表紙:スマートスペース市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410171

スマートスペース市場:2023年から2028年までの予測

Smart Space Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
スマートスペース市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマートスペース市場は、2022年には7,385億5,300万米ドルと評価され、CAGR 18.81%で成長し、2028年までには2兆770億6,900万米ドルになると予測されています。

「スマートスペース」とは、コネクテッド、インテリジェント、レスポンシブな環境を提供する最先端技術の組み合わせを指します。スマートスペースは、モノのインターネット(IoT)を利用してモノをつなぎ、データ交換や通信を容易にします。さらに、スマートスペースは、テクノロジーを組み合わせることで、単につながるだけでなく、適応性とインテリジェンスを備えた環境を作り出す画期的なパラダイムです。これらの空間は、エネルギー効率、セキュリティ、使いやすさを優先しています。

スマートスペース市場の成長要因

スマートスペース市場は、自動化とデジタル化の動向の高まりにより、産業施設を、人、機械、センサー間のシームレスな情報交換を可能にするリンクされた工場へと変化させています。さらに、スマートシティ空間の構築は、さまざまな政府機関から資金提供を受けており、スマートスペース市場に影響を与えています。

スマートホームとスマートガジェットの利用の増加

現代の環境において、スマートホームの重要性と受容性はかなりの人気を博しています。消費者の意識、顧客ニーズの変化、最先端技術の受容と利用、投資の増加は、スマートホーム導入の需要拡大に寄与するいくつかの要因です。スマートデバイスの統合や、住宅・商業空間における高度なセキュリティの必要性は、スマートホームやデバイスの採用に影響を与えるすべての側面です。世界的には、公共スペースで使用されるスマート技術もかなり増加しています。公共空間をスマート環境に変える重要な要素のひとつは、公園、交通ハブ、医療機関、競技場、飲食店などにスマートキオスクが設置されていることです。

環境問題とグリーン建設プロジェクト

スマートスペース市場の成長は、環境問題や日常生活へのテクノロジーの浸透がもたらす持続可能なグリーン建設プロジェクトによってさらに拡大しています。グリーン建築では、建物の耐用年数、性能、効率の有効性が重視されます。建物の性能と機能を向上させるためにシステム全体に統合されたスマート・テクノロジーは、このような建築物に必要です。建物の基盤となる通信・制御システムは、高度な技術が進歩するにつれて、多くのイノベーションへの扉を開きます。

緊急事態管理が市場成長の促進力に

あらゆる施設のセキュリティを高めるため、画像センサーを強化したスマートカメラのようなガジェットが遠隔地のコーナーを24時間監視しています。これと同様に、研究施設や発電所、あるいは高度に保護された部門に設置される超音波位置監視システムは、その動きや居場所を記録することで個人を迅速に特定します。さらに、このシステムにはデータを一時的に保存するストレージ・オプションがあり、将来の参照にも活用できます。

技術の進歩が市場をさらに活性化

技術の進歩は、スマートスペース業界で人気を集めている重要な動向です。スマートスペース市場の企業は、IoT&デジタルツイン技術を使って洞察やデータを収集し、建物の効率やテナントの福利厚生を改善しています。スマートハウスやガジェットは、モノのインターネットへの依存度を高めています。監視や規制を目的とした複数のデバイスの効果的な連携と制御は、テクノロジーの利用によって実現可能になっています。テクノロジーによってガジェットやプログラムの使用が容易になり、スマートスペース市場の需要が高まっています。

コネクティビティを強化する新たな5G技術

5Gは、スマートスペース市場の成長に影響を与える無線周波数を通じて、音声とデータを送受信します。これらの周波数はデータ転送に大きな容量がありますが、4Gの前身よりもはるかに狭いエリアをカバーします。また、建物や壁などの障害物を通過することも難しいです。何十億台ものデバイスを遅延ゼロで瞬時につなぐことができるため、新しいアプリケーション、サービス、ビジネスにこれまで想像もつかなかった展望が開けます。

北米地域で大きな成長が見込まれる

北米地域におけるスマートスペース産業の発展は、最先端技術やインテリジェント技術に対する政府の多額の投資、IoTデバイスの急増、強力な技術基盤など、いくつかの要因によるものです。米国とカナダは、その長い経済力の歴史から、スマートスペース産業の発展において重要な役割を果たしています。北米はスマートスペースの発展に関して最も進んだ地域です。この地域の大半の国は、人工知能、機械学習、その他のスマートスペーステクノロジーをいち早く採用しています。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予測される

アジア太平洋地域は、予測期間中にスマートスペース市場の成長率が大きくなると予測されています。中国とインドにおけるスマートシティ構想の成長が市場拡大に拍車をかけると予測されます。アジア太平洋地域は、政府主導のインフラプロジェクトだけでなく、同地域で進行中のスマートな職場や住居の動向に支えられたコネクテッドシステムの普及の結果、予測期間を通じて最も速いスマートスペース市場成長率を示すと予測されます。

市場の主な発展

2022年12月、移動体通信事業者トップのMTSはHuaweiと提携し、モスクワでSmart 8T8Rの最初の商用利用を実施しました。Smart 8T8Rソリューションは、ソフトウェア定義アンテナ(SDA)、FDDデュアルバンド8T8R RRU、Huawei独自のアルゴリズムを使用して構築されました。2022年11月、Schneiderはソフトウェア・プロバイダのプラノンと提携しました。この提携の目的は、建物のライフサイクル全体で使用するOT/ITソリューションの次の波を作り出すことでした。建物のライフサイクルにおける企業のデジタル変革を支援するため、両社は協力し、明確な相乗効果と価値を生み出しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 情報源
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 世界のICT統計

  • 世界なICT投資
  • 主要国のアクティブな登録企業数
  • 主要国のインターネットユーザー
  • 世界データトラフィック
  • 主要国のICT雇用統計

第5章 ICTの規制と基準

  • 規制機関および組織
  • 技術ごとの規格
  • ITコンプライアンス規制

第6章 スマートスペース市場フォースの洞察

  • 促進要因
  • 課題
  • 使用例

第7章 スマートスペース市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 スマートスペース市場:用途別

  • イントロダクション
  • エネルギー管理と最適化
  • 緊急管理
  • セキュリティ管理
  • その他

第9章 スマートスペース市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 商業用
  • 住宅用

第10章 スマートスペース市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第11章 最近の開発と投資

第12章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • ベンダー競争力マトリックス

第13章 企業プロファイル

  • Cisco
  • SmartSpace Software Plc
  • Cognizant
  • Hitachi Vantara
  • Infosys
  • IDeaS
  • Symbyont
  • Spacewell
  • Oracle
  • Hong Kong Cyberport Management Company Limited
目次
Product Code: KSI061615849

The smart space market was evaluated at US$738.553 billion in 2022 and will grow at a CAGR of 18.81% to be worth US$2,077.069 billion by 2028.

The term "smart space" refers to the combination of cutting-edge technology that provides connected, intelligent, and responsive surroundings. Smart spaces use the Internet of Things (IoT) to link objects and facilitate easy data exchange and communication. In addition, smart spaces are a revolutionary paradigm that combines technology to create settings that are not just linked but also adaptive and intelligent. These spaces prioritise energy efficiency, security, and ease.

Smart space market growth factors

The smart space market is being fueled by the increasing trends of automation and digitalization, which are transforming industrial facilities into linked factories that enable seamless information exchange between people, machines, and sensors. Additionally, the creation of smart city spaces has received funding from various governmental organizations, which influences the smart space market.

Rising use of smart homes and smart gadgets

In the contemporary environment, smart homes' significance and acceptance have gained considerable popularity. Consumer awareness, shifting customer needs, acceptance and usage of cutting-edge technology, and a rise in investments are a few factors that contribute to the growing demand for the adoption of smart homes. The integration of smart devices and the need for high levels of security in residential and commercial spaces are all aspects that have an impact on the adoption of smart homes and devices. Globally, smart technology used in public spaces has also considerably increased. One of the important elements that turn a public space into a smart environment is the presence of smart kiosks at parks, transit hubs, medical institutions, athletic arenas, and eateries.

Environmental issues and green construction projects

The smart space market growth is further expanding due to sustainable green construction projects brought on by environmental concerns and the pervasiveness of technology in daily life. Green buildings place a strong emphasis on the effectiveness of the building's lifetime, performance, and efficiency. Smart technologies, which are integrated throughout the system to improve the performance and functions of the building, are necessary for these structures. A building's foundational communications and control systems open the door to many innovations as they advance in sophisticated technologies.

Emergency management is anticipated to drive market growth

To increase the security of any institution, gadgets like smart cameras with enhanced image sensors keep an eye on the remote corners 24 hours a day, which is anticipated to fuel the market due to growing consumer preference for safety. Similar to this, an ultrasonic location monitoring system in a research facility, a power plant, or any highly protected sector quickly identifies individuals by recording their movements and whereabouts. In addition, the systems have a storage option for temporarily storing the data, which can also be utilized for future reference.

Advancing technologies are further fueling the market

Technological advancement is an important trend that is gaining popularity in the smart space industry. Businesses in the smart space market are gathering insights and data using IoT & digital twin technologies to improve building efficiency and tenant wellbeing. Smart houses and gadgets are increasingly relying on the Internet of Things. The effective linking and control of several devices for monitoring and regulatory purposes is made feasible by the use of technology. Technology has made it easier to use gadgets and programs which has increased demand in the smart spaces market.

Emerging 5G technology to enhance connectivity

5G transmits and receives speech and data through radio frequency which influences the smart space market growth. These frequencies have a huge capacity for data transfer but cover a much smaller area than their 4G predecessors. They also have trouble navigating past obstacles like buildings and walls. It can instantaneously link billions of devices with zero latency, opening up previously unimagined prospects for new applications, services, and businesses.

Substantial growth is anticipated in North American region

The development of the smart space industry in the North American region is attributed to several factors, such as considerable government investment in cutting-edge and intelligent technologies, a surge in IoT devices, and a strong technological base. The United States and Canada play a vital role in the development of the smart space industry because of their lengthy histories of economic power. North America is the most advanced region when it comes to the development of smart spaces. The majority of the countries in the area are among the first to employ artificial intelligence, machine learning, and other smart space technology.

Asia Pacific is predicted to hold a significant market share

Asia-Pacific is predicted to have a significant smart space market growth rate during the forecast period. The growth of smart city initiatives in China and India is anticipated to fuel market expansion. Asia-Pacific is expected to exhibit the quickest smart space market growth rate throughout the projection period as a result of the proliferation of connected systems backed by the ongoing trend of smart workplaces and residences in the area, as well as government-driven infrastructure projects.

Market Key Developments

  • In December 2022, MTS, the top mobile network operator, partnered with Huawei and implemented the first commercial use of Smart 8T8R in Moscow. The Smart 8T8R solution was built using software-defined antennas (SDAs), FDD dual-band 8T8R RRUs, and Huawei's proprietary algorithms.
  • In November 2022, Schneider partnered with the software provider Planon. The partnership's objective was to create the next wave of OT/IT solutions for use across the building life cycle. To assist businesses with their digital transformation of the building lifecycle, the firms worked together, creating a clear synergy and value.

Segmentation:

By Component

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Application

  • Energy Management and Optimization
  • Emergency Management
  • Security Management
  • Others

By End-User

  • Commercial
  • Residential

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. GLOBAL ICT STATISTICS

  • 4.1. Global ICT investment
  • 4.2. Number of Active Registered Firms in Key Countries
  • 4.3. Internet Users in Key countries
  • 4.4. Global Data Traffic
  • 4.5. ICT Employment Statistics in Key Countries

5. ICT REGULATIONS AND STANDARDS

  • 5.1. Regulatory Bodies and Organizations
  • 5.2. Standards by Technology
  • 5.3. IT Compliance Regulations

6. SMART SPACE MARKET FORCES INSIGHTS

  • 6.1. Drivers
  • 6.2. Challenges
  • 6.3. Use Cases

7. SMART SPACE MARKET, BY COMPONENT

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hardware
  • 7.3. Software
  • 7.4. Services

8. SMART SPACE MARKET, BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Energy Management and Optimization
  • 8.3. Emergency Management
  • 8.4. Security Management
  • 8.5. Others

9. SMART SPACE MARKET, BY END-USER

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Commercial
  • 9.3. Residential

10. SMART SPACE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. United States
    • 10.2.2. Canada
    • 10.2.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Brazil
    • 10.3.2. Argentina
    • 10.3.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. United Kingdom
    • 10.4.2. Germany
    • 10.4.3. France
    • 10.4.4. Spain
    • 10.4.5. Others
  • 10.5. The Middle East and Africa
    • 10.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.2. UAE
    • 10.5.3. Israel
    • 10.5.4. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. Japan
    • 10.6.2. China
    • 10.6.3. India
    • 10.6.4. South Korea
    • 10.6.5. Indonesia
    • 10.6.6. Thailand
    • 10.6.7. Others

11. RECENT DEVELOPMENT AND INVESTMENTS

12. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 12.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 12.2. Market Share Analysis
  • 12.3. Vendor Competitiveness Matrix

13. COMPANY PROFILES

  • 13.1. Cisco
  • 13.2. SmartSpace Software Plc
  • 13.3. Cognizant
  • 13.4. Hitachi Vantara
  • 13.5. Infosys
  • 13.6. IDeaS
  • 13.7. Symbyont
  • 13.8. Spacewell
  • 13.9. Oracle
  • 13.10. Hong Kong Cyberport Management Company Limited