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市場調査レポート
商品コード
1279906
スーパーアプリの世界市場規模調査&予測:プラットフォーム別、アプリケーション別、デバイス別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global Super Apps Market Size study & Forecast, by Platform, by Application, by Device by End user and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スーパーアプリの世界市場規模調査&予測:プラットフォーム別、アプリケーション別、デバイス別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年05月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスーパーアプリ市場の2022年の市場規模は約613億米ドルで、予測期間2023-2030年には28%以上の健全な成長率が見込まれています。
スーパーアプリ市場とは、中核となるサービスを超えて様々なサービスを提供するモバイルアプリケーションの世界市場を指します。これらのアプリケーションは、メッセージング、決済、eコマース、フードデリバリー、ライドヘイリング、旅行予約など、さまざまな機能を統合しています。スーパーアプリケーションは、包括的で便利なユーザー体験を提供することを目的としており、ユーザーは1つのアプリケーション内でさまざまなサービスにアクセスできるようになります。世界のスーパーアプリ市場の主な促進要因は、スマートフォンの普及とデジタル決済の普及の拡大です。さらに、eコマース産業の拡大とスーパーアプリの提供への投資が、予測2023-2030年にかけて市場に有利な成長機会を生み出しています。
複数の大手企業が、モバイルベースのサービスに対する需要の高まりに対応するため、スーパーアプリの開発または拡大に投資しています。この投資が市場のイノベーションと競争を促進し、より高度で機能豊富なSuper Appsの実現につながっています。例えば、2020年5月、東南アジアのスーパーアプリであるGrabは、スーパーアプリの提供を拡大するために、今後5年間で30億米ドルの投資を行うと発表しました。この投資は、Grabのフードデリバリー、決済、金融サービスなどの拡大に重点を置く予定です。同様に、2020年11月、インドのスーパーアプリPaytmは、スーパーアプリの提供に10億米ドルを投資することを発表しました。この投資は、Paytmの決済・金融サービスや、Eコマースプラットフォーム「Paytm Mall」の拡大に使われる予定です。しかし、スーパーアプリに関するプライバシーに関する懸念が、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
スーパーアプリの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋は、スマートフォンの普及率が高く、デジタルサービスの普及が進んでいることから、スーパーアプリ市場を独占すると予想されます。同地域には、WeChat、Alipay、Grabなどの主要なスーパーアプリがあり、その幅広い機能とサービスにより消費者から絶大な人気を得ています。また、北米と欧州は、デジタルサービスの導入が進み、モバイル決済やeコマースの人気が高まっていることから、スーパーアプリ市場の大きな成長が期待されています。これらの地域では、Uber、Amazon、PayPalなどのプレーヤーが、より包括的な機能を消費者に提供するためにサービスを拡大しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Super Apps Market is valued at approximately USD 61.30 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 28% over the forecast period 2023-2030. The Super Apps Market refers to a global market for mobile applications that provide a range of services beyond their core offering. These apps integrate various features such as messaging, payments, e-commerce, food delivery, ride-hailing, travel booking, and more. Super apps aim to offer a comprehensive and convenient user experience, enabling users to access a variety of services within a single application. The major driving factors for the Global Super Apps Market are the increasing adoption of smartphones and the growing popularity of digital payments. Moreover, the expansion of the e-commerce industry and investment in super app offerings is creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast 2023-2030.
Several leading companies are investing in developing or expanding their Super App offerings to meet the increasing demand for mobile-based services. This investment is driving innovation and competition in the market, leading to more advanced and feature-rich Super Apps. For instance, in May 2020, Grab, the Southeast Asian Super App, announced a USD 3 billion investment over the next five years to expand its Super App offerings. The investment will focus on expanding Grab's food delivery, payment, and financial services, among other areas. Similarly, in November 2020, Indian Super App Paytm announced a USD 1 billion investment in its Super App offerings. The investment will be used to expand Paytm's payment and financial services, as well as its e-commerce platform, Paytm Mall. However, privacy concerns regarding Super Apps stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Super Apps Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia-Pacific is expected to dominate the Super Apps Market due to the high adoption of smartphones and the increasing popularity of digital services in the region. The region is home to some of the leading Super Apps such as WeChat, Alipay, and Grab, which have gained immense popularity among consumers due to their wide range of features and services. Along with this, North America and Europe are also expected to witness significant growth in the Super Apps Market due to the increasing adoption of digital services and the growing popularity of mobile payments and e-commerce. In these regions, players such as Uber, Amazon, and PayPal are expanding their services to offer a more comprehensive range of features to consumers.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Platform offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.