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市場調査レポート
商品コード
1389217
電子レンジの世界市場規模調査&予測、構造別、生産別、タイプ別、地域別分析、2023~2030年Global Microwave Oven Market Size study & Forecast, by Structure (Built In, Counter Top), by Production (Commercial, Household), by Type (Convection, Grill, Solo) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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電子レンジの世界市場規模調査&予測、構造別、生産別、タイプ別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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電子レンジの世界市場は2030年末までに134億米ドルに達する
電子レンジの世界市場は、2022年に約93億5,000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて4.60%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。電子レンジ市場は、様々な要因によって近年大きな成長を遂げています。電子レンジが提供する利便性と時間効率の良さは、忙しいライフスタイルの消費者に人気の選択肢となっています。都市化が進み、共働きや共働き世帯が増えるにつれて、手早く簡単に調理できるソリューションへの需要が急増しています。さらに、調理済み食品や冷凍食品への嗜好が高まっており、電子レンジはこれらのタイプの食事を加熱調理する便利な方法を提供するため、市場をさらに押し上げています。スマート機能やエネルギー効率の改善といった技術の進歩は、電子レンジの機能性と魅力を高め、幅広い消費者層を引き付けています。
世界中ですぐに食べられる食品への嗜好が高まっていることが、市場の成長を促進しています。電子レンジは非常に短時間で食品を調理し加熱するために使用されます。2020年のEating Betterレポートによると、英国の成人の驚異的な88%が調理済み食品や調理済み食品を消費しています。さらに、英国では5人に2人が毎週レディミールを食べていることが明らかになっています。このデータは、同国におけるコンビニエンス・フードの人気と依存度の高さを浮き彫りにしています。さらにStatistaによると、英国ではレディミールの消費頻度が増加傾向にあります。例えば、週に1回以上調理済み食品を消費する人の数は、2019年の341万人から2020年には532万8,000人に増加しています。これらの統計は、手軽で簡単な食事ソリューションに対する需要の増加を示しており、英国におけるレディミール市場の成長に寄与しています。これとともに、Statistaによると、スペインでは、予測期間2023~2030年にかけてレストランの数と移動食品産業が増加しています。例えば、2016年には65,935のレストランとモバイルフード産業があり、2021年には6万9,811まで増加しました。しかし、電子レンジの高コストは、2023~2030年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
電子レンジ世界市場調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含みます。北米は、2022年に電子レンジの市場を独占しています。米国とカナダがこの地域の市場の主要な貢献者です。忙しいライフスタイル、利便性、すぐに食べられる食事の人気などの要因が北米の電子レンジ需要を牽引しています。さらに、スマート機能や他のキッチン家電との統合などの技術的進歩が、市場の成長をさらに後押ししています。アジア太平洋は、電子レンジの急成長市場の一つです。中国、日本、韓国、インドなどの国々がこの地域の市場成長の主な貢献者です。急速な都市化、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化が電子レンジの需要を促進する主な要因です。加えて、モジュラーキッチンの増加傾向と西洋式調理の影響は、アジア太平洋の市場成長をさらに促進しています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や構造提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Microwave Oven Market to reach USD 13.40 billion by the end of 2030.
Global Microwave Oven Market is valued approximately USD 9.35billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.60% over the forecast period 2023-2030. The Microwave Oven market has experienced significant growth in recent years, driven by various factors. The convenience and time efficiency offered by microwave ovens has made them a popular choice for consumers with busy lifestyles. As urbanization continues and the number of working professionals and dual-income households increases, the demand for quick and easy cooking solutions has surged. Moreover, the rising preference for ready-to-eat and frozen foods has further boosted the market, as microwave ovens provide a convenient way to heat and prepare these types of meals. Technological advancements, such as smart features and improved energy efficiency, have enhanced the functionality and appeal of microwave ovens, attracting a wider consumer base
rising preference for ready-to-eat food across the world is driving the market growth. As the microwave are use to cook and heat the food in a very short time. According to the Eating Better report of 2020, a staggering 88% of adults in the UK consume ready meals or ready-to-cook foods. Furthermore, the report reveals that 2 in 5 people in the UK eat ready meals every week. This data highlights the significant popularity and reliance on convenience food options in the country. Additionally, according to Statista, the frequency of ready-meal consumption is on the rise in the United Kingdom. For instance, the number of people consuming ready meals more than once a week increased from 3,410 thousand in 2019 to 5,328 thousand in 2020. These statistics demonstrate the increasing demand for quick and easy meal solutions, contributing to the growth of the ready meals market in the UK. Along with this, according to Statista, in Spain, the number of restaurants and the mobile food industry is rising over the forecast period 2023-2030. For instance, in 2016, there were 65,935 restaurants and the mobile food industry which increased up to 69,811 in 2021. However, the high cost of Microwave Oven stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Microwave Oven Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America has been a dominating market for Microwave Ovens, in 2022. The United States and Canada are the key contributors to the market in this region. Factors such as busy lifestyles, convenience, and the popularity of ready-to-eat meals have driven the demand for microwave ovens in North America. Additionally, technological advancements, such as smart features and integration with other kitchen appliances, have further boosted market growth. The Asia Pacific region is one of the fastest-growing markets for Microwave Ovens. Countries such as China, Japan, South Korea, and India are the primary contributors to the market growth in this region. Rapid urbanization, rising disposable income, and changing consumer lifestyles are key factors driving the demand for microwave ovens. Additionally, the increasing trend of modular kitchens and the influence of Western-style cooking have further propelled the market growth in Asia Pacific.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Structure offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: