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市場調査レポート
商品コード
1279780
スマート空間の世界市場規模の調査・予測、コンポーネント別、用途別、構内タイプ別、地域別分析、2022-2029年Global Smart Space Market Size study & Forecast, by Component by Application, by Premises Type and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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スマート空間の世界市場規模の調査・予測、コンポーネント別、用途別、構内タイプ別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスマート空間市場は、2021年に約103億6,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には12.58%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スマート空間とは、空間とその居住者についてのデータをリアルタイムで収集・分析できるさまざまな技術やセンサーを備えた物理的環境のことを指します。これらの技術には、スマートセンサー、カメラ、コネクテッドデバイス、その他のモノのインターネット(IoT)デバイスのようなものが含まれることがあります。スマート空間市場は、IoTの普及、グリーンビルディングへの取り組み、環境問題への関心の高まりなどの要因から拡大しています。
Statistaによると、2019年の世界のスマートシティ構想への技術支出は1,043億米ドルで、2022年には1,580億米ドルに増加し、2023年末には1,895億米ドルに達すると予測されます。このように、世界中のスマートシティの開拓に向けた支出が増加していることが、市場の成長を後押ししています。さらに、同じソースから、建設業界におけるグリーンビルディング活動のレベルの採用が増加していることが判明しており、2018年には、グリーンビルディング活動のシェアは27%で、2021年には約47%に増加する結果、グリーンビルディング活動のレベルが上昇しました。このように、世界中でグリーンビルディングプロジェクトの採用が増加しており、市場の成長を後押ししています。さらに、スマートシティに対する政府の取り組み、接続性を高めるための5g技術の登場、都市人口の増加も、市場の成長を後押ししています。しかし、スマート空間のコストが高いため、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長が阻害されます。
スマート空間の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性、技術的進歩、グリーンビルディングの採用の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋は、スマートシティ構想の高まり、グリーンビルディングの開発、技術開発のための投資の増加などの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や競争力の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Smart Space Market is valued approximately USD 10.36 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.58% over the forecast period 2022-2029. Smart space refers to a physical environment that is equipped with various technologies and sensors that can gather and analyze data about the space and its occupants in real-time. These technologies can include things like smart sensors, cameras, connected devices, and other Internet of Things (IoT) devices. The Smart Space market is expanding because of factors such as rising Proliferation of IoT, Green building initiatives and Increasing environmental concerns.
According to Statista, in year 2019 the Technology spending on smart city initiatives worldwide stood at USD 104.3 billion which increased to USD 158 billion in year 2022 and it is projected to reach at USD 189.5 billion by year ending 2023. Thus rising spending on development of smart cities across the world is driving the market growth. Furthermore, from the same source it has been found that there has been rise in adoption of level of green building activity in construction industry, in year 2018 the share of green building activities stood at 27% which increases to around 47% in year 2021, as a result rise in level of green building activities. Thus rising adoption of green building projects across the globe is fostering the market growth. In addition, government initiatives for smart cities, emerging 5g technology to enhance connectivity and rising urban population. However, the high cost of Smart Space stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Smart Space Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of key market players, rising technological advancements, rising adoption of green buildings. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising smart cities initiatives, rising development of green building and rising investment for development of technologies in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Componentofferings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.