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市場調査レポート
商品コード
1401345
4Kテレビの世界市場規模調査&予測、タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global 4K TV Market Size study & Forecast, by Type (55 inch, <55 inch, 65 inch), by End-User (Public, Household) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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4Kテレビの世界市場規模調査&予測、タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の4Kテレビ市場は、2022年に約1,425億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には16.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
4Kテレビ市場は、視聴者が映画やその他のコンテンツの視聴を楽しめるように、スマート機能を追加した高画質・大画面ディスプレイを提供するテレビです。4Kテレビ市場は、高画質テレビの普及やビデオウォール導入の増加などの要因により拡大しています。しかし、4Kコンテンツの不足と大型ディスプレイテレビの高価格が市場成長の妨げになる可能性があります。
スマートで高品質なテレビを求める人口の増加が4Kテレビ市場の成長をもたらしています。Statista 2023によると、2028年のテレビ部門の推定売上高は961億6,000万米ドルです。また、テレビ出荷台数は世界全体で1億9,900万米ドルです。このテレビ部門の収益と出荷額は、テレビの生産と販売が盛んで、4Kテレビの売上が多いことを示しています。さらに、高画質と大画面によるビデオウォールへの嗜好と受容の高まりも、4Kテレビ市場の成長を後押ししています。スマートで高品質なテレビを求める人口の増加が4Kテレビ市場の成長をもたらしています。Statista 2023によると、エレクトロニクス市場は世界全体で2.32%の成長が見込まれます。エレクトロニクス市場の増加は、エレクトロニクス市場の技術進歩につながります。この技術進歩は、4Kテレビ市場の進歩や革新をもたらし、さらに市場成長の機会として作用します。電子商取引市場も、電子製品をオンラインで購入する人々のシフトに伴って成長しています。Statista 2022によると、eコマース・エレクトロニクス市場の推計予測は8,600億米ドルであり、eコマース・エレクトロニクス市場の拡大は4Kテレビ市場にとって再び機会となります。
4Kテレビの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、比較的低価格の4Kテレビの販売増加により、2022年の市場を独占しました。Statista 2023によると、2020年にアジア太平洋地域のテレビ市場で創出された収益は781億5,000万米ドルでした。北米は、人口が早期に4Kテレビを採用するなどの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。Statista 2022によると、2021年には米国のテレビ世帯の約44%が自宅に4K対応テレビを設置しており、2019年には31%でした。また、テレビ市場の売上は2023年に221億米ドルに達します。この結果、この地域の4Kテレビ市場が成長します。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global 4K TV Market is valued at approximately USD 142.5 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 16.20% over the forecast period 2023-2030. The 4K TV Market is a television providing high quality and large screen display with additional smart features so that viewers can enjoy watching movies and other content. The 4K TV Market is expanding because of factors such as rise in popularity of high-quality television and increase in adoption of video walls. However, lack of availability of 4K content and high prices of large display television might hinder the market growth.
The increase in population demanding smart and high quality television results in growth of 4K TV market. As according to Statista 2023, the revenues estimated for television sector is USD 96.16 billion in 2028. Additionally, Television shipment globally would be USD 199 million. This revenue and shipment of television sector shows that there is high production and sales of television leading to the high sales of 4K television. Furthermore, increase in preference and acceptance of video walls due to it high quality and large screen also helps the 4K TV Market to grow. The increase in population demanding smart and high-quality television results in growth of 4K TV market. According to Statista 2023, The electronics market globally is expected to grow by 2.32% globally. Increase in electronics market leads to technological advancement in electronics market. This technological advancement results in advancement and innovations in 4K TV Market which further act as an opportunity for the growth of the market. The Ecommerce electronics market is also growing with shift in people buying electronic products online. As, according to Statista 2022, USD 860 billion dollar was the forecasted estimate of ecommerce electronics market, this increase in ecommerce electronics market is again an opportunity for 4K TV Market.
The key regions considered for the Global 4K TV Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 due to the increase in sales of 4K TVs with comparatively low prices in this region. According, to Statista 2023, In 2020, the revenue created in the Asian-Pacific television market amounted to USD 78.15 billion. North America is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as population adopting 4K TVs at an early stage. According to Statista 2022, In 2021, around 44% of U.S. television households have a 4K-capable TV set at home compared to 31% in 2019. Moreover. revenue in the Televisions market amounts to USD 22.1billion in 2023. This results in growth of 4K television market in this region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: