市場調査レポート
商品コード
1236119
マルチエクスペリエンステクノロジーの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(プラットフォーム、サービス)、デプロイメントタイプ別(オンプレミス、クラウド)、エンタープライズタイプ別(中小企業、大企業)、地域分析、2022-2029年Global Multi Experience Technology Market Size study & Forecast, by Component (Platforms, Services) by Deployment Type (On Premise, Cloud), by Enterprise Type (SMEs, Large Enterprises) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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マルチエクスペリエンステクノロジーの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(プラットフォーム、サービス)、デプロイメントタイプ別(オンプレミス、クラウド)、エンタープライズタイプ別(中小企業、大企業)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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マルチエクスペリエンステクノロジーの世界市場は、2021年に約91億1,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には18.2%以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
マルチエクスペリエンステクノロジーとは、ウェブサイト、モバイルアプリ、チャットボット、拡張現実/仮想現実、ウェアラブルなど、タッチ、音声、視覚、動作などのインタラクションモダリティを組み合わせて、1つのアプリケーションでユーザーが体験するインターフェースのことです。マルチエクスペリエンステクノロジー市場は、社内業務の効率化やBFSI、IT・通信業界におけるマルチエクスペリエンス・プラットフォームの採用などの要因で拡大しています。
Statistaによると、2022年、世界の5G技術市場は、2020年に553万米ドルと推定されました。2030年には、6,677億9,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。さらに、2020年には、世界の無線接続市場の売上は547億米ドルに成長すると予測されています。さらに、Statistaによると、2020年にはテキサス州に本社を置く企業であるAT&Tが、売上高ベースで世界最大の通信事業者となり、23万人以上の従業員を雇用し、全世界での営業収益が1,717億6,000万米ドルに達すると発表しています。しかし、エクスペリエンス・テクノロジーの熟練した専門家の不足が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
世界のマルチエクスペリエンステクノロジー市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他を含んでいます。北米は、オラクル、マイクロソフト、IBMなどの主要企業の存在により、収益の面で優位を占めています。Statistaによると、ITサービス市場の売上は2023年に4,792億米ドルに達すると予測され、年間成長率(CAGR 2023-2027)は6.30%を示し、2027年には市場規模が6119億米ドルに達すると予測されています。また、アジア太平洋地域は、ヘルスケア、IT、通信、BFSIなどの産業分野の成長、中小企業の増加などの要因によって、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
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List of figures
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Global Multi Experience Technology Market is valued approximately USD 9.11 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.2 % over the forecast period 2022-2029. Multi Experience Technology is a user's experience interface with one application across websites, mobile apps, chatbots, augmented reality/virtual reality, wearables-using a combination of interaction modalities, like touch, voice, vision, and motion. The Multi Experience Technology market is expanding because of factors such as an increasing internal operations efficiency and adoption of multi-experience platforms in BFSI and IT & Telecom industries.
According to the Statista, in 2022, the global 5G technology market was estimated at $5.53 million USD in 2020. By 2030, the market is forecast to reach a value of 667.79 billion U.S. dollars. Furthermore, In 2020, the global wireless connectivity market revenue is forecast to grow to 54.7 billion U.S. dollars. Moreover, as per Statista, in 2020 Texas-based corporation, AT&T, is the largest telecommunications operator in the world based on revenue employed over 230,000 people in 2020 and announced a worldwide operating revenue of 171.76 billion U.S. dollars. However, lack of skilled professionals in Experience Technology stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Multi Experience Technology Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the space in terms of revenue, owing to the presence of key companies such as Oracle, Microsoft Corporation, IBM etc. According to the Statista, Revenue in the IT Services market is projected to reach US$479.20bn in 2023 and expected to show an annual growth rate (CAGR 2023-2027) of 6.30%, resulting in a market volume of US$611.90bn by 2027. Moreover, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as growing industry verticals such as Healthcare, IT, and telecom, BFSI etc. and increasing number of small and mid-size enterprises are expected to support regional growth in the market space.
Type, Region
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: