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市場調査レポート
商品コード
1363815
グラフィックスカードの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、最終用途別、地域別分析、2023-2030年Global Graphics Card Market Size study & Forecast, by Type, by Application, by End Use and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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グラフィックスカードの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、最終用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のグラフィックスカード市場は、2022年に約444億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
グラフィックスカード市場とは、ゲーム、プロフェッショナルなビジュアライゼーション、データ処理、人工知能、暗号通貨マイニングなど、さまざまな用途で使用されるグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)およびグラフィックスカードの生産と販売に関わる産業を指します。グラフィックスカードは、グラフィックスを多用するタスクを処理し、高品質のビジュアルと高速処理機能を提供するコンピュータに不可欠なコンポーネントです。世界のグラフィックスカード市場の主な促進要因は、ゲーム産業の成長と専門的なビジュアライゼーションとデザインに対する需要の高まりです。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭が、予測期間2023-2030年にかけて市場に有利な成長機会を生み出しています。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭ディスプレイ技術の進歩とエッジコンピューティングとIotの台頭は、予測期間2023-2030にわたって市場に有利な成長機会を生み出しています。
ここ数年、中国の多国籍ハイテク複合企業であるテンセントは、ゲーム産業での存在感を大幅に拡大しています。2021年、テンセントは収益面で世界最大のiPhoneゲームアプリパブリッシャーに浮上し、ダウンロード数では第3位にランクされました。特に、テンセントは2022年もゲームアプリのパブリッシャーとしてトップの座を維持しています。しかし、高性能グラフィックスカードは、かなりの熱を発生し、かなりの電力を消費するグラフィックスカードは、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
グラフィックスカードの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、グラフィックスカード市場を独占しています。この地域は、大手ゲーム会社、技術革新者、強力な消費者基盤の本拠地です。北米におけるゲーム、eスポーツ、コンテンツ制作の人気は、高性能グラフィックスカードの需要を牽引しています。また、同地域はプロフェッショナルなビジュアライゼーションやデザイン産業も盛んで、高性能GPUの需要をさらに押し上げています。さらに、アジア太平洋地域は、グラフィックスカードの重要な市場であり、急速に成長しています。中国、韓国、日本などの国々がこの地域の市場に大きく貢献しています。中間層の増加、可処分所得の増加、ゲームとeスポーツの人気が、この地域のグラフィックスカード需要を牽引しています。さらに、アジア太平洋地域の産業界におけるAI、機械学習、データ分析の採用拡大が、グラフィックスカードメーカーにビジネスチャンスをもたらしています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Graphics Card Market is valued approximately USD 44.49 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.4% over the forecast period 2023-2030. The graphics card market refers to the industry that involves the production and sale of graphics processing units (GPUs) and graphics cards used in various applications such as gaming, professional visualization, data processing, artificial intelligence, and cryptocurrency mining. Graphics cards are essential components in computers that handle graphics-intensive tasks and provide high-quality visuals and accelerated processing capabilities. The major driving factors for the Global Graphics Card Market are gaming industry growth and rising demand for professional visualization and design. Moreover, Growing demand for Data Processing and AI Applications and Rise of eSports is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030. Moreover, growing demand for Data Processing and AI Applications and rise of eSports advancements in display technologies and rising edge computing and Iot is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030.
Over the past few years, Tencent, a Chinese multinational tech conglomerate, has significantly expanded its presence in the gaming industry. In 2021, Tencent emerged as the largest iPhone gaming app publisher worldwide in terms of revenue and ranked as the third biggest in terms of downloads. Notably, Tencent maintained its position as the top gaming app publisher in 2022. However, high-performance graphics cards generate significant heat and consume substantial power Graphics Card stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Graphics Card Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America, is dominating market for graphics cards. The region is home to major gaming companies, technology innovators, and a strong consumer base. The popularity of gaming, eSports, and content creation in North America drives the demand for high-performance graphics cards. The region also has a strong presence of professional visualization and design industries, further boosting the demand for powerful GPUs. Moreover, Asia Pacific is a significant and rapidly growing market for graphics cards. Countries such as China, South Korea, and Japan are major contributors to the region's market. The rising middle class, increasing disposable incomes, and the popularity of gaming and eSports drive the demand for graphics cards in this region. Additionally, the growing adoption of AI, machine learning, and data analytics in industries across Asia Pacific presents opportunities for graphics card manufacturers.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.