![]() |
市場調査レポート
商品コード
1389173
缶入りワインの世界市場規模調査&予測、製品別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Canned Wine Market Size Study & Forecast, by Product (Sparkling Wine, Fortified Wine, Others), by Distribution Channel (Supermarket & Hypermarket, Online, Other Stores), and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
缶入りワインの世界市場規模調査&予測、製品別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の缶入りワイン市場は、2022年に約2億7,175万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて13.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
缶入りワインとは、従来のガラス瓶の代わりに缶に詰めて販売されるワインを指します。比較的最近の動向で、ワイン業界で人気を博しています。缶入りワインには、便利さ、携帯性、持続可能性など、瓶入りワインにはない利点がいくつかあります。缶入りワインは気密性が高いため、ワインの鮮度と風味を保つことができます。酸素に触れないため酸化が早まらず、より安定したテイスティング体験が得られます。缶入りワインの市場は、世界中の顧客にとって多くの用途と利点があるため、急速に拡大すると予想されます。従来のパック入り飲料やワインから、軽量で旅行先でも使いやすい缶入りワインへと顧客の嗜好が急速に変化していることなどが、市場の成長に寄与しています。また、缶入りワインはミレニアル世代の若者や労働者階級の間で高い人気を得ており、ワイン需要の増加と相まって、予測期間中の缶入りワインの拡大を後押ししています。
加えて、消費者のレディ・トゥ・ドリンク製品への傾倒の高まりが製品需要の触媒として作用しており、これが世界全体の市場成長を増大させています。Statistaによると、2021年の世界のレディ・トゥ・ドリンク・アルコール飲料の販売量は9リットルケースで7億6,630万本を記録し、2020年の9リットルケース6億8,660万本から増加しています。このように、前述の要因が推定期間中の缶入りワイン市場の成長を後押ししています。さらに、ミレニアル世代とZ世代人口の増加、および様々なオンライン流通チャネルでの製品の入手可能性の増加が、予測期間中に様々な有利な機会をもたらしています。しかし、他の飲料カテゴリーとの競合や厳しい規制の賦課が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
缶入りワインの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、様々なeコマースプラットフォームでの製品の利用可能性の増加や、様々な環境に優しい代替パッケージのイントロダクションより、2022年の市場を独占しました。また、缶入りワインは同種の製品よりも持ち運びが容易で軽量であるため、特にハイカーの間で高い人気を集めています。一方、アジア太平洋地域は予測期間中、最も高いCAGRで成長すると予想されています。可処分所得の増加、消費者の嗜好や習慣の変化、特に中国、日本、韓国、インドなどの国々におけるワインの消費量の多さが、この地域の市場需要を押し上げています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Canned Wine Market is valued at approximately USD 271.75 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.2% over the forecast period 2023-2030. Canned wine refers to wine that is packaged and sold in cans instead of traditional glass bottles. It is a relatively recent trend that has gained popularity in the wine industry. Canned wine offers several advantages over bottled wine, including convenience, portability, and sustainability. Canned wine provides an airtight seal, which helps preserve the wine's freshness and flavors. The lack of oxygen exposure can prevent premature oxidation, resulting in a more consistent tasting experience. The market for canned wines is anticipated to expand at a fast rate due to the numerous applications and advantages for customers all over the world. The rapid shift in customer tastes from traditional packaged beverages or wine to canned wines because of their lightweight nature, ease of use when traveling, and other factors have contributed to the market growth. Also, canned wines are gaining high popularity among young millennials and members of the working class, coupled with the increasing demand for wines are fueling the expansion of canned wines during the projected period.
In addition, the rising consumer inclination toward ready-to-drink products is acting as a catalyzing factor for product demand, which, in turn, augments the market growth across the globe. According to Statista, in 2021, the volume of sales of ready-to-drink alcoholic beverages worldwide was recorded at 766.3 million nine-liter cases, which is an increase from 686.6 million nine-liter cases in 2020. Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of the Canned Wine Market during the estimated period. Moreover, the growing millennials and Gen-Z population, as well as the increasing availability of products on various online distribution channels are presenting various lucrative opportunities over the forecast years. However, the competition from other beverage categories and the imposition of stringent regulations are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Canned Wine Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the increasing availability of the product on various e-commerce platforms, as well as the introduction of various eco-friendly packaging alternatives. In addition, canned wines are gaining high popularity in the region, particularly among hikers as they are more portable and lightweight than their counterparts, making them simpler to tote during outdoor activities. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The increasing disposable income, changing preferences and habits of consumers, and high consumption of wines particularly in countries such as China, Japan, South Korea, and India are bolstering the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: