市場調査レポート
商品コード
1235985
女性用ウェアの世界市場規模調査・予測:タイプ別(トップウェア、ボトムウェア、スポーツ・アクティブウェア、インティメイト・スリープウェア、フットウェア、アクセサリー)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別分析、2022-2029年Global Women Wear Market Size study & Forecast, by Type (Top Wear, Bottom Wear, Sports & Active Wear, Intimates & Sleepwear, Footwear, Accessories), by Distribution Channel (Offline, Online) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
女性用ウェアの世界市場規模調査・予測:タイプ別(トップウェア、ボトムウェア、スポーツ・アクティブウェア、インティメイト・スリープウェア、フットウェア、アクセサリー)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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婦人服は、フォーマルウェアからカジュアルウェア、エスニックウェアまで含む大きな商品分野です。
可処分所得の増加に加え、ソーシャルメディアや推薦者、ファッション雑誌の影響力の高まりにより、最近では高級品やプレミアムな衣料品への需要が高まっています。大手メーカーは、ファッションに関心のある人たちのために、さまざまなサイズや価格帯の高級ファッションアパレルアイテムを提供するようになっています。また、ライフスタイルの変化や持続可能なファッショントレンドの拡大により、環境に配慮した衣料品への消費者の嗜好の変化も、この業界では見られています。世界の婦人服市場に影響を与える主な要因のひとつに、eコマースプラットフォームの影響力の拡大があります。オンライン小売店は、利便性、迅速な配送、割引クーポン、シンプルなアクセス、支払い、返品ポリシーなどを提供するため、消費者の人気を急速に高めています。また、大手メーカーは、女性の社会進出が進む中、フォーマルウェアの新しいパターンやスタイルの導入に力を入れています。また、最新のファッション動向をお客様に知っていただくため、生地、柄、スタイル、色、デザインなど、さまざまなバリエーションでトレンドの服を提案しています。
働く女性の増加は、女性用ウェア市場にも大きな影響を与えています。より多くの女性が社会人になるにつれ、快適でスタイリッシュなプロフェッショナルな服装が求められるようになりました。そのため、女性用ワークウェアの需要が増加し、女性用ウェア市場の主要なセグメントとなっています。また、働く女性の購買力は高く、仕事着だけでなく、ライフスタイルやニーズに合わせた衣料品にお金をかける傾向があり、女性用ウェア市場全体の成長に寄与しています。例えば、「Our World in Data」によると、ドイツにおける女性の就業人口比率は、2011年の50.99%から2020年には54.91%に増加するとされています。同様に、チリでは、人口に対する女性の雇用率は2011年の43.25%から2020年には39.47%に増加しました。さらに、女性人口の増加は、予測期間中、市場に有利な機会をもたらすと予想されます。しかし、生地価格の変動は、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害する可能性があります。
女性用ウェアの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、女性人口の経済的自立と、その国民の間で顕著なファッション意識の高まりにより、市場シェアの面で世界的に支配的な地域となっています。さらに、この地域は、他の国よりも購買力平価が高いです。シャネル、ディオール、ラクロア、グッチ、プラダ、ヴェルサーチなどの国際的な大手ブランドは、すべて欧州に拠点を置いています。このように、この地域は世界の売上に大きな影響を及ぼしています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されています。これは、女性人口の増加や、オフラインおよびオンラインのプレーヤーが市場に定着しつつあるなどの要因によるもので、アジア太平洋地域の女性用ウェア市場にとって有利な成長見通しを生み出すでしょう。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Women Wear Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Women's clothes are a large product area that includes everything from formal wear to casual and ethnic wear. The demand for luxury and premium clothing has increased recently due to rising disposable incomes, as well as the rising influence of social media, endorsements, and fashion magazines. Leading manufacturers are now offering exclusive high fashion apparel items in various sizes and price ranges for those who are interested in fashion. The industry is also witnessing a change in consumer preferences towards eco-friendly clothing due to changing lifestyles and the expanding sustainable fashion trend. One of the main factors influencing the global women's apparel market is the growing influence of e-commerce platforms. Online retail stores are quickly gaining popularity with consumers because they provide convenience, faster delivery, discount coupons, and simple accessibility, payments, and return policies. Leading manufacturers are also concentrating on the introduction of new patterns and styles in formal wear as a result of the growing engagement of women in the workforce. In order to keep customers aware of the most recent fashion trends, they are also presenting trendy clothing with a variety of fabrics, patterns, styles, color, and designs.
The rising number of working women has had a significant impact on the women's wear market. As more women enter the workforce, they require professional attire that is both comfortable and stylish. This has led to an increase in demand for women's workwear, which has become a major segment of the women's wear market. Working women also have a greater purchasing power, which has contributed to the growth of the women's wear market overall. They are more likely to spend money on clothing that they can wear to work, as well as on other types of clothing that fit their lifestyle and needs. For instance, according to the Our World in Data, the female employment to population ratio in Germany increased from 50.99% in 2011 to 54.91% in 2020. Similarly, in Chile the female employment to population ration increased to 39.47% in 2020 from 43.25% in 2011. Additionally, the rising women population is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the fluctuating price of price of fabric may stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Women Wear Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, due to the female population's economic independence and the increased fashion consciousness that is prominent among its populace. Moreover, the region has a higher buying power parity than most countries. The biggest international labels, like Chanel, Dior, Lacroix, Gucci, Prada, Versace, and others, are all based in Europe. Thus, the region has a significant impact on global sales. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as rising women population and growing establishment of offline and online players in the market would create lucrative growth prospects for the Women Wear market across Asia Pacific region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: