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市場調査レポート
商品コード
1363815

グラフィックスカードの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、最終用途別、地域別分析、2023-2030年

Global Graphics Card Market Size study & Forecast, by Type, by Application, by End Use and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グラフィックスカードの世界市場規模調査&予測、タイプ別、用途別、最終用途別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のグラフィックスカード市場は、2022年に約444億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

グラフィックスカード市場とは、ゲーム、プロフェッショナルなビジュアライゼーション、データ処理、人工知能、暗号通貨マイニングなど、さまざまな用途で使用されるグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)およびグラフィックスカードの生産と販売に関わる産業を指します。グラフィックスカードは、グラフィックスを多用するタスクを処理し、高品質のビジュアルと高速処理機能を提供するコンピュータに不可欠なコンポーネントです。世界のグラフィックスカード市場の主な促進要因は、ゲーム産業の成長と専門的なビジュアライゼーションとデザインに対する需要の高まりです。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭が、予測期間2023-2030年にかけて市場に有利な成長機会を生み出しています。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭ディスプレイ技術の進歩とエッジコンピューティングとIotの台頭は、予測期間2023-2030にわたって市場に有利な成長機会を生み出しています。

ここ数年、中国の多国籍ハイテク複合企業であるテンセントは、ゲーム産業での存在感を大幅に拡大しています。2021年、テンセントは収益面で世界最大のiPhoneゲームアプリパブリッシャーに浮上し、ダウンロード数では第3位にランクされました。特に、テンセントは2022年もゲームアプリのパブリッシャーとしてトップの座を維持しています。しかし、高性能グラフィックスカードは、かなりの熱を発生し、かなりの電力を消費するグラフィックスカードは、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

グラフィックスカードの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、グラフィックスカード市場を独占しています。この地域は、大手ゲーム会社、技術革新者、強力な消費者基盤の本拠地です。北米におけるゲーム、eスポーツ、コンテンツ制作の人気は、高性能グラフィックスカードの需要を牽引しています。また、同地域はプロフェッショナルなビジュアライゼーションやデザイン産業も盛んで、高性能GPUの需要をさらに押し上げています。さらに、アジア太平洋地域は、グラフィックスカードの重要な市場であり、急速に成長しています。中国、韓国、日本などの国々がこの地域の市場に大きく貢献しています。中間層の増加、可処分所得の増加、ゲームとeスポーツの人気が、この地域のグラフィックスカード需要を牽引しています。さらに、アジア太平洋地域の産業界におけるAI、機械学習、データ分析の採用拡大が、グラフィックスカードメーカーにビジネスチャンスをもたらしています。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のグラフィックスカード市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 グラフィックスカードの世界市場力学

  • グラフィックスカード市場の影響分析(2020-2030年)
    • 市場促進要因
      • ゲーム産業の成長
      • プロフェッショナル向けビジュアライゼーションとデザインの需要増加
    • 市場の課題
      • 電力と熱管理の不足
    • 市場機会
      • データ処理とAIアプリケーションの需要増加
      • eスポーツの台頭
      • ディスプレイ技術の進歩
      • エッジコンピューティングとIotの台頭

第4章 世界のグラフィックスカード市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 グラフィックスカードの世界市場:タイプ別

  • 市場スナップショット
  • グラフィックスカードの世界市場:タイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • グラフィックスカードの世界市場タイプ別推定・予測2020-2030
  • グラフィックスカードの世界市場、サブセグメント別分析
    • ディスクリートグラフィックスカード
    • 統合型グラフィックスカード

第6章 グラフィックスカードの世界市場、アプリケーション別

  • 市場スナップショット
  • グラフィックスカードの世界市場、アプリケーション別実績 - ポテンシャル分析
  • グラフィックスカードの世界市場、アプリケーション別推定・予測2020-2030
  • グラフィックスカードの世界市場、サブセグメント別分析
    • ゲーム
    • 産業用
    • ヘルスケア
    • その他

第7章 グラフィックスカードの世界市場:エンドユース別

  • 市場スナップショット
  • グラフィックスカードの世界市場:エンドユース別、実績 - ポテンシャル分析
  • グラフィックスカードの世界市場、エンドユース別推定・予測2020-2030
  • グラフィックスカード市場、サブセグメント分析
    • デスクトップ
    • ノートPC
    • ワークステーション
    • その他

第8章 グラフィックスカードの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主要新興国
  • グラフィックスカード市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タイプの推定・予測、2020-2030年
      • アプリケーションの推定・予測、2020-2030年
      • エンドユースの推定・予測、2020-2030年
    • カナダ
  • 欧州グラフィックスカード市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋グラフィックカード市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのグラフィックスカード市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Advanced Micro Devices(AMD)
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Intel Corporation
    • AsusTek Computer Inc
    • EVGA Corporation
    • Gigabyte Technology Co., Ltd
    • Micro-Star International Co., Ltd.(MSI)
    • SAPPHIRE Technology Limited
    • Zotac International(MCO)Ltd
    • NVIDIA Corporation
    • Qualcomm Incorporated

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Graphics Card Market, report scope
  • TABLE 2. Global Graphics Card Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Graphics Card Market estimates & forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Graphics Card Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Graphics Card Market estimates & forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Graphics Card Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Graphics Card Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Graphics Card Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Graphics Card Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Graphics Card Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Graphics Card Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Graphics Card Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Graphics Card Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Graphics Card Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Graphics Card Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. Saudi Arabia Graphics Card Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. South Africa Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. RoMEA Graphics Card Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Graphics Card Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Graphics Card Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Graphics Card Market, research methodology
  • FIG 2. Global Graphics Card Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Graphics Card Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Graphics Card Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Graphics Card Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Graphics Card Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Graphics Card Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Graphics Card Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Graphics Card Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Graphics Card Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Graphics Card Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Graphics Card Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Graphics Card Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Graphics Card Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Graphics Card Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Graphics Card Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Graphics Card Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Graphics Card Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Graphics Card Market is valued approximately USD 44.49 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.4% over the forecast period 2023-2030. The graphics card market refers to the industry that involves the production and sale of graphics processing units (GPUs) and graphics cards used in various applications such as gaming, professional visualization, data processing, artificial intelligence, and cryptocurrency mining. Graphics cards are essential components in computers that handle graphics-intensive tasks and provide high-quality visuals and accelerated processing capabilities. The major driving factors for the Global Graphics Card Market are gaming industry growth and rising demand for professional visualization and design. Moreover, Growing demand for Data Processing and AI Applications and Rise of eSports is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030. Moreover, growing demand for Data Processing and AI Applications and rise of eSports advancements in display technologies and rising edge computing and Iot is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030.

Over the past few years, Tencent, a Chinese multinational tech conglomerate, has significantly expanded its presence in the gaming industry. In 2021, Tencent emerged as the largest iPhone gaming app publisher worldwide in terms of revenue and ranked as the third biggest in terms of downloads. Notably, Tencent maintained its position as the top gaming app publisher in 2022. However, high-performance graphics cards generate significant heat and consume substantial power Graphics Card stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Graphics Card Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America, is dominating market for graphics cards. The region is home to major gaming companies, technology innovators, and a strong consumer base. The popularity of gaming, eSports, and content creation in North America drives the demand for high-performance graphics cards. The region also has a strong presence of professional visualization and design industries, further boosting the demand for powerful GPUs. Moreover, Asia Pacific is a significant and rapidly growing market for graphics cards. Countries such as China, South Korea, and Japan are major contributors to the region's market. The rising middle class, increasing disposable incomes, and the popularity of gaming and eSports drive the demand for graphics cards in this region. Additionally, the growing adoption of AI, machine learning, and data analytics in industries across Asia Pacific presents opportunities for graphics card manufacturers.

Major market player included in this report are:

  • Advanced Micro Devices (AMD)
  • Intel Corporation
  • AsusTek Computer Inc
  • EVGA Corporation
  • Gigabyte Technology Co., Ltd
  • Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
  • SAPPHIRE Technology Limited
  • Zotac International (MCO) Ltd
  • NVIDIA Corporation
  • Qualcomm Incorporated

Recent Developments in the Market:

  • In July 2021, NVIDIA recently launched the GeForce RTX 3080 Ti graphics card, which offers advanced features and capabilities for high-performance gaming and graphics rendering.

Global Graphics Card Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Type, Application, End Use, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Type:

  • Discrete Graphics Card
  • Integrated Graphics Card

By Application:

  • Gaming
  • Industrial
  • Healthcare
  • Others

By End Use:

  • Desktops
  • Laptops
  • Workstations
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Graphics Card Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Graphics Card Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Graphics Card Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Graphics Card Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Graphics Card Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Graphics Card Market Dynamics

  • 3.1. Graphics Card Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Gaming Industry Growth
      • 3.1.1.2. Rising demand for Professional Visualization and Design
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Lack of Power and Heat Management
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing demand for Data Processing and AI Applications
      • 3.1.3.2. Rise of eSports
      • 3.1.3.3. Advancements in display technologies
      • 3.1.3.4. Rising edge computing and Iot

Chapter 4. Global Graphics Card Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Graphics Card Market, by Type

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Graphics Card Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Discrete Graphics Card
    • 5.4.2. Integrated Graphics Card

Chapter 6. Global Graphics Card Market, by Application

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Graphics Card Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Gaming
    • 6.4.2. Industrial
    • 6.4.3. Healthcare
    • 6.4.4. Others

Chapter 7. Global Graphics Card Market, by End Use

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Graphics Card Market by End Use, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Desktops
    • 7.4.2. Laptops
    • 7.4.3. Workstations
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Graphics Card Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. Graphics Card Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America Graphics Card Market
    • 8.4.1. U.S. Graphics Card Market
      • 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada Graphics Card Market
  • 8.5. Europe Graphics Card Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. Graphics Card Market
    • 8.5.2. Germany Graphics Card Market
    • 8.5.3. France Graphics Card Market
    • 8.5.4. Spain Graphics Card Market
    • 8.5.5. Italy Graphics Card Market
    • 8.5.6. Rest of Europe Graphics Card Market
  • 8.6. Asia-Pacific Graphics Card Market Snapshot
    • 8.6.1. China Graphics Card Market
    • 8.6.2. India Graphics Card Market
    • 8.6.3. Japan Graphics Card Market
    • 8.6.4. Australia Graphics Card Market
    • 8.6.5. South Korea Graphics Card Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific Graphics Card Market
  • 8.7. Latin America Graphics Card Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil Graphics Card Market
    • 8.7.2. Mexico Graphics Card Market
  • 8.8. Middle East & Africa Graphics Card Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia Graphics Card Market
    • 8.8.2. South Africa Graphics Card Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Graphics Card Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Advanced Micro Devices (AMD)
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Intel Corporation
    • 9.3.3. AsusTek Computer Inc
    • 9.3.4. EVGA Corporation
    • 9.3.5. Gigabyte Technology Co., Ltd
    • 9.3.6. Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
    • 9.3.7. SAPPHIRE Technology Limited
    • 9.3.8. Zotac International (MCO) Ltd
    • 9.3.9. NVIDIA Corporation
    • 9.3.10. Qualcomm Incorporated

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption