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市場調査レポート
商品コード
1517301

家庭用フィットネス機器の世界市場規模調査:価格帯別、製品タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別予測、2022-2032年

Global At-Home Fitness Equipment Market Size Study, By Price Point, By Product Type, By Distribution Channel, By End User, and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.30円
家庭用フィットネス機器の世界市場規模調査:価格帯別、製品タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

世界の家庭用フィットネス機器市場は、2023年には約86億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には8.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

家庭用フィットネス機器には、消費者が自宅で快適に筋力開発やスタミナ向上、体重管理を行うために使用する機器やマシンが含まれます。世界の肥満の憂慮すべき増加は、特に都市部において顕著であり、市場の成長を大きく後押ししています。WHOによると、25億人の成人(18歳以上)が太りすぎで、2022年には8億9,000万人が肥満とともに暮らしています。肥満は、突然の心停止、高血圧、低血圧、糖尿病など数多くの健康問題に関連しており、肥満の人はより多くのフィットネス機器を使用するようになり、それによってこれらの製品の売上を押し上げています。

一般的に使用されている家庭用フィットネス機器には、トレッドミル、ステーショナリーサイクル、ステアクライマー、ローイングマシン、エリプティカル、フリーウェイトなどがあります。家庭用フィットネス機器の需要は、健康意識の高まりにより世界的に急増しています。肥満の蔓延と健康意識の高まりが、世界市場の成長を大きく後押ししています。さらに、都市人口の急増、可処分所得の増加、ボディビルの動向、健康的なライフスタイルを推進する政府の取り組みなどが、家庭用フィットネス機器の普及に拍車をかけています。また、可処分所得の増加や心身の健康を維持したいという願望から、新興市場での需要も伸びています。

市場力学は、特にCOVID-19パンデミック後、多忙なライフスタイル、従来のジムへのアクセスが限られていることなどから、簡単に利用できるフィットネスオプションへの欲求に影響を受けています。技術の進歩は市場を大きく形成しており、スマートミラー、インタラクティブエクササイズバイク、オールインワンホームジムシステムなどのコネクテッドフィットネス機器の人気が高まっています。これらの機器は、ライブストリーミング、録画レッスン、バーチャルコーチングを通じて没入型のトレーニング体験を提供し、個人の身体活動への取り組み方に革命をもたらしています。しかし、スペースの制約や機器の高額さが市場成長の潜在的抑制要因となっています。

ウェルネスと健康に対する消費者の意識の変化は、市場力学にさらなる影響を与えています。総合的なウェルビーイングへの注目が高まり、メーカー各社はフィットネスに加え、メンタルヘルス、ストレス軽減、疲労回復に対応する機能を盛り込むようになっています。人工知能(AI)と機械学習技術のフィットネス機器への統合は、市場成長を促進すると予想されます。グーグルやアップルのようなハイテク大手が開発したAIベースのパーソナルトレーナーやスマートウェアラブル機器は、健康データに基づいたバーチャルなガイダンスやアシストをユーザーに提供します。座りがちなライフスタイルや多忙なスケジュールは、自宅で運動することでジムの会員費を節約できるため、自宅用フィットネス機器の採用につながった。COVID-19の流行は、ジムやフィットネスセンターの閉鎖により、人々が家庭用フィットネス機器を購入するきっかけとなった。家庭用フィットネス機器市場は、急速な技術革新、顧客の嗜好の変化、実現可能でカスタマイズされた包括的なフィットネスソリューションの提供の強化によって定義されます。

家庭用フィットネス機器の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。北米は、収益面で家庭用フィットネス機器市場の支配的な地域です。同地域の市場成長は、急速な都市化、若年人口の増加、1人当たりの可処分所得の増加などの要因が、家庭用エクササイズ機器の導入に寄与しているためです。一方、アジア太平洋地域の市場は、運動と健康的な食習慣が高い人気を得ていることを背景に、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されています。この背景には、可処分所得の高さ、健康志向の高まり、太った人の増加などがあります。さらに、糖尿病、心臓病、高血圧、肥満、その他の骨疾患を含む生活習慣病の有病率が上昇しています。

目次

第1章 家庭用フィットネス機器の世界市場:エグゼクティブサマリー

  • 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 価格帯別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界の家庭用フィットネス機器市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 家庭用フィットネス機器の世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界の肥満率の上昇
    • 健康に対する意識と意識の高まり
    • フィットネス技術の進歩
  • 市場の課題
    • 家庭用フィットネス機器のコスト高
    • 家庭用フィットネス機器の設置スペースの制限
  • 市場機会
    • 新興市場における可処分所得の増加
    • フィットネス機器の技術統合

第4章 家庭用フィットネス機器の世界市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測:価格帯別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 家庭用フィットネス機器の世界市場:価格帯別、収益動向分析、2022年・2032年

第6章 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測:製品タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 家庭用フィットネス機器の世界市場:製品タイプ別、収益動向分析、2022年・2032年
    • 心血管トレーニング機器
    • フリーウエイト
    • パワーラック

第7章 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 家庭用フィットネス機器の世界市場:流通チャネル別、2022年・2032年
    • ディーラー
    • オンライン
    • 小売
    • ジム/クラブ

第8章 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測:エンドユーザー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 家庭用フィットネス機器の世界市場:エンドユーザー別、収益動向分析、2022年・2032年
    • 一般家庭
    • アパート
    • アパート内ジム

第9章 家庭用フィットネス機器の世界市場規模・予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米の家庭用フィットネス機器市場
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州の家庭用フィットネス機器市場
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋の家庭用フィットネス機器市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカの家庭用フィットネス機器市場
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカの家庭用フィットネス機器市場
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Technogym
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Louis Vuitton
    • PELOTON
    • NOHrD
    • Nordic Track
    • ProForm
    • Precor, Inc.
    • Schwinn
    • JTX Fitness
    • Keiser Corporation
    • Corepump
    • York Barbell
    • Tonal Systems, Inc.
    • ICON Health & Fitness, Inc.
    • PENT

第11章 調査プロセス

目次

Global At-Home Fitness Equipment Market is valued approximately at USD 8.6 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.2% over the forecast period 2024-2032. At-home fitness equipment encompasses devices or machines used by consumers in the comfort of their homes to develop muscular strength, improve stamina, and manage body weight. The alarming rise in global obesity, particularly in urban areas, significantly supplements the growth of the market. According to the WHO, 2.5 billion adults (18 years and older) were overweight, with 890 million living with obesity in 2022. Obesity is linked to numerous health issues, such as sudden cardiac arrest, hypertension, hypotension, and diabetes, driving obese individuals to use more fitness equipment, thereby boosting sales of these products.

The commonly used at-home fitness equipment includes treadmills, stationary cycles, stair climbers, rowing machines, ellipticals, and free weights. The demand for at-home fitness equipment has surged globally due to increased health awareness. The prevalence of obesity and rising health consciousness have majorly boosted the global market growth. Moreover, the upsurge in the urban population, rising disposable income, growing trend of bodybuilding, and government initiatives to promote a healthy lifestyle have fueled the adoption of at-home fitness equipment. The demand in emerging markets is also growing due to rising disposable income and a desire to maintain physical and mental health.

The market dynamics are influenced by the desire for easily accessible fitness options, especially post-COVID-19 pandemic, busy lifestyles, and limited access to conventional gyms. Technological advancements have significantly shaped the market, with connected fitness equipment such as smart mirrors, interactive exercise bikes, and all-in-one home gym systems becoming increasingly popular. These devices provide immersive training experiences through live streaming, recorded lessons, and virtual coaching, revolutionizing how individuals engage with physical activity. However, space limitations and the high cost of equipment are potential restraints to market growth.

Changing consumer attitudes toward wellness and health have further influenced the market dynamics. There is a greater focus on overall well-being, prompting manufacturers to include features addressing mental health, stress reduction, and recovery in addition to physical fitness. The integration of artificial intelligence (AI) and machine learning technology in fitness equipment is expected to drive market growth. AI-based personal trainers and smart wearable devices developed by tech giants like Google and Apple offer users virtual guidance and assistance based on health data. The sedentary lifestyles and hectic schedules have led to the adoption of at-home fitness equipment, as exercising at home saves gym membership expenses. The COVID-19 pandemic significantly induced people to buy at-home fitness equipment due to the closure of gyms and fitness centers. The market for at-home fitness equipment is defined by rapid innovation, shifting customer preferences, and a stronger emphasis on offering feasible, customized, and comprehensive fitness solutions.

The key regions considered for the global At-Home Fitness Equipment Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the At-Home Fitness Equipment Market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including fast urbanization, a growing young population, and rising per capita disposable income, which contributes to the adoption of at-home exercise equipment. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period fueled by exercise and healthy eating habits is gaining high popularity. This is due to factors including high disposable money, growing health consciousness, and a growth in the number of fat people living in the continent. In addition, the prevalence of lifestyle illnesses including diabetes, heart disease, hypertension, obesity, and other bone disorders is rising.

Major market players included in this report are:

  • Tonal Systems, Inc.
  • ICON Health & Fitness, Inc.
  • PENT
  • Technogym
  • Louis Vuitton
  • PELOTON
  • NOHrD
  • Nordic Track
  • ProForm
  • Precor, Inc.
  • Schwinn
  • JTX Fitness
  • Keiser Corporation
  • Corepump
  • York Barbell

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Price Point

  • Low
  • Mid
  • Luxury

By Product Type

  • Cardiovascular Training Equipment
  • Free Weights
  • Power Racks

By Distribution Channel

  • Dealers
  • Online
  • Retail
  • Gyms/Clubs

By End User

  • Households
  • Apartment
  • Gym in Apartment

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global At-Home Fitness Equipment Market Executive Summary

  • 1.1. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Price Point
    • 1.3.2. By Product Type
    • 1.3.3. By Distribution Channel
    • 1.3.4. By End User
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global At-Home Fitness Equipment Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global At-Home Fitness Equipment Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rise in global obesity rates
    • 3.1.2. Growing health awareness and consciousness
    • 3.1.3. Advancements in fitness technology
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High costs of at-home fitness equipment
    • 3.2.2. Space limitations for at-home fitness setups
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Increasing disposable income in emerging markets
    • 3.3.2. Technological integration in fitness equipment

Chapter 4. Global At-Home Fitness Equipment Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecasts by Price Point 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global At-Home Fitness Equipment Market: Price Point Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Low
    • 5.2.2. Mid
    • 5.2.3. Luxury

Chapter 6. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global At-Home Fitness Equipment Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Cardiovascular Training Equipment
    • 6.2.2. Free Weights
    • 6.2.3. Power Racks

Chapter 7. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global At-Home Fitness Equipment Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Dealers
    • 7.2.2. Online
    • 7.2.3. Retail
    • 7.2.4. Gyms/Clubs

Chapter 8. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecasts by End User 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global At-Home Fitness Equipment Market: End User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Households
    • 8.2.2. Apartment
    • 8.2.3. Gym in Apartment

Chapter 9. Global At-Home Fitness Equipment Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.1.1. U.S. At-Home Fitness Equipment Market
      • 9.1.1.1. Price Point breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada At-Home Fitness Equipment Market
  • 9.2. Europe At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.1. U.K. At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.2. Germany At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.3. France At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.4. Spain At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.5. Italy At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.2.6. Rest of Europe At-Home Fitness Equipment Market
  • 9.3. Asia-Pacific At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.1. China At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.2. India At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.3. Japan At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.4. Australia At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.5. South Korea At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.3.6. Rest of Asia Pacific At-Home Fitness Equipment Market
  • 9.4. Latin America At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.4.1. Brazil At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.4.2. Mexico At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America At-Home Fitness Equipment Market
  • 9.5. Middle East & Africa At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.5.2. South Africa At-Home Fitness Equipment Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa At-Home Fitness Equipment Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Technogym
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Louis Vuitton
    • 10.3.3. PELOTON
    • 10.3.4. NOHrD
    • 10.3.5. Nordic Track
    • 10.3.6. ProForm
    • 10.3.7. Precor, Inc.
    • 10.3.8. Schwinn
    • 10.3.9. JTX Fitness
    • 10.3.10. Keiser Corporation
    • 10.3.11. Corepump
    • 10.3.12. York Barbell
    • 10.3.13. Tonal Systems, Inc.
    • 10.3.14. ICON Health & Fitness, Inc.
    • 10.3.15. PENT

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes