市場調査レポート
商品コード
1226503
スポーツオプティックの世界市場規模調査・予測:製品別(望遠鏡、双眼鏡、距離計、ライフルスコープ)、競技別(シューティングスポーツ、ゴルフ、ウォータースポーツ、ホイールスポーツ、スノースポーツ、競馬)、地域別分析、2022-2029年Global Sports Optic Market Size study & Forecast, by Products (Telescopes, Binoculars, Rangefinders, And Riflescopes), by Games (Shooting Sports, Golf, Water Sports, Wheel Sports, Snow Sports, Horse Racing) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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スポーツオプティックの世界市場規模調査・予測:製品別(望遠鏡、双眼鏡、距離計、ライフルスコープ)、競技別(シューティングスポーツ、ゴルフ、ウォータースポーツ、ホイールスポーツ、スノースポーツ、競馬)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月18日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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スポーツオプティックの世界市場は、2021年に約20億1000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には2.8%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
スポーツオプティックスポーツは、スポーツパフォーマンスを向上させ、また、シャープネス、携帯性、透明度、倍率などの仕様を追加するなど、主にアスリートに提供されるその設備により牽引力を得ています。スポーツオプティクス市場は、国際的なスポーツイベントの増加やスポーツインフラへの政府支出の増加といった要因で拡大しています。
スポーツ選手やアスリートは、双眼鏡やライフルスコープなどの光学機器を使用して、競技用射撃や観光活動を行うのが一般的です。その普及率はここ数年、徐々に高まっています。Statistaによると、2020年、中国のスポーツ会場・施設建設部門は140億9000万米ドルに達しました。中国のスポーツやフィットネス活動への関心の高まりに後押しされ、スポーツ施設、フィットネスコース、スポーツ公園、その他のフィットネス施設の建設が徐々に規模を拡大してきました。また、スポーツインフラに対する政府支出の増加も、市場を牽引する重要な要素となっています。2022会計年度、インドのスポーツ支出は前会計年度から約2億1,000万米ドル増加しました。この支出のうち最も大きな割合を占めるのが、インドにおけるスポーツ活動の発展を促進するインドスポーツ庁のKhelo Indiaプロジェクトです。しかし、社内エンターテイメントシステムの可用性は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を阻害します。
世界のスポーツオプティック市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、高度なスポーツオプティック製品の早期導入と、同地域のゴルフコースの高い可用性により、収益面で市場を独占していました。Statistaによると、2022年、米国のゴルフコースとカントリークラブ産業の市場規模は262億1000万米ドルだっています。アジア太平洋地域は、スポーツ活動の上昇数、一定の技術の進歩、市場空間におけるスポーツイベントへの若者人口の関心の高まりなどの要因のために、予測期間中に最高のCAGRで成長することが期待されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
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Global Sports Optic Market is valued approximately USD 2.01 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 2.8% over the forecast period 2022-2029. Sports Optic sport is gaining traction mainly due to its facilities offered to athletes such as improve the sports performance, and also adds specifications like sharpness, portability, clarity, and magnification. The Sports Optic market is expanding because of factors such as growing international sports events and rising government spending on sports infrastructure.
Sportspersons and athletes commonly use optical equipment such as binoculars and riflescopes to carry out competitive shooting and sightseeing activities. Its prevalence has progressively increased during the last few years. According to the Statista, in 2020, the sports venues and facilities construction sector in China reached to USD 14.09 billion. As, it was driven by China's growing interest in sports and fitness activities, the construction of sports venues, fitness trails, sports parks and other fitness facilities has been scaled up gradually. Another important component driving space is rising government spending on sports infrastructure. In financial year 2022, sports expenditure in India was about USD 210 million increased from the previous financial year. The largest share of this expense went towards Khelo India project under sports authority of India that promotes development of sports activities in the region. However, availability of in-house entertainment system stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Sports Optic Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the early adoption of advanced sports optic products and the high availability of golf courses in the region. According to the Statista, in 2022, the market size of the golf course and country club industry in the United States stood at USD 26.21 billion. Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising number of sports activities, constant technological advancements and growing youth population interest in sports event in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: