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市場調査レポート
商品コード
1316264
自動車用フィルターの世界市場-2023年~2030年Global Automotive Filters Market - 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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自動車用フィルターの世界市場-2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月27日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用フィルターの世界市場は、2022年に108億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 3.0%で成長し、2030年には136億米ドルに達すると予測されています。
世界の自動車用フィルター市場は、予測期間中に大きな変化を遂げると予想されます。最新の自動車の長寿命化と最新のフィルターの性能向上により、需要の原動力はアフターマーケットへとシフトします。このシフトは、サードパーティのフィルターメーカーにとって、アフターマーケットで消費者向けに改良された新製品を開発する機会を創出します。
電気自動車や燃料電池自動車の普及と生産台数の増加に伴い、自動車メーカーは部品メーカーと提携して、これらの自動車専用に新しいフィルターを開発しています。例えば、2022年10月、ドイツの高級車メーカーであるアウディは、アウディの電気自動車シリーズ用の新しい微粒子エアフィルターを開発するため、ドイツの自動車部品メーカーであるMANN+HUMMELとの提携を発表しました。
COVID-19パンデミックの余波は、世界の消費者需要の力強い回復を背景に、世界の自動車の生産と販売の大幅な伸びを目の当たりにしました。国際自動車工業会(OICA)のデータによると、2022年には乗用車と商用車が8,500万台近く生産され、前年比6%増となっています。
最新の乗用車や商用車では通常、複数種類のフィルターが使用されるため、自動車生産の伸びは自動車用フィルターの需要増に直結します。さらに、新しく生産される自動車は一般的に、その運転寿命の間に何度もフィルター交換を必要とするため、長期的な乗数効果も生み出しています。
フィルター技術は近年大きく進歩し、ろ過効率の向上につながりました。これにより、ろ過される液体や空気から、より小さな粒子や汚染物質が確実に除去されます。合成繊維のような最新のフィルター媒体は、より優れた濾過能力を提供します。フィルターが最も小さな粒子を捕らえることができるため、流体や空気がより清浄になり、エンジンやその他の車両部品の保護が向上します。
フィルター媒体の組成と設計の改善により、使用寿命の長いフィルターが開発されました。最新のフィルター材料は、自動車用フィルターがより高い流量と汚染物質負荷の増加に耐えることを可能にし、その結果、サービス間隔の延長につながっています。フィルター技術の進歩は最新の自動車の需要に追いつき、世界市場の成長を牽引しています。
製造技術と厳格な品質管理方法の進歩により、現代の乗用車と商用車は高い安全性と信頼性を持つようになっています。また、フィルター技術やエンジン性能の大幅な向上にもつながっています。ほとんどの新型乗用車は、最初の半年から1年間は整備を必要としないです。
整備間隔が長くなると、各種フィルターの交換頻度が減り、その結果、アフターマーケットにおける自動車用フィルターの需要が減る。整備間隔の長期化は、メンテナンス・コストの削減につながるため、自動車所有者にとっては非常に望ましいことです。しかし、交換頻度の低下は市場全体の需要を減少させるため、フィルターメーカーにとっては課題となります。
COVID-19の流行は、自動車用フィルター市場に大きな影響を与えたロックダウンやその他の厳しい規制につながっています。世界の自動車生産台数は大幅に減少したため、相手先商標製品メーカー(OEM)のフィルター需要に影響を与えました。パンデミックの間、自動車の使用が厳しく制限されたため、アフターマーケットにおける交換用自動車フィルターの需要も激減しました。
大規模な予防接種キャンペーンにより患者数が徐々に減少したため、各国政府は制限を解除し始め、自動車生産が再開されました。パンデミック後の世界需要は大幅に回復しました。世界の自動車用フィルター市場は、パンデミック後も持続的な成長を遂げる可能性があります。
ビッグデータ分析と機械学習は、自動車用フィルター設計の改善に大きな影響を与えそうです。様々な条件下での何千時間ものフィルター運転からなるレガシーデータを調査・分析することで、設計の改善を図ることができます。フィルターの性能と耐久性の大幅な向上につながる可能性があります。
さらに、人工知能(AI)対応のロボット工学の利用は、生産効率の向上と無駄の削減を伴う、より合理化された製造工程につながります。これにより、自動車用フィルターの製造品質と耐久性が大幅に向上し、製造コストが削減されます。
ロシア・ウクライナ戦争は、欧州の自動車用フィルター市場に大きな影響を与えました。欧州連合(EU)と米国による制裁措置の発動により、多くの西側自動車部品メーカーがロシアでの事業を停止しました。ロシアの自動車産業は、西側ブランドの撤退によって空いた穴を埋めるために中国メーカーに目を向けた。ロシアの地場メーカーの多くも、自動車用フィルターの生産を強化しています。
さらに、ウクライナとロシアの両国は、戦争努力により、戦車やその他の装甲車用の自動車用フィルターの需要が増加します。ロシアのガス供給の途絶に起因する欧州のエネルギー危機は、欧州の自動車用フィルターメーカーの生産コストを上昇させる可能性が高いです。
Global Automotive Filters Market reached US$ 10.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 13.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 3.0% during the forecast period 2023-2030.
The global automotive filters market is expected to undergo a significant shift over the forecast period. Increasing longevity of modern vehicle and improved performance of modern filters, will shift the demand dynamics towards the aftermarket. The shift will create opportunities for third party filter manufacturers to develop new and improved products for consumers in the aftermarket.
With rising adoption and production of electric and fuel cell vehicles, automotive manufacturers are partnering with component manufacturers to develop new filters for exclusive use in these vehicles. For instance, in October 2022, the German luxury carmaker Audi announced a partnership with German auto component manufacturer MANN+HUMMEL, to develop a new particulate air filter for Audi's range of electric vehicles.
The aftermath of the COVID-19 pandemic has witnessed a significant growth in production and sale of vehicle globally on the back of a strong rebound in global consumer demand. According to data from the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), nearly 85 million passenger and commercial vehicles were manufactured in 2022, an increase of 6% from the year before.
The growth in vehicle production directly corresponds to an increase in demand for automotive filters, since a modern passenger car or commercial vehicle typically utilizes multiple types of filters. Furthermore, it also generates a long-term multiplier effect, since newly produced vehicles generally require a number of filter replacements over the course of their operational lives.
Filter technology has advanced significantly in recent years leading to improvements in filtration efficiency, which ensures the removal of smaller particles and contaminants from the fluid or air being filtered. Modern filter media, such as synthetic fibers offer better filtration capabilities. The filters can capture the tiniest of particles, thus providing cleaner fluids and air and leading to better protection of the engine and other vehicle components.
Improvements in filter media composition and design have led to the development of filters with an extended operational life. Modern filter materials, enable automotive filters to withstand higher flow rates and increased contaminant loads, thus leading to extended service intervals. The advancements in filter technology have kept pace with the demand of modern automobiles and have driven global market growth.
Advances in manufacturing technology and stringent quality control methods have made modern passenger and commercial vehicles highly safe and reliable. It has also led to significant improvements in filter technology and engine performance. Most new passenger cars do not require servicing for the first six months to one year.
Longer service intervals results in less frequent replacement of various filters, which in turn generates less demand for automotive filters in the aftermarket. Longer servicing intervals are highly desirable for vehicle owners as it leads to reduced maintenance costs. However, it represents a challenge for filter manufacturers as less frequent replacement reduces overall demand in the market.
The COVID-19 pandemic led to lockdowns and other stringent restrictions which greatly affected the automotive filters market. Global automotive production fell drastically, thus affecting the demand for filters from original equipment manufacturers (OEMs). As vehicle usage was severely restricted during the pandemic, demand for replacement automotive filters in the aftermarket also reduced drastically.
With progressively reducing caseloads due to a major vaccination campaign, governments started lifting restrictions and automotive production resumed. Global demand witnessed significant recovery in the post-pandemic period. The global automotive filters market is likely to witness sustained growth in the post-pandemic period.
Big data analysis and machine learning is likely to have a major impact on improving automotive filter design. Legacy data consisting of thousands hours of filter operation under varying conditions can be studied and analyzed to make improvements in design. It can lead to significant improvements in filter performance and durability.
Furthermore, the usage of artificial intelligence (AI)-enabled robotics will lead to more streamlined manufacturing processes with improved production efficiency and reduced wastage. It will significantly improve the build quality and durability of automotive filters and lower production costs.
The Russia-Ukraine has had major ramifications for the European automotive filters market. Many western automotive component manufacturers ceased operations in Russia due to the imposition of sanctions by the European Union (EU) and U.S. The Russian automotive industry has turned to Chinese manufacturers to fill the void left by the departure of western brands. Many local Russian manufacturers are also ramping up production of automotive filters.
Furthermore, both Ukraine and Russia will experience increased demand for automotive filters for tanks and other armored vehicles due to the war effort. The energy crisis in Europe caused due to the disruptions in Russian gas supplies is likely to increase production costs for European automotive filter manufacturers.
The global automotive filters market is segmented based on filter, vehicle, end-user and region.
The aftermarket generates is the larger end-user for automotive filters, as they require replacement throughout the operational life of the vehicle. Regular filter replacements are essential for optimal performance of the vehicle. Therefore, vehicle owners undertake periodic replacement to ensure the performance and longevity of their vehicles.
Furthermore, most of the vehicle maintenance typically occurs in independent garage and third party repair shops. The shops source their spare and replacement parts from the aftermarket. Many vehicle owners generally prefer third party aftermarket filters over OEM branded filters due to cost considerations.
North America accounts for nearly a third of the global automotive filters market. North America has a well-developed automotive industry, with major global brands such as Ford Motor Company and General Motors being based in the region. North America is also at the forefront of adopting new automotive technologies such as electric mobility and autonomous vehicles.
Sports utility vehicles (SUVs) remains the most popular choice among North American consumers, especially in U.S. According to data from automotive consultancy JATO Dynamics, SUVs accounted for nearly 53.5% of vehicle sales in the U.S. in 2022. Despite higher gasoline prices and supply chain volatilities, SUVs have continued to experience strong growth in sales.
Domestic and multinational automakers are launching new and upgraded SUV models as well as their electric versions to cater to rising consumer demand. For example, in March 2023, Ford launched the EV version of its popular Explorer SUV in the U.S. market. The bigger engines and heavy duty performance of SUV necessitates filter changes at shorter intervals, thus leading to increased demand for automotive filters from SUV owners in U.S.
The major global players include: Mahle GmbH, Robert Bosch GmbH, Denso Corporation, Donaldson Company, Inc., Sogefi SpA, Parker Hannifin Corporation, Fildex Filters Canada, K&N Engineering, Inc., Mann+Hummel and Hengst SE.
The global automotive filters market report would provide approximately 57 tables, 58 figures and 190 Pages.
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