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市場調査レポート
商品コード
1517469

機能性アパレルの世界市場規模調査:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別予測:2022年~2032年

Global Functional Apparel Market Size study, by Product Type, by Application, by Distribution Channel and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
機能性アパレルの世界市場規模調査:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別予測:2022年~2032年
出版日: 2024年07月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の機能性アパレル市場は、2023年に約3,671億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて6.22%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

機能性衣料は、限られた用途しか持たない基本的な衣料とは異なり、さまざまな環境下で着用者に快適さと保護を提供するために複数の機能を果たします。機能性衣料には、特別に開発された様々な生地やレイヤーデザインが組み込まれており、放射線、火災、極端な気象条件からの保護などの機能を果たすことができます。消費者がアクティブウェアに快適さと柔軟性を感じるのは、ポリエステル、ナイロン、綿、ウール、グラフェンなどの合成繊維など、デザインに使用されている素材の種類に起因します。ポリエステルとナイロンは、アスレジャー・アパレルで最も使用されている素材であり、これらは共に必要な特性の最良の組み合わせを提供する傾向があります。

世界の機能性アパレル市場は、生地技術の進歩により、吸湿発散性、温度調節性、防臭性生地など、より革新的で機能的なアパレルを生み出し、消費者の快適性とパフォーマンスを向上させています。メンブレンやナノ紡績のような技術の出現は、メーカーが生産工程での廃棄物を減らして衣服を生産することを可能にし、より持続可能な製品を提供することで、機能性アパレルの市場規模を拡大しています。さらに、中間層人口の増加と健康・衛生意識の高まりは、市場に有利な機会を創出すると予想されます。しかし、生産コストが高く、原材料の入手が困難であることが、予測期間2024-2032年の間、市場全体の需要を阻害することになると思われます。

機能性アパレルの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカ地域です。2023年の機能性アパレル市場では、北米が主要シェアを占めています。健康的な身体と健康的なライフスタイルを維持する傾向が続いていることが、北米地域の成長を促進する主な要因となっています。さらに、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。この地域は機能性アパレルの生産と消費の重要な拠点であり、中間層人口の増加、健康とフィットネスに対する意識の高まり、野外レクリエーション活動の急増がその原動力となっています。

目次

第1章 機能性アパレルの世界市場エグゼクティブサマリー

  • 機能性アパレルの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界の機能性アパレル市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 機能性アパレルの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • ファブリック技術の進歩
    • 持続可能な製品に対する需要の増加
  • 市場の課題
    • 原料入手の制約
    • 製造コストの上昇
  • 市場機会
    • 中間層人口の増加
    • 健康・衛生意識の高まり

第4章 世界の機能性アパレル市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 機能性アパレルの世界市場規模・予測:製品タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 機能性アパレルの世界市場製品タイプ別収益動向分析、2022年・2032年
    • スポーツウェア
    • アクティブウェア
    • 防護服
    • その他

第6章 機能性アパレルの世界市場規模・用途別予測、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 機能性アパレルの世界市場用途別収益動向分析、2022年・2032年
    • スポーツ産業
    • アウトドアウェア
    • ヘルスケア
    • その他

第7章 機能性アパレルの世界市場規模・予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 機能性アパレルの世界市場流通チャネル別収益動向分析、2022年・2032年
    • オフライン
    • オンライン

第8章 機能性アパレルの世界市場規模・地域別予測:2022年~2032年

  • 北米機能性アパレル市場
    • 米国
      • 製品タイプ別市場規模&予測、2022年~2032年
      • 用途別市場規模&予測、2022年~2032年
      • 流通チャネルの内訳市場規模&予測、2022年~2032年
    • カナダの機能性アパレル市場
      • 製品タイプ別内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
      • 用途の内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
      • 流通チャネルの内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
  • 欧州の機能性アパレル市場
    • 英国の機能性アパレル市場
    • ドイツの機能性アパレル市場
    • フランス機能性アパレル市場
    • スペイン機能性アパレル市場
    • イタリア機能性アパレル市場
    • その他欧州機能性アパレル市場
  • アジア太平洋機能性アパレル市場
    • 中国機能性アパレル市場
    • インド機能性アパレル市場
    • 日本機能性アパレル市場
    • オーストラリア機能性アパレル市場
    • 韓国機能性アパレル市場
    • その他アジア太平洋機能性アパレル市場
  • ラテンアメリカ機能性アパレル市場
    • ブラジル機能性アパレル市場
    • メキシコ機能性アパレル市場
    • その他ラテンアメリカ機能性アパレル市場
  • 中東・アフリカ機能性アパレル市場
    • サウジアラビア機能性アパレル市場
    • 南アフリカ機能性アパレル市場
    • その他中東とアフリカ機能性アパレル市場

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • ASICS Corporation
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • PVH Corp.
    • Columbia Sportswear Company
    • Lululemon Athletica Inc.
    • Puma SE
    • Nike, Inc.
    • Adidas AG
    • VF Corporation
    • The Gap, Inc.
    • Under Armour, Inc

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Functional Apparel Market was valued at approximately USD 367.10 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.22% over the forecast period 2024-2032. Functional apparel performs multiple functions to provide comfort and protection to the wearer in different environments, unlike fundamental garments which have a limited purpose. It incorporates a variety of specially developed fabrics and layered designs, enabling it to perform functions such as protection from radiation, fire, and extreme weather conditions. Consumers find activewear comfortable and flexible, which is attributed to the kind of materials used in its design, such as synthetic fabrics like polyester, nylon, cotton, wool, and graphene. Polyester and nylon are the most used materials in athleisure apparel, which together tend to provide the best combination of required properties.

Global Functional Apparel Market is driven by advancements in fabric technologies have led to more innovative and functional apparel, such as moisture-wicking, temperature-regulating, and odor-resistant fabrics, enhancing comfort and performance for consumers. The emergence of technologies such as membrane and nano spinning, which allow manufacturers to produce garments by reducing waste during production processes, delivers more sustainable products, thereby increasing the market size of functional apparel. Moreover, growing middle-class population and rising health and hygiene awareness are anticipated to create lucrative opportunities for the market However, high cost of production and constrained availability of raw materials is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Functional Apparel Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America held the major share in the functional apparel market in 2023. The ongoing trend of maintaining a fit body and healthy lifestyle are some of the major factors driving growth in the North American region. Furthermore, Asia-Pacific is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period. This region is a significant hub for producing and consuming functional apparel, driven by a growing middle-class population, increasing health and fitness awareness, and a surge in outdoor recreational activities.

Major market players included in this report are:

  • ASICS Corporation
  • PVH Corp.
  • Columbia Sportswear Company
  • Lululemon Athletica Inc.
  • Puma SE
  • Nike, Inc.
  • Adidas AG
  • VF Corporation
  • The Gap, Inc.
  • Under Armour, Inc

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:

  • Sportswear
  • Activewear
  • Protective Clothing
  • Others

By Application:

  • Sports Industry
  • Outdoor Clothing
  • Healthcare
  • Others

By Distribution Channel:

  • Offline
  • Online

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Functional Apparel Market Executive Summary

  • 1.1. Global Functional Apparel Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product Type
    • 1.3.2. By Application
    • 1.3.3. By Distribution Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Functional Apparel Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Functional Apparel Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Advancements in Fabric Technologies
    • 3.1.2. Increasing Demand for Sustainable Products
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Constrained Availability of Raw Materials
    • 3.2.2. Heightened Manufacturing Costs
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Growing Middle-Class Population
    • 3.3.2. Rising Health and Hygiene Awareness

Chapter 4. Global Functional Apparel Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Functional Apparel Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Functional Apparel Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Sportswear
    • 5.2.2. Activewear
    • 5.2.3. Protective Clothing
    • 5.2.4. Others

Chapter 6. Global Functional Apparel Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Functional Apparel Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Sports Industry
    • 6.2.2. Outdoor Clothing
    • 6.2.3. Healthcare
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Global Functional Apparel Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Functional Apparel Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Offline
    • 7.2.2. Online

Chapter 8. Global Functional Apparel Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Functional Apparel Market
    • 8.1.1. U.S. Functional Apparel Market
      • 8.1.1.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Functional Apparel Market
      • 8.1.2.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 8.2. Europe Functional Apparel Market
    • 8.2.1. UK Functional Apparel Market
    • 8.2.2. Germany Functional Apparel Market
    • 8.2.3. France Functional Apparel Market
    • 8.2.4. Spain Functional Apparel Market
    • 8.2.5. Italy Functional Apparel Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Functional Apparel Market
  • 8.3. Asia-Pacific Functional Apparel Market
    • 8.3.1. China Functional Apparel Market
    • 8.3.2. India Functional Apparel Market
    • 8.3.3. Japan Functional Apparel Market
    • 8.3.4. Australia Functional Apparel Market
    • 8.3.5. South Korea Functional Apparel Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Functional Apparel Market
  • 8.4. Latin America Functional Apparel Market
    • 8.4.1. Brazil Functional Apparel Market
    • 8.4.2. Mexico Functional Apparel Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Functional Apparel Market
  • 8.5. Middle East & Africa Functional Apparel Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Functional Apparel Market
    • 8.5.2. South Africa Functional Apparel Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Functional Apparel Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. ASICS Corporation
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. PVH Corp.
    • 9.3.3. Columbia Sportswear Company
    • 9.3.4. Lululemon Athletica Inc.
    • 9.3.5. Puma SE
    • 9.3.6. Nike, Inc.
    • 9.3.7. Adidas AG
    • 9.3.8. VF Corporation
    • 9.3.9. The Gap, Inc.
    • 9.3.10. Under Armour, Inc

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes