市場調査レポート
商品コード
1401446
スポーツアプリの世界市場規模調査・予測、マーケットプレース別、地域別分析、2023~2030年Global Sports App Market Size study & Forecast, by Marketplace (Google Play Store, Apple iOS Store, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 |
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スポーツアプリの世界市場規模調査・予測、マーケットプレース別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツアプリ市場は、2022年に約83億7,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には10.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スポーツアプリ市場は、スポーツに関連するソフトウェアアプリケーション市場であり、ユーザーがスマートフォンにインストールすることができます。基本的にアスリートやスポーツ愛好家が使用します。スポーツアプリ市場は、クラウドベースの技術ソリューションの高い受容性、アプリケーションやインターネットの認知度や利用度の上昇などの要因によって拡大しています。しかし、主要参入企業による新しいアプリケーションのための技術革新の増加、スポーツファンとソーシャルネットワーキングの増加は、市場を阻害する傾向があります。
クラウドベースの技術ソリューションは、より多くの人々がこれらのソリューションを採用しようとすることで、最近上昇しています。Statista 2023によると、約4億米ドルがクラウドコンピューティングソリューションによって生成されました。より多くの人々が自分のデバイスにアプリケーションを導入し、インストールすることで、最大人口によるインターネットの使用率が上昇しています。Statista 2023によると、世界のインターネットユーザーは51億8,000万人です。Statista 2023によると、スポーツ市場は2022年に22億7,000万米ドルに達すると予測されています。さらに、新しいアプリケーションのための主要参入企業の技術革新の増加、スポーツファンとソーシャルネットワーキングの増加は、この市場の成長機会としてさらに作用します。
世界のスポーツアプリ市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。北米は、スポーツのライブストリーミング、特にレスリングAEWスポーツの人気が高まっているため、2022年の市場を独占しました。また、スポーツアプリの利用が容易になり、OTTアプリやサブスクリプションの需要が高まっていることも、この市場の成長促進要因となっています。さらに、北米は技術革新の中心地として機能しています。アジア太平洋は、特に中国などの発展途上国におけるサブスクリプション型アプリの動向の増加などの要因により、予測期間中に最も急成長すると予想されます。また、デジタル決済サービスの人気も高まっています。Statistaによると、この地域におけるデジタル決済の取引額は4兆3,700億米ドルです。より多くの消費者がデジタル決済に移行しているため、スポーツアプリの定期購読を購入する人が増加し、市場が成長します。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Sports App Market is valued approximately at USD 8.37 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.9% over the forecast period 2023-2030. Sports App Market is a software applications market which is related to sports; it can be installed by users on their smartphones. Basically, used by athletes and sports lovers. The Sports App market is expanding because of factors such as high acceptance of cloud-based technologies solutions and rise in awareness and use of applications and internet. However, increasing innovation by the key players for its new applications and increase in sports fans and social networking tends to hinder the market.
Cloud based technological solutions are rising these days with this more people trying to adopt these solutions. According to Statista 2023, Approx. USD 400 million was generated by cloud computing solutions. There is a rise in usage of internet by maximum population with that more and more people are adopting and installing applications in their devices. As, according to Statista 2023, internet users globally stood by 5.18 billion. Rising sports market leads to rise in sports app market, as according to Statista 2023, Sports market is projected to reach USD 2.27 billion in 2022. Moreover, increasing innovation of key players for its new applications and increase in sports fans and social networking further act as a growing opportunity for this market.
The key regions considered for the Global Sports App Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to rising popularity for the live streaming of sports specially wrestling AEW sports. Moreover, easy accessibility of using sports application and rising demand of OTT apps and subscription act as a driver for growth of this market. Furthermore, North America acting as a focal point for innovation. Asia Pacific is expected to be the fastest growing during the forecast period, owing to factors such as increase in trend of subscription-based apps specially in developing countries such as China. Additionally, rise in popularity of digital payment services. As, according to Statista transaction value of digital payments in this region was USD 4.37 trillion. These apps need online payments to buy its subscription as more consumers are shifting to digital payments there will be a increase in people buying subscription of sports application resulting in growth of market.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: