市場調査レポート
商品コード
1236046
デジタルクラスルームの世界市場規模調査&予測:製品別(ハードウェア、コンテンツ、ソフトウェア)、用途別(K 12、高等教育)、地域別分析、2022-2029年Global Digital Classroom Market Size study & Forecast, by Product (Hardware, Content, and Software), by Application (K 12 and Higher Education) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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デジタルクラスルームの世界市場規模調査&予測:製品別(ハードウェア、コンテンツ、ソフトウェア)、用途別(K 12、高等教育)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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デジタルクラスルームの世界市場は、2021年に約115億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には32.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
デジタルクラスルームは、スマート教室とも呼ばれ、学生が情報通信技術(ICT)を使って学び、交流する、技術的に実現された学習環境です。プロジェクター、スマートボード、スマートタブレット、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、パソコン、デジタル教科書、カメラなど、さまざまな電子機器を活用します。デジタルクラスルーム市場は、インターネットユーザーの普及率の上昇やクラウドベースのサービス導入の拡大などの要因で拡大しています。
国際通信連合(ITU)によると、2019年の41億人から2021年には全世界で49億人近くがインターネットを利用するようになると言われています。より多くの人々がデジタルプラットフォーム、オンラインコース、学位取得を採用し、市場の成長を高めると推定されます。一方、スマートテクノロジーの採用が進み、市場関係者が技術的な進歩を遂げることで、市場にとって有利な機会が生まれます。しかし、学習者仲間との交流の欠如は、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
デジタルクラスルームの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、教育システムにおける対話型学習や対話型応答システムの導入が進んでいることから、売上高で市場を独占しています。一方、北米は、インターネットやスマートフォンの普及率向上などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Digital Classroom Market is valued at approximately USD 11.5 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 32.3 % over the forecast period 2022-2029. A digital classroom, also known as a smart classroom, is a technologically enabled learning environment in which students learn and interact using information and communication technology (ICT). It makes use of a variety of electronic devices, including projectors, smartboards, smart tablets, smartphones, tablets, laptops, computers, digital textbooks, and cameras. The Digital Classroom market is expanding because of factors such as the rising penetration of internet users and the growing adoption of cloud-based services.
According to the International Telecommunication Union (ITU), nearly 4.9 billion people will use the internet globally in 2021, up from 4.1 billion in 2019. More people are estimated to adopt digital platforms, online courses, and complete degrees which enhances the market growth. Whereas rising adoption of smart technologies and technological advancement by market players create lucrative opportunities for the market. However, lack of interaction with fellow learners hampers the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Digital Classroom Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing uptake in interactive learning as well as interactive response systems across the education system. Whereas North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as increasing penetration of internet and smartphone users.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: