市場調査レポート
商品コード
1236012
女性用シェーバーの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、販売チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global Women's Shaver Market Size study & Forecast, by Product Type, By Type, By Sales Channel and Regional Analysis, 2022-2029 |
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女性用シェーバーの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、販売チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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女性用シェーバーは、女性のムダ毛処理に特化したパーソナルグルーミング機器です。
電気シェーバーは、電池式またはコード式で、回転または振動する刃を使用して、皮膚の近くで毛をカットする装置です。使いやすく、便利で、素早くきれいに剃ることができます。使い捨てカミソリは、通常プラスチック製で、毛をカットするための刃が1つまたは複数付いています。1回限りの使用で、脚や脇の下、ビキニゾーンの除毛によく使われます。市場の需要は主に、女性の身だしなみに対する意識の高まり、消費者の可処分所得の増加、高度な身だしなみ用品の入手の増加などの要因によって牽引されています。
また、女性のパーソナルケア製品の普及率向上、グルーミング製品市場の拡大、女性の可処分所得の増加が、市場成長の主要な促進要因として作用しています。International Market Analysis Research and Consulting Groupによると、インドは世界で最も急速に成長しているグルーミング製品市場の1つです。2021年には18億6,000万米ドルと評価され、2022年から2027年の間に7.93 %のCAGRで成長すると予想されています。同様に、Statistaの調査によると、米国では、女性消費者の23%がグルーミングおよびパーソナルケア製品に25米ドルまで、34%が50米ドル、18%が100米ドルまで、14%が100米ドル以上を費やしていることが判明しています。したがって、パーソナルケア製品市場の成長と女性の可処分所得の増加が、世界市場における女性用シェーバーの需要を促進しています。さらに、衛生と清潔の重要性に対する意識の高まりと、高級で高度なグルーミング製品に対する消費者の需要の高まりが、今後数年間の市場成長にとって有利な機会をもたらしています。しかし、市場には代替品が広く存在するため、2022-2029年の予測期間における市場成長は制限されています。
Global1Women's Shaver Marketの調査対象地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界の地域です。北米は、女性の身だしなみ用品の使用率が高いことと、同地域に拠点を置く主要な市場関係者がいることから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。女性のパーソナルケア、衛生、清潔に対する関心の高まり、高級グルーミング製品への需要の高まり、消費者の可処分所得の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急成長させています。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Women's Shaver Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Women's shavers are personal grooming devices designed specifically for women to remove unwanted hair from their bodies. Electric shavers are battery-powered or corded devices that use rotating or oscillating blades to cut the hair close to the skin. They are easy to use, convenient, and provide a quick and clean shave. Disposable razors are usually made of plastic and have one or more blades for cutting hair. They are designed for one-time use and are commonly used for removing hair from legs, underarms, and bikini areas. The market demand is primarily driven by the factors such as increasing awareness among women about personal grooming, rising disposable income of consumers and the growing availability of advanced grooming products.
In addition, the increasing prevalence of personal care products among women, the growing grooming products market and the rising disposable income of women are acting as major driving factors for market growth. According to International Market Analysis Research and Consulting Group India is one of the world's fastest grooming product markets. It was evaluated at USD 1.86 billion in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 7.93 % between 2022 and 2027. Similarly, according to a survey by Statista, 23% of female consumers spend up to USD 25, 34% allocate USD 50, 18% employ up to USD 100 and 14% expend more than USD 100 for grooming and personal care products in the United States. Hence, the growing personal care products market and increasing disposable income of women are propelling the demand for women's shavers in the global market. Furthermore, the increasing awareness of the significance of hygiene and cleanliness and growing consumer demand for premium and advanced grooming products are presenting lucrative opportunities for market growth over the forthcoming years. However, the wide availability of substitutes in the market is restricting the market growth over the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global1Women's Shaver Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue due to the high usage of personal grooming products among women and major market players situated in the region. Whereas, Asia Pacific is also expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as growing concern for personal care, hygiene and cleanliness among women with the increasing demand for premium grooming products and increasing disposable income of consumers are burgeoning the market growth in the forecasting years.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: