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市場調査レポート
商品コード
1389171
行動分析の世界市場規模調査&予測、展開別、用途別、産業別、地域別分析、2023~2030年Global Behavior Analytics Market Size Study & Forecast, by Deployment, By Application, By Industry, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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行動分析の世界市場規模調査&予測、展開別、用途別、産業別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の行動分析市場は、2022年に約5億8,650万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて37.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
行動分析とは、ウェブサイトやアプリなどのデジタル製品とのユーザーインタラクションからデータを収集・研究するプロセスです。この情報は、ユーザーの行動、興味、問題を理解するために活用されます。ビジネス、サイバーセキュリティ、医療など、さまざまな文脈で行動データを分析・解釈するために、高度なデータ鉱業、機械学習、統計技術を使用します。この情報は主に、ユーザー体験を向上させ、顧客満足度を高めるために使用されます。内部不正や脅威の増加、デジタル技術の採用増加、ビッグデータ分析の台頭、セキュリティとリスク管理への注目の高まりは、世界市場の成長を後押しする主な要因です。
さらに、eコマースプラットフォームやオンラインショッピングの採用が増加していることも、世界全体の市場需要にプラスの影響を与えています。行動分析は、ユーザーの行動に関するデータを収集・分析することで、eコマース事業を改善するために使用される強力なツールです。Statistaによると、2015年の世界の小売eコマース売上高は1兆5,480億米ドルで、2026年には8兆1,480億米ドルに達すると予測されています。それに伴い、人工知能ベースの分析は、意思決定スキルのための産業アプリケーション全体で高い支持を得ています。この技術は、予測分析能力を向上させ、最大限のデータを取得することで、顧客の行動を分析・理解する方法に革命をもたらしました。例えば、ニューロモルフィックAI IPとチップのメーカーであるBrainChip Holdings Ltd.は、人間の行動を収集することでソーシャルロボットと車内モニタリングシステムを改善するため、nViso SAとの提携を発表しました。ジェスチャー、頭の位置、顔の表情、その他の行動の活用を、人工知能(AI)技術を搭載したチップを使って検討し、ユーザーと製品の体験を向上させる。このように、前述の要因が推定期間中の行動分析市場の成長を促進しています。さらに、行動分析への高度な分析と機械学習アルゴリズムの統合の増加や、ドライバーの安全対策への需要の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会を提示します。しかし、厳しいデータ保護法と行動分析の利用可能性に関する認識不足が、2023~2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
行動分析の世界市場調査において考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。北米は、5GやIoT技術などのソリューションへの投資の増加、多数のデジタルプラットフォーム上での顧客の存在、業界全体で急速に拡大するデジタル化により、2022年の市場を独占しました。The Digital 2023 USAの調査によると、ソーシャルメディアプラットフォームは72.5%の米国人が利用しています。したがって、この地域の需要は、デジタルソリューションの急激な増加によって促進されています。一方、アジア太平洋は予測期間中最も高いCAGRで成長すると予想されています。IoTやスマート技術の採用が増加し、モバイルやウェブアプリケーションが使用され、変化する業界動向を理解するためのソリューションに対する需要が高く、多くの企業が大規模な顧客基盤のためにこれらの国に投資していることが、この地域全体の市場需要を大きく促進しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Behavior Analytics Market is valued at approximately USD 586.5 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 37.3 % over the forecast period 2023-2030. Behavioral analytics is the process of gathering and studying data from user interactions with a digital product, such as a website or app. This information is utilized to comprehend user behavior, interests and problems. It involves the use of advanced data mining, machine learning, and statistical techniques to analyze and interpret behavioral data in various contexts, such as business, cybersecurity, healthcare, and more. This information is majorly used to improve the user experience and boost customer satisfaction. The rising incidences of inside frauds and threats, increasing adoption of digital technologies, rise of big data analytics, and growing focus on security and risk management are the key factors that are bolstering the global market growth.
In addition, the rise in the adoption of e-commerce platforms and online shopping is further exhibiting a positive influence on the market demand across the globe. Behavioral analytics is a powerful tool that is used to improve e-commerce businesses by collecting and analyzing data about user behavior.. According to Statista, in 2015 global retail e-commerce sales were USD 1,548 billion and the number is anticipated to reach USD 8,148 billion by 2026. Accordingly, artificial intelligence-based analytics are gaining high traction across industry applications for decision-making skills. The technology has revolutionized the ways of analyzing and understanding customer behavior by improving predictive analysis capabilities and capture maximum data. For instance, BrainChip Holdings Ltd., a manufacturer of neuromorphic AI IP and chips, announced a partnership with nViso SA in order to improve the Social Robots and In-Cabin Monitoring Systems by collecting human behavior. The utilization of gestures, head positions, facial expressions, and other behaviors is examined using chips powered by artificial intelligence (AI) technology to enhance user and product experiences. Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of the behavior analytics market during the estimated period. Moreover, the increasing integration of advanced analytics and machine learning algorithms into behavior analytics, as well as the growing demand for driver safety measures present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the stringent data protection laws and the lack of awareness regarding the availability of the behavior analytics are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Behavior Analytics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing investment in solutions such as 5G and IoT technologies, the presence of customers on numerous digital platforms and the fast-expanding digitization across industries. According to The Digital 2023 USA study, social media platforms are used by 72.5% Americans. The demand in the region is therefore fueled by the exponential rise of digital solutions. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The rising adoption of IoT and smart technologies use of mobile and web applications, high demand for solutions to understand the changing industry trends, and many corporations are investing in these nations due to the large client base are significantly propelling the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: