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市場調査レポート
商品コード
1401369
イヤホン・ヘッドホンの世界市場調査&予測、製品別、価格帯別、技術別、用途別、地域別分析、2023~2030年Global Earphones And Headphones Market Size study & Forecast, by Product, by Price Band, by Technology, by Application and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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イヤホン・ヘッドホンの世界市場調査&予測、製品別、価格帯別、技術別、用途別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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イヤホン・ヘッドホンの世界市場は2022年に約634億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には12.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
イヤホン・ヘッドホンは、ミニスピーカーとして機能する製品であり、音声が直接耳に入るため、外部に邪魔されることなく高音質で音楽を聴くために使用されます。イヤホン・ヘッドホン市場は、音楽コンテンツの拡大、高速インターネットアクセス、インターネット普及などの要因により拡大しています。しかし、重複製品の存在、イヤホン・ヘッドホンによる難聴の発生などが市場の成長を阻害する傾向にあります。
より多くの音楽コンテンツの入手可能性と拡大がイヤホン・ヘッドホン市場を牽引する要因です。より革新的な音楽とリスニングコンテンツの結果、消費者はより多くのオーディオ関連製品を購入することに興味を持ち、その結果、ヘッドフォンとイヤフォン市場が成長します。Statista 2023によると、世界のデジタル音楽収入は11億米ドルです。2022年のデジタル音楽収入は9億米ドルでした。また、国際レコード産業連盟によると、2022年の世界音楽市場は262億米ドルで、世界売上に占めるストリーミング全体のシェアは67.0%です。この統計は、音楽収入が伸びていることを示しています。この成長は、イヤホンやヘッドホンを使用し、購入する消費者が増えるという結果につながるリスナー数の増加につながります。インターネットの速度と人々の間に浸透の上昇は、イヤホン・ヘッドフォン市場の成長につながった。世界銀行によると、2023年のインターネット普及率は、すべての発展途上国の人口の75%まで上昇します。これにより、新興諸国の国内総生産は2兆米ドルも増加することになります。イヤホンやヘッドホンは家電製品の一分野であるため、家電市場が成長すればイヤホンやヘッドホン市場も成長します。Statista 2023によると、家電市場の売上は1兆280億米ドルに達します。同資料によると、同市場は予測期間中に年間2.32%の成長が見込まれています。イヤホンやヘッドホンの分野では、革新的な新製品や新機能の発売が消費者の購買意欲を引き付けています。ソニーと同様に、ソニーは2022年にノイズキャンセリング、Bluetoothマルチポイント、音声アシスタントへのアクセスなどの機能を備えたソニーリンクバッドを発売しました。
イヤホン・ヘッドホンの世界市場調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含みます。アジア太平洋は2022年に市場を独占しました。この地域の新興国の一つであるインドは、ワイヤレス技術の分野で成長しており、主要参入企業の存在は、この地域における革新的な製品の製造につながります。さらに、消費者の可処分所得の増加と安価な労働力の利用可能性は、この市場の成長を促進する他の要因です。北米は、このイヤホン・ヘッドホン市場の製品革新につながる強力な技術進歩や一貫した研究開発などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。さらに、この市場における大手企業の存在が、この地域における市場の成長を後押ししています。
この調査レポートは、イヤホン・ヘッドホン市場を調査・予測し、市場規模を予測することを目的としています。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Earphones And Headphones Market is valued at approximately USD 63.49 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.6% over the forecast period 2023-2030. Earphones and Headphones are the products which work as a mini speaker, and is used to listen to music in high quality without any outside disturbance as the audio directly goes in ears. The Earphones And Headphones Market is expanding because of factors such as the expansion of music content and high-speed internet access and internet penetration. However, the presence of duplicate product, people experience hearing loss due to earphones and headphones tend to hinder the growth of market.
The availability and expansion of more music content is a factor driving the Earphones And Headphones Market. As the more innovative music and listening content results in consumers interested in buying more audio related product resulting in growth in headphones and earphones market. According to Statista 2023, global digital music revenue is USD 1.1 billion. While in 2022, digital music revenue was 0.9 billion. Moreover, according to International Federation of the Phonographic Industry global music market in 2022 was USD 26.2 billion and overall streaming share of global revenue is 67.0%. This statistic shows that there is growth in music revenue this growth leads to growing number of listeners resulting in more consumers using and buying earphones and headphones. Rise in Internet speed and penetration among people has led to growth in the earphone and headphones market. As according to the world bank 2023 internet penetration rise to 75 % of the population in all developing countries. This would add as much as USD 2 trillion to developing countries collective gross domestic product. The rise in popularity of consumer electronics helps in the growth of this market as earphones and headphones are segments of consumer electronics so if there is growth in Consumer electronics market there will be a growth in Earphones And Headphones Market. As according to Statista 2023, revenue in the Consumer Electronics market amounts to USD 1,028.00 billion. According to same source the market is expected to grow annually by 2.32% in the forecast period. The launch of new and innovative products and new features in earphones and headphones segment have attracted consumers to buy these products. Similar to Sony launched Sony link buds in 2022 with features such as noise cancellation, Bluetooth Multipoint, and access to your voice assistant.
The key regions considered for the Global Earphones And Headphones Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 India being one of the developing countries in this region is growing in the field of wireless technology, presence of key player leads to manufacture of innovative product in this region. Moreover, an increase in consumer disposable income and the availability of cheap labor are other factor driving this market to grow. North America is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as strong technological advancement and consistent research and development which results in product innovation in this Earphones And Headphones Market. Additionally presence of leading players in this market helps in growth of this market in this region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: