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市場調査レポート
商品コード
1262716
スポーツツーリズムの世界市場規模調査&予測、スポーツタイプ別(サッカー/フットボール、クリケット、バスケットボール、テニス、ホッケー、その他)、タイプ別(アクティブ、パッシブ、ノスタルジア)、地域分析、2022-2029年Global Sports Tourism Market Size study & Forecast, by Sports Type (Soccer/Football, Cricket, Basketball, Tennis, Hockey, Others), by Type (Active, Passive, Nostalgia) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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スポーツツーリズムの世界市場規模調査&予測、スポーツタイプ別(サッカー/フットボール、クリケット、バスケットボール、テニス、ホッケー、その他)、タイプ別(アクティブ、パッシブ、ノスタルジア)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツツーリズム市場は、2021年に約5,005億7,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には17.50%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
観光、旅行、そしてスポーツはすべて相互に関連しています。世界のスポーツリーグを見るためにその国を訪れるファンや、競合やイベントを訪れるプロ選手や関係者など、スポーツツーリズムは旅行業界においてすでに確立されたニッチセグメントとなっています。市場の牽引役となっているのは、スポーツグラウンドの開拓に向けた投資の増加です。
スポーツの種類別では、サッカー/フットボール分野が圧倒的なシェアを占めており、この動向は予測期間中も続くと思われます。世界で最も人気のあるスポーツはアメリカンフットボールです。アメフトは全米で最も注目されているスポーツの一つであり、全世界で3億9,000万人から4億1,000万人のファンがいるが、その大半は米国にいます。アメリカンフットボールの最高峰リーグはNFL(National Football League)で、32チームがNFC(National Football Conference)とAFC(American Football Conference)に均等に分かれて所属しています。しかし、スポーツツーリズムのコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
スポーツツーリズムの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカを含みます。アスリート、スポーツイベント、海外旅行者の増加により、2021年には欧州が最大の収益シェアを占めています。フランス、ドイツ、英国などの欧州の最大市場も、この地域に最も期待が持てます。デンマーク、オーストリア、フィンランド、スペインはいずれも人口が少ないが、スポーツのために住民がより多く移動します。予測期間中、アジア太平洋地域は最も速いCAGRで拡大すると予想されています。インドと中国が拡大の原動力となっています。スポーツイベント市場の拡大、国民一人当たりの所得の増加、中間層の拡大、可処分所得の増加などが、この事業の成長に影響を与える要因として挙げられます。さらに、東京オリンピックやクリケットワールドカップのような海外のスポーツイベントの人気の高まりが、市場の拡大をさらに促進すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やスポーツタイプの提供物の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Sports Tourism Market is valued approximately USD 500.57 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.50% over the forecast period 2022-2029. Tourism, Travel, and sports are all interconnected. Whether it's fans travelling to a country to see a global sports league or professional athletes and officials visiting competitions and events, sports tourism is already a well-established niche segment in the travel industry. The driving factor for the market are rising investment in the development of sports ground.
Regarding sport type, the soccer/football segment of the sports tourism market holds a disproportionate amount of market share, and it is projected that this trend will continue during the projection period. The most popular sport in the world is American football. Football is one of the most watched sports in the nation, with between 390 million and 410 million fans worldwide, the bulk of them are in the United States. The highest American football league is the National Football League (NFL), which has 32 teams divided evenly between the National Football Conference (NFC) and the American Football Conference (AFC). However, the high cost of Sports Tourism stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Sports Tourism Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. The increasing number of athletes, sporting events, and international travelers, Europe held the biggest revenue share in 2021. The biggest markets in Europe, such as France, Germany, and the United Kingdom, also offer the most promise for the area. Denmark, Austria, Finland, and Spain all have smaller populations, but their residents move more for sports. During the forecast period, Asia Pacific is anticipated to expand at the fastest CAGR. India and China are helping to fuel the expansion. Some of the factors influencing the growth of the business include the expanding market for sporting events, rising per capita income, an expanding middle class, and rising disposable income. Additionally, it is anticipated that the growing popularity of foreign sporting events like the Tokyo Olympics and Cricket World Cup will further fuel market expansion.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Sports Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.