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市場調査レポート
商品コード
1381650
バーチャルリアリティの世界市場、規模調査&予測、デバイス別、技術別、コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023~2030年Global Virtual Reality Market Size Study & Forecast, by Device (Head-Mounted Display, Gesture-Tracking Device, Projectors & Display Wall ), by Technology, by Component, by Application, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルリアリティの世界市場、規模調査&予測、デバイス別、技術別、コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルリアリティ市場は、2022年に約599億6,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には27.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
仮想現実とは、相互作用と探索のために設計された3次元世界のコンピュータ生成シミュレーションまたは再現です。仮想環境を表示するヘッドマウントディスプレイ(HMD)は、モーショントラッカーやハンドコントローラーなどの他の感覚機器と一緒に、バーチャルリアリティに従事する際にユーザーが装着することが多いです。バーチャルリアリティ市場は、技術の進歩、ハードウェアの改良、コンテンツ提供の拡大により、継続的に進化しています。さまざまな産業におけるHMDの採用の急増、バーチャルリアリティ分野への投資の増加、急速なデジタル化、教育訓練におけるバーチャルリアリティの使用の増加、ユーザー体験の強化の重視の高まりが、世界中で市場の需要を促進している最も顕著な要因です。
さらに、ライブバーチャルエンターテインメントの動向の高まりは、市場の拡大に好影響を与えています。ライブ・バーチャルエンターテインメントの概念は、人々が技術を使って自宅に居ながらにしてライブ・パフォーマンスやイベントを見ることに傾倒していることから拡大しています。スポーツ観戦や音楽コンサートなどのライブ・イベントに対する需要は、技術が現実世界で消費者を魅了する可能性を秘めた結果、大幅に増加しています。例えば、2022年4月には、ロックバンドのフー・ファイターズがメタ・バーチャルステージで公演を行い、メタ・クエスト・ヘッドセットを使った180度のライブストリーミング映像を披露しました。同様に、2021年3月には、3D-バーチャルリアリティ LiVEによって、リアルタイムで個人的な関与とインタラクションが可能なバーチャルイベント・プラットフォームが利用可能になっています。したがって、バーチャルライブ・エンターテイメントに対する需要の高まりは、バーチャルリアリティ技術と関連しており、推定期間中の市場成長を増強していると予想されます。さらに、医療や建築用途におけるHMDの急速な浸透、トレーニングやシミュレーションのための航空宇宙・防衛におけるバーチャルリアリティの採用の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会を提示します。しかし、低解像度と動きの欠如に関連する健康上の懸念、ディスプレイの遅延とエネルギー消費は、バーチャルリアリティデバイスの全体的な性能に影響を与え、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げています。
世界のバーチャルリアリティ市場の調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどです。アジア太平洋は、企業アプリケーションでの採用が増加し、ユーザーエクスペリエンスの向上に注目が集まっていることから、2022年の市場を独占しました。また、この地域には、自動化を推進する結果、さまざまな業務でバーチャルリアリティを使用するメーカーや企業がいくつかあります。さらに、アジア太平洋におけるポータブルバーチャルリアリティデバイスの需要の高まりは、この地域の市場開拓に拍車をかけると予想されます。一方、欧州は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。様々な産業、特にゲームや自動車分野での幅広い用途でバーチャルリアリティ技術が使用されていることが、この地域の市場成長に寄与しています。また、革新的なバーチャルリアリティヘッドセットの普及は、巨大なゲーム産業の存在によるところが大きいです。この地域市場は、欧州諸国のゲームコミュニティを対象とした強力なバーチャルリアリティ技術の迅速な市場開拓と流通の結果、急速に拡大しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Virtual Reality (VR) Market is valued at approximately USD 59.96 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 27.5% over the forecast period 2023-2030. Virtual Reality (VR) is a computer-generated simulation or recreation of a three-dimensional world that is designed for interaction and exploration. A head-mounted display (HMD) that shows the virtual environment, collectively with other sensory equipment such as motion trackers and hand controllers, is often worn by the user when engaging in VR. The Virtual Reality market is continuously evolving, with advancements in technology, improved hardware, and expanded content offerings. The surging adoption of HMDs in different industries, rising investments in the VR sector, rapid digitization, and increasing use of virtual reality (VR) in instructional training, coupled with a growing emphasis on enhanced user experiences are the most prominent factors that are propelling the market demand across the globe.
Moreover, the rising trend of live virtual entertainment is exhibiting a positive influence on the market expansion. The concept of live virtual entertainment is expanding as people are inclined towards watching live performances and events from the comfort of their own homes using technology. The demand for live events, such as sports games or music concerts, is significantly increasing as a result of the potential of technology to engage consumers in a real-world setting. For instance, in April 2022, the rock band Foo Fighters had their performance on the Meta virtual stage, presenting 180-degree live-streaming footage using the Meta Quest headset. Likewise, in March 2021, a virtual event platform with real-time, personal engagement and interaction was made available by 3D-VR LiVE. Therefore, it is anticipated that the growing demand for virtual live entertainment is associated with virtual reality technologies, which is augmenting the market growth during the estimated period. Furthermore, the rapid penetration of HMDs in healthcare and architectural applications, as well as the rising adoption of VR in aerospace & defense for training and simulation presents various lucrative opportunities over the forecast years. However, the health concerns relating to low resolution and lack of movement, along with display latency and energy consumption affect the overall performance of VR devices and are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Virtual Reality (VR) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the increased adoption in enterprise applications, and rising focus on enhancing user experience. In addition, the region is home to several manufacturers and enterprises that use VR in a variety of operations as a result of the drive toward automation. Furthermore, the rising demand for portable VR devices in the Asia Pacific is anticipated to fuel the regional market development. Whereas, Europe is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The extensive use of VR technology in a range of applications across a variety of industries, especially in the gaming and automotive sectors is contributing to the regional market growth. Also, the widespread use of innovative VR headsets is majorly attributed due to the presence of a huge gaming industry. The regional market has expanded rapidly as a result of the quick development and distribution of potent VR technology targeted at the gaming community in European nations.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: