市場調査レポート
商品コード
1389147
自動車用フィルターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、車種別、地域別分析、2023-2030年Global Automotive Filters Market Size study & Forecast, by Type (Air Filter, Oil Filter, Fuel Filter), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Regional Analysis, 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
自動車用フィルターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、車種別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
自動車用フィルターは、様々なシステムから汚染物質や不純物を除去し、適切な機能と寿命を確保するために自動車に使用される重要なコンポーネントです。
これらのフィルターは、自動車の全体的な性能と効率を維持する上で重要な役割を果たしています。市場成長を促進する主な要因は、燃費の良いディーゼルエンジンへの消費者の嗜好の変化、政府の厳しい排ガス規制、自動車台数の増加、自動車用フィルターの進歩の高まりであり、予測期間2023-2030年の間に市場に有利な需要を創出すると予想されます。
さらに、自動車需要の増加は、自動車用フィルター市場の成長を支える重要な役割を果たしています。道路を走る自動車の数が増加するにつれて、自動車用フィルターのニーズもそれに対応して増加しています。これらのフィルターは、様々なシステムの効率と性能の維持に役立つため、自動車に不可欠な部品です。Statistaによると、2020年の世界の自動車販売台数は7,879万台、自動車需要は大幅に増加し、2022年には8,163万台に達しました。その結果、自動車需要の拡大が市場の成長を支えるものと予想されます。さらに、プレミアム自動車への需要の増加と自動車のカスタマイズ動向の高まりは、予測期間2023~2030年の間に市場に有利な機会を創出すると予測されます。しかし、バッテリー電気自動車の採用台数の増加は、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
自動車用フィルターの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、政府による規制の強化、SUVや高級車の生産台数の増加、高度なろ過技術に対する需要の高まりにより、2022年の市場を独占しました。一方、アジア太平洋地域は、乗用車需要の増加、技術的に高度なろ過ソリューションの使用の増加、高級車需要の増加、自動車部品需要の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Automotive filters are essential components used in vehicles to remove contaminants and impurities from various systems, ensuring proper functioning and longevity. These filters play a crucial role in maintaining the overall performance and efficiency of a vehicle. The key factors driving the market growth are shifting preferences of the consumer towards fuel-efficient diesel engines, stringent government emission regulations, increasing number of vehicles, and growing advancement in automotive filters is anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period 2023-2030.
Moreover, the growing demand for motor vehicles has played a significant role in supporting the growth of the Automotive Filters Market. As the number of vehicles on the road increases, there is a corresponding rise in the need for automotive filters. These filters are essential components in vehicles as they help to maintain the efficiency and performance of various systems. According to Statista, in 2020, globally the number of motor vehicles sold was 78.79 million units and the demand for motor vehicles increased significantly and reached 81.63 million units in 2022. As a result, the growing motor vehicle demand is anticipated to support the market growth. Additionally, increasing demand for premium vehicles and rising trends in vehicle customization are anticipated to create lucrative opportunities for the market during the forecast period 2023-2030. However, the rising adoption of battery electric vehicles stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Automotive Filters Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to cohesive government regulation, increasing production of SUVs and luxury vehicles, and growing demand for advanced filtration technology. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising passenger vehicle demand, growing use of technologically advanced filtration solutions, rising demand for luxury cars, and growing demand for automotive components.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: