市場調査レポート
商品コード
1215357
映画・エンターテインメントの世界市場規模調査・予測:製品別(映画、音楽・ビデオ)、地域別分析、2022-2029年Global Movies and Entertainment Market Size Study & Forecast, by Product (Movies, Music & Videos) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
映画・エンターテインメントの世界市場規模調査・予測:製品別(映画、音楽・ビデオ)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の映画・エンターテインメント市場は、2021年に約909億2000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には7.2%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
映画は、経験をシミュレートする視覚芸術作品を指します。エンターテインメントは、演劇や映画の上演、読書やテレビ鑑賞などの活動で構成されています。映画は、従来の劇場での鑑賞とは別に、テレビ、スマートフォン、テーブル、ノートパソコンなど、さまざまなデジタル資産で鑑賞することができます。OTTサービスの拡大、スマートフォンの普及率向上、大手企業の戦略的取り組みが、市場成長を加速させる主な要因となっています。
COVID-19の流行と高速インターネットサービスの出現をきっかけに、オーバー・ザ・シアター(OTT)プラットフォームが急速に拡大し、世界の映画およびエンターテイメント市場の成長に貢献しています。例えば、Statistaによると-2022年時点で、世界のOTTビデオセグメントの収益は2753億米ドルと推定され、世界の収益は2022年から2027年の期間に11.60%の年間成長率を示し、2027年までに4766億米ドルの予測市場ボリュームに達すると予測されています。また、5G技術の出現の高まりとレジャーやエンターテイメントへの支出の増加が、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、映画およびエンターテイメント産業に対するCOVID-19のパンデミックの負の影響は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
世界の映画とエンターテイメント市場の調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界の残りの部分を含みます。北米は、大手スタジオの存在や高速インターネットインフラが整備されていることから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、レジャーやエンターテイメントに対する消費者支出の増加、大手OTTサービスプロバイダの浸透、Vlogging文化の台頭といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントや国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
製品別
映画
音楽・映像
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Movies and Entertainment Market is valued at approximately USD 90.92 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.2% over the forecast period 2022-2029. Movies also known as motion picture and moving picture refers to a work of visual art that simulates experiences. Entertainment comprised of performances of plays and films, and activities such as reading and watching television. Apart from traditional theatre setup movies can be watched through various digital assets such as Televisions, Smartphones, Tables, and Laptops among others. The increasing expansion of OTT services and growing penetration of smartphones as well as strategic initiatives from leading players are key factors accelerating the market growth.
The rapid expansion of Over the theater (OTT) platforms in wake of COVID-19 pandemic & emergence of high-speed internet services are contributing to the growth of the Global Movies and Entertainment Market. For instance, according to Statista - as of 2022, the revenue in the global OTT Video segment is estimated at USD 275.30 billion, and the worldwide revenue is projected to show an annual growth rate of 11.60% in 2022-2027 period to reach a projected market volume of USD 476.60 billion by 2027. Also, growing emergence of 5G technologies and increasing spending on leisure and entertainment would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, negative impact of COVID-19 pandemic on Movies and Entertainment industry stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Movies and Entertainment Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading studios as well as availability of high-speed internet infrastructure in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising consumer spending on leisure and entertainment and increasing penetration of leading OTT service providers and growing emergence of vlogging culture in the region.
Major market players included in this report are:
CBS Broadcasting Inc.
Sony Entertainment, Inc.
The Walt Disney Company
Time Warner
21st Century Fox
Viacom Inc.
Comcast
Netflix, Inc.
Vivendi
Universal Pictures
Recent Developments in the Market:
Global Movies and Entertainment Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Product, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product
Movies
Music & Videos
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World