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市場調査レポート
商品コード
1314976
モバイル3Dの世界市場規模調査&予測:タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Mobile 3D Market Size study & Forecast, by Type (Smartphones, Notebooks, Tablets, Others), by Application (Mobile Gaming, Animation, Advertisement, Map and Navigation, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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モバイル3Dの世界市場規模調査&予測:タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のモバイル3D市場は、2022年に約648億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて20.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
モバイル3D市場は、スマートフォンやタブレットなどのモバイル機器での3Dコンテンツの作成、配信、消費に集中しています。この市場には、さまざまな側面をカバーする幅広いコンポーネントが含まれます。3Dグラフィックス、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)などの没入型技術は、モバイル機器での視覚体験を高めることを目的としています。モバイル3D市場は、スマートフォンの普及拡大や3Dアニメーションの需要増加などの要因により拡大しています。さらに、モバイル3D市場は、スマートフォンの普及率の増加によって大きな影響を受けています。このようなスマートフォンの利用急増により、インターネット普及率の同時上昇に牽引され、モバイル3Dアプリケーションに関心を示すユーザーベースが拡大しています。モバイル3Dアプリケーションの重要性は、ここ数十年の間に徐々に高まっています。
2022年のStatistaによると、世界のスマートフォン普及率は68%と推定されています。予測によると、2023年から2028年にかけて世界のスマートフォンユーザーは着実に増加し、合計9億1,030万人(成長率17.33%)に達する可能性があります。5年連続の成長の後、この期間の終わりには、世界のスマートフォンユーザー数は62億人に達し、2028年に新たなピークを迎える可能性があると推定されています。3Dアニメーションの需要の増加は、モバイル3D市場の形成に重要な役割を果たしています。これは、映画産業における視覚効果技術の採用が増加していることに加え、3Dモバイル・アプリケーションやゲームの需要が拡大していることに起因しています。Statistaによると、世界の3Dアニメーション市場は2022年に約180億米ドルに達すると推定され、前年の162億米ドルに比べ10.8%の成長を反映しています。同市場は上昇傾向を維持し、2026年には270億米ドルを超えると予測されています。さらに、モバイル3Dにおける技術進歩の高まりとゲーム産業の拡大が、有利な成長機会を生み出すと思われます。しかし、高い技術コストと高い消費電力が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
モバイル3Dの世界市場調査において考慮された主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。アジア太平洋地域は、人口増加、モバイルデバイスの高い需要、モバイル3D技術の採用増加により、予測期間中に市場を独占しています。また、アジア太平洋地域は、スマートフォンの採用増加、ゲーム産業の成長、急速なデジタル化、先端技術の採用増加などの要因により、予測期間中に最も急速に成長している地域です。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Mobile 3D Market is valued at approximately USD 64.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 20.4 % over the forecast period 2023-2030. The mobile 3D market pertains to concentrating on the creation, distribution, and consumption of 3D content on mobile devices such as smartphones and tablets. This market includes a wide range of components, covering various aspects. 3D graphics, augmented reality, virtual reality, and other immersive technologies aimed at enhancing the visual experience on mobile devices. The Mobile 3D Market is expanding because of factors such as, increasing penetration of smartphones and rising demand for 3D animation. Moreover, the mobile 3D market has been greatly influenced by the growing penetration of smartphones. This surge in smartphone usage has resulted in a larger user base showing interest in mobile 3D applications, driven by the simultaneous increase in internet penetration. Its importance has progressively increased during the last few decades.
According to Statista in 2022, it was estimated that the global smartphone penetration rate stood at 68 percent. The forecast suggests that the global smartphone user base may experience a steady increase from 2023 to 2028, adding a total of 910.3 million users, which represents a growth rate of 17.33 percent. By the end of this period, after five consecutive years of growth, it is estimated that the number of smartphone users worldwide may reach 6.2 billion, marking a new peak in 2028. The increasing demand for 3D animation has played a crucial role in shaping the mobile 3D market. This can be attributed to the rising adoption of visual effects technology in the film industry, as well as the growing demand for 3D mobile applications and games. According to Statista, the global 3D animation market was estimated to reach a value of approximately USD 18 billion in 2022, reflecting a growth of 10.8% compared to the previous year's figure of USD 16.2 billion. The market was anticipated to maintain its upward trend and exceed USD 27 billion by 2026. In addition, rising technological advancements in the mobile 3D and expansion of gaming industry would create a lucrative growth opportunity. However, high technology costs and high-power consumption stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Mobile 3D Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific region is dominate the market during the forecast period, owing to the, growing population, high demand for mobile devices, and increased adoption of Mobile 3D technologies in the region. Asia Pacific is also fastest growing region during the forecast period owing to the factors such as, increased adoption of smartphones, the growth of gaming industries, rapid digitalization, and the increasing adoption of advanced technologies.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: