デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1517489

シェアリングアコモデーションの世界市場規模調査:タイプ別、用途別、地域別予測、2022年~2032年

Global Sharing Accommodation Market Size Study, by Type (Business to Consumer, Business to Business, Peer to Peer), by Application (Generation Z, Millennials, Generation X, Boomers), and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
シェアリングアコモデーションの世界市場規模調査:タイプ別、用途別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のシェアリングアコモデーション市場は、2023年に約1,288億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024~2032年には6.67%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

シェアリング・アコモデーションとは、一時的な住居を必要とする旅行者に、個人が住居や空き部屋、居住スペースを貸し出すことです。このコンセプトは、Airbnb、Vrbo、HomeAwayなどのプラットフォームによって絶大な人気を得ており、アパートや住宅全体から、ツリーハウスやハウスボートなどのユニークな体験まで、多様なオプションを提供しています。この動向は、旅行者が地元の地域に滞在し、ホストと交流することで、インサイダーの洞察や推奨を得ることができるようにし、コミュニティとパーソナライゼーションの感覚を育むことによって、旅行体験を向上させる。

世界のシェアリングアコモデーション市場は、人口の増加とグループ旅行の急増が市場の成長を大きく後押ししています。企業が提供するようなシェアリング宿泊施設は、経済的で便利、かつ個性的な宿泊オプションを幅広く提供することで、こうした需要に応えています。さらに、家族旅行、職場旅行、社交イベントなど、団体旅行の人気も相宿の需要を高めています。こうした選択肢は、一般的なホテルよりも広いスペースやサービス、アットホームな雰囲気を提供することが多く、快適さと価値の両方を求める大人数のグループにとって魅力的な選択肢となっています。さらに、新興市場の拡大と技術の進歩は、市場に有利な機会をもたらすと予想されます。しかし、巧妙な詐欺行為に対抗するための強固なセキュリティ対策と激しい競合が、2024年から2032年の予測期間中、市場全体の需要を阻害すると思われます。

世界のシェアリングアコモデーション市場の調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカが含まれます。2023年には、欧州がシェアリングアコモデーション市場を独占しました。これは、航空接続性の向上、地域内旅行の増加、手頃な価格の旅行オプション、デジタルプラットフォームの台頭が、欧州諸国の堅調な旅行・観光成長を牽引したためです。同地域は、国や都市間の移動をよりアクセスしやすく便利にする、充実した航空接続性を誇っています。このため、欧州内のさまざまな目的地を簡単に探索できるようになり、域内旅行の著しい成長に拍車がかかっています。さらに、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で発展すると予測されています。

目次

第1章 世界のシェアリングアコモデーション市場エグゼクティブサマリー

  • シェアリングアコモデーションの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • タイプ別
    • 用途別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のシェアリングアコモデーション市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のシェアリングアコモデーション市場力学

  • 市場促進要因
    • 人口の増加
    • グループ旅行の急増
    • オンライン・プラットフォームの普及
  • 市場の課題
    • セキュリティ対策と不正防止
    • 競争の激化
  • 市場機会
    • 新興市場での拡大
    • 技術の進歩

第4章 世界のシェアリングアコモデーション市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 シェアリングアコモデーションの世界市場規模と予測:タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のシェアリングアコモデーションの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 企業対消費者(B2C)
    • 企業間取引(B2B)
    • ピアツーピア(P2P)

第6章 シェアリングアコモデーションの世界市場規模と予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のシェアリングアコモデーションの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • Z世代
    • ミレニアル世代
    • ジェネレーションX
    • 団塊世代

第7章 シェアリングアコモデーションの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米シェアリングアコモデーション市場
    • 米国のシェアリングアコモデーション市場
    • カナダのシェアリングアコモデーション市場
  • 欧州シェアリングアコモデーション市場
    • 英国シェアリングアコモデーション市場
    • ドイツシェアリングアコモデーション市場
    • フランスのシェアリングアコモデーション市場
    • スペインシェアリングアコモデーション市場
    • イタリアシェアリングアコモデーション市場
    • その他欧州シェアリングアコモデーション市場
  • アジア太平洋シェアリングアコモデーション市場
    • 中国シェアリングアコモデーション市場
    • インドのシェアリングアコモデーション市場
    • 日本シェアリングアコモデーション市場
    • オーストラリアシェアリングアコモデーション市場
    • 韓国シェアリングアコモデーション市場
    • その他アジア太平洋地域シェアリングアコモデーション市場
  • ラテンアメリカのシェアリングアコモデーション市場
    • ブラジルシェアリングアコモデーション市場
    • メキシコのシェアリングアコモデーション市場
    • その他ラテンアメリカのシェアリングアコモデーション市場
  • 中東・アフリカのシェアリングアコモデーション市場
    • サウジアラビアシェアリングアコモデーション市場
    • 南アフリカのシェアリングアコモデーション市場
    • その他中東とアフリカのシェアリングアコモデーション市場

第8章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Bedycasa
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Homestay Technologies Limited
    • InnoPeople Company Ltd.
    • Accor SA
    • HomeToGo GmbH
    • HomeExchange.com Inc.
    • Findroommate.dk ApS
    • Booking Holdings, Inc
    • Airbnb, Inc
    • Expedia Group, Inc

第9章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Sharing Accommodation Market is valued at approximately USD 128.86 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.67% over the forecast period 2024-2032. Sharing accommodation is the practice of individuals renting out their residences, spare rooms, or living spaces to travelers in need of temporary housing. This concept has gained immense popularity due to platforms such as Airbnb, Vrbo, and HomeAway, offering diverse options ranging from entire apartments and homes to unique experiences such as treehouses and houseboats. This trend enhances the travel experience by fostering a sense of community and personalization, allowing travelers to stay in local neighborhoods and interact with hosts for insider insights and recommendations.

The Global Sharing Accommodation Market is driven by increase in population and surge in group travel has substantially propelled the market's growth. world's population grows, so does the demand for flexible and affordable hotel options. Sharing lodgings, such as those provided by companies meet this demand by offering a wide range of economical, convenient, and distinctive lodging options. Furthermore, the popularity of group travel, whether for family holidays, work excursions, or social events, has increased the demand for shared lodgings. These options frequently provide greater space, services, and a homey ambiance than standard hotels, making them an appealing choice for big groups seeking both comfort and value. Moreover, Expansion in emerging markets and technological advancements is anticipated to create lucrative opportunities for the market. However, robust security measures to combat sophisticated fraud attempts and intense competition is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Sharing Accommodation Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, Europe dominated the sharing accommodation market due to increased air connectivity, growth in intraregional travel, affordable travel options, and the rise of digital platforms have driven robust travel and tourism growth in European countries. The region boasts enhanced air connectivity, making travel between countries and cities more accessible and convenient. This has spurred significant growth in intraregional travel, as people can easily explore various destinations within Europe. Furthermore, the market in Asia Pacific is anticipated to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Bedycasa
  • Homestay Technologies Limited
  • InnoPeople Company Ltd.
  • Accor SA
  • HomeToGo GmbH
  • HomeExchange.com Inc
  • Findroommate.dk ApS
  • Booking Holdings, Inc
  • Airbnb, Inc
  • Expedia Group, Inc

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:

  • Business to Consumer (B2C)
  • Business to Business (B2B)
  • Peer to Peer (P2P)

By Application:

  • Generation Z
  • Millennials
  • Generation X
  • Boomers

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA
  • Years considered for the study are as follows: Historical year - 2022 Base year - 2023 Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Sharing Accommodation Market Executive Summary

  • 1.1. Global Sharing Accommodation Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Type
    • 1.3.2. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Sharing Accommodation Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Sharing Accommodation Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increase in Population
    • 3.1.2. Surge in Group Travel
    • 3.1.3. Popularity of Online Platforms
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Security Measures and Fraud Prevention
    • 3.2.2. High Competition
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion in Emerging Markets
    • 3.3.2. Technological Advancements

Chapter 4. Global Sharing Accommodation Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Sharing Accommodation Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Sharing Accommodation Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Business to Consumer (B2C)
    • 5.2.2. Business to Business (B2B)
    • 5.2.3. Peer to Peer (P2P)

Chapter 6. Global Sharing Accommodation Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Sharing Accommodation Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Generation Z
    • 6.2.2. Millennials
    • 6.2.3. Generation X
    • 6.2.4. Boomers

Chapter 7. Global Sharing Accommodation Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 7.1. North America Sharing Accommodation Market
    • 7.1.1. U.S. Sharing Accommodation Market
      • 7.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 7.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 7.1.2. Canada Sharing Accommodation Market
  • 7.2. Europe Sharing Accommodation Market
    • 7.2.1. U.K. Sharing Accommodation Market
    • 7.2.2. Germany Sharing Accommodation Market
    • 7.2.3. France Sharing Accommodation Market
    • 7.2.4. Spain Sharing Accommodation Market
    • 7.2.5. Italy Sharing Accommodation Market
    • 7.2.6. Rest of Europe Sharing Accommodation Market
  • 7.3. Asia-Pacific Sharing Accommodation Market
    • 7.3.1. China Sharing Accommodation Market
    • 7.3.2. India Sharing Accommodation Market
    • 7.3.3. Japan Sharing Accommodation Market
    • 7.3.4. Australia Sharing Accommodation Market
    • 7.3.5. South Korea Sharing Accommodation Market
    • 7.3.6. Rest of Asia Pacific Sharing Accommodation Market
  • 7.4. Latin America Sharing Accommodation Market
    • 7.4.1. Brazil Sharing Accommodation Market
    • 7.4.2. Mexico Sharing Accommodation Market
    • 7.4.3. Rest of Latin America Sharing Accommodation Market
  • 7.5. Middle East & Africa Sharing Accommodation Market
    • 7.5.1. Saudi Arabia Sharing Accommodation Market
    • 7.5.2. South Africa Sharing Accommodation Market
    • 7.5.3. Rest of Middle East & Africa Sharing Accommodation Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Bedycasa
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Market Strategies
    • 8.3.2. Homestay Technologies Limited
    • 8.3.3. InnoPeople Company Ltd.
    • 8.3.4. Accor SA
    • 8.3.5. HomeToGo GmbH
    • 8.3.6. HomeExchange.com Inc.
    • 8.3.7. Findroommate.dk ApS
    • 8.3.8. Booking Holdings, Inc
    • 8.3.9. Airbnb, Inc
    • 8.3.10. Expedia Group, Inc

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes