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市場調査レポート
商品コード
1401417
光学レンズの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Optical Lens Market Size Study & Forecast, by Type (Converging, Diverging), By Application (AR/VR/Headsets or Mounted Display, Camera, Automotive, Smartphones, Medical Surgery, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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光学レンズの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の光学レンズ市場は、2022年に約168億8,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8.8%以上の成長率で成長すると予測されています。
光学レンズは、1つ以上の曲面を特徴とする透明な光学部品であり、光の透過や操作を可能にします。自然な状態で使用されるか、反射防止コーティングで強化され、光学収差の補正、拡大、画像投影の促進、正確な画像焦点合わせなど、幅広い機能で応用されています。これらの多用途光学素子は通常、ガラス、ポリマー、アクリル、鉱物などの透明材料から作られています。光学レンズ市場は、スマートフォンやデジタルカメラに代表される様々な民生用電子機器に対する需要の高まりや、診断用医療画像への採用増加などの要因により拡大しています。また、発展途上国における可処分所得の増加、急速な技術進歩、eコマース・プラットフォームの人気の高まりなども、市場の成長に好影響を与える要因となっています。国際通信連合(ITU)のデータによると、2022年には世界全体で10歳以上の個人の73%が携帯電話を所有しています。光学レンズは、スマートフォンの機能を強化し、高品質の画像や動画の撮影を可能にする上で極めて重要な役割を果たしています。
加えて、視力障害患者の増加と視力矯正の需要の急増が、分析期間中の市場成長の触媒として作用しています。世界保健機関(WHO)によると、2023年には世界中で少なくとも22億人が近視または遠視の障害に苦しんでいると推定されています。このうち少なくとも10億人は、回避可能な、あるいはまだ治療を受けていない視力障害を抱えています。この10億人のうち、遠方視力障害や失明の主な原因は、白内障(9,400万件)、屈折異常(8,840万件)、加齢黄斑変性症(800万件)、緑内障(770万件)、糖尿病性網膜症(390万件)です。また、老眼は8億2,600万人の近見視力障害の主な原因となっています。あらゆる年齢の人が視力低下を経験していますが、失明や視力低下を経験する人の大半は50歳以上です。国連によると、2019年の世界の65歳以上の高齢者は7億300万人です。高齢者の数は2050年には15億人に倍増すると予測されています。したがって、これらの前述の要因が推定期間中の光学レンズ市場の成長を促進しています。さらに、様々な産業におけるマシンビジョンへの傾斜の高まりや、拡張現実(AR)および仮想現実(VR)デバイスの人気の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会を提示します。しかし、光学レンズの高コストと他の光学技術との競合が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
光学レンズの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。アジア太平洋は、自動車生産の増加、家電製品の需要増加により、2022年の市場を独占しました。また、同地域における眼疾患の有病率の上昇や老人人口の増加も、推定期間中の市場需要を促進している主な要因です。一方、北米は予測期間中に大きなCAGRで成長すると見られています。自動車や産業用途における光学レンズの統合の高まりや、視力障害の有病率の増加が、同地域全体の市場需要を大きく促進しています。
この調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Optical Lens Market is valued at approximately USD 16.88 billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 8.8% over the forecast period 2023-2030. An optical lens is a transparent optical component characterized by one or more curved surfaces, allowing it to transmit or manipulate light. It is used in its natural state or enhanced with an anti-reflective coating, finding application across a broad spectrum of functions such as rectifying optical aberrations, enabling magnification, facilitating image projection, and achieving precise image focusing. These versatile optical elements are typically crafted from transparent materials such as glass, polymers, acrylics, and minerals. The Optical Lens Market is expanding because of factors such as the rising demand for a variety of consumer electronic devices, notably smartphones and digital cameras, along with increased adoption in diagnostic medical imaging. Also, the rising disposable income in developing nations, rapid technological advancements, and the growing popularity of e-commerce platforms are some more factors that are exhibiting a positive influence on market growth. As per data from the International Telecommunication Union (ITU), a remarkable 73% of individuals aged 10 and above owned a mobile phone globally in 2022. Optical lenses play a pivotal role in enhancing smartphone capabilities, enabling the capture of high-quality images and videos.
In addition, the rising cases of optical disorders and the surging demand for vision correction are acting as catalyzing factors for market growth over the analysis period. According to the World Health Organization (WHO), in 2023, it was estimated that at least 2.2 billion people worldwide suffer from a near- or distance vision impairment. At least 1 billion of people have vision impairment that are either avoidable or have not yet been treated. The leading causes of distance vision impairment or blindness among these 1 billion people are cataracts (94 million cases), refractive error (88.4 million cases), age-related macular degeneration (8 million cases), glaucoma (7.7 million cases), and diabetic retinopathy (3.9 million cases). Also, presbyopia is accounted as the primary condition resulting in near vision impairment among 826 million individuals. People of all ages experience vision loss, however, the majority of those who experience blindness and visual loss are recorded as over 50. As per the United Nations, there were 703 million persons aged 65 years or over in the world in 2019. The number of older persons is projected to double to 1.5 billion in 2050. Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of the Optical Lens Market during the estimated period. Moreover, the rising inclination towards machine vision across various industries, as well as the increasing popularity of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) devices present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the high cost of optical lenses and the competition from other optical technologies are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Optical Lens Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the growing production of automobiles, as well as rising demand for consumer electronics products. Also, the rise in the prevalence of eye disorders and the increasing geriatric population in the region are also the key factors that are fostering the market demand during the estimated period. Whereas, North America is expected to grow at a significant CAGR over the forecast years. The rising integration of optical lenses in automotive and industrial applications, as well as the increasing prevalence of vision disorders are significantly propelling the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: