil Medical Clothing Market
    • 8.4.2. Mexico Medical Clothing Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Medical Clothing Market
  • 8.5. Middle East & Africa Medical Clothing Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Medical Clothing Market
    • 8.5.2. South Africa Medical Clothing Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Medical Clothing Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. O&M Halyard Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. ANSELL LTD.
    • 9.3.3. Medline Industries
    • 9.3.4. Cardinal Health
    • 9.3.5. Barco Uniforms
    • 9.3.6. Superior Uniform Groups
    • 9.3.7. Semperit AG Holding
    • 9.3.8. 3M Company
    • 9.3.9. Molnlycke Health Care
    • 9.3.10. Prevayl Limited
    • 9.3.11. PROTECH USA
    • 9.3.12. DONY VIETNAM COMPANY LIMITED
    • 9.3.13. Figs Inc.
    • 9.3.14. Huttopia
    • 9.3.15. Wigwam Holidays Ltd

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes