市場調査レポート
商品コード
1210956
HaaS(Hadoop as a Service)の世界市場規模調査・予測:展開タイプ別(RIY、PP)、組織規模別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Hadoop-as-a-service Market Size study & Forecast, by Deployment Type (Run it Yourself and Pure Play, by Organization Size, by End-User and Regional Analysis, 2022-2029 |
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HaaS(Hadoop as a Service)の世界市場規模調査・予測:展開タイプ別(RIY、PP)、組織規模別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のHadoop-as-a-service(HaaS)市場は、2021年に約101億8000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には39.2%を超える健全な成長率で成長すると予想されています。
Hadoop-as-a-service(HaaS)とは、サードパーティのサービスプロバイダーによって管理されるため、ビッグデータのコスト効率の良い処理と分析を提供するクラウドコンピューティングソリューションのことを指します。HaaSは、Run it Yourself(RIY)とPure Play(PP)という2つの展開タイプに基づきます。RIY(Run It Yourself)ソリューションでは、Hadoopプラットフォームの設定と操作に必要なHadoopのスキルがユーザーに要求されます。一方、ピュアプレイのHaaSソリューションでは、ユーザーは基盤となるソフトウェアを管理・理解するための技術的専門知識を必要としないです。HaaSサービスは、製造業、銀行・金融サービス、メディア・エンターテインメント、教育、通信など、さまざまな業界で広く利用されています。各業界でクラウドサービスの採用が進み、ビッグデータ管理のための費用対効果の高いソリューションに対するニーズが高まっていることや、大手企業の戦略的取り組みが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。
クラウドサービスやアプリケーションの採用が進んでいることが、世界のHadoop-as-a-service市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場は1336億米ドルで、2025年には1686億米ドルに成長し、年平均成長率4.8パーセントを記録すると予測されています。さらに、Statistaによると、2021年の世界のビッグデータ分析市場は2400億米ドルと推定され、2029年には6500億米ドルに成長すると予測されています。また、費用対効果の高さから中小企業でHaaSに対する需要が高まっていることや、データ駆動型文化の台頭もあり、予測期間中に市場の有利な成長見通しが生まれると考えられます。しかし、処理速度の遅さとレイテンシーの問題が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
Hadoop-as-a-service(HaaS)の世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は、さまざまな産業でデジタル化が進んでいること、大手企業が存在すること、必要な技術インフラが整っていることから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、ビッグデータ&アナリティクス分野の拡大、中小企業への浸透、同地域における大手企業の浸透といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
デプロイメントタイプ別
ランイットユアセルフ(RIY)
ピュアプレイ(PP)
組織規模別
中小企業
大企業
エンドユーザー別
製造業
BFSI
小売・消費財
ヘルスケア・ライフサイエンス
政府・防衛
メディア・エンターテイメント
教育
IT・通信分野
その他
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List of figures
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Global Hadoop-as-a-service (HaaS) Market is valued at approximately USD 10.18 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 39.2% over the forecast period 2022-2029. Hadoop-as-a-service (HaaS) refers to a cloud computing solution that offers cost effective processing and analytics of big data as it is managed by third-party service provider. HaaS is based on two deployment types named Run it Yourself (RIY), and Pure Play (PP). The Run It Yourself (RIY) solutions require the user to have Hadoop skills to configure and operate Hadoop platform. Whereas pure-play HaaS solutions do not require the users to have technical expertise to manage and understand the underlying software. HaaS services are widely used across different industries including Manufacturing, Banking & Financial Services, Media & Entertainment, Education and Telecommunication among others. The increasing adoption of cloud services across the industries and growing need for cost effective solutions for big data management as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.
The increasing adoption of cloud services and applications is contributing to the growth of the Global Hadoop-as-a-service Market. For instance, according to Statista - in 2021, the global cloud applications market was valued at USD 133.6 billion, and the market is projected to grow to USD 168.6 billion by 2025, witnessing a compound annual growth rate of 4.8 percent. Moreover, as per Statista - in 2021, the global big data analytics market was estimated at USD 240 billion, and the market is projected to grow to USD 650 billion by 2029. Also, the growing demand for HaaS from Small and Medium Sized Enterprises due to its cost effectiveness and rising emergence of data driven culture would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, slow processing speed and latency issues impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Hadoop-as-a-service (HaaS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing digitization across different industries, and presence of leading market players coupled with availability of required technological infrastructure in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising expansion of big data & analytics segment, growing penetration of SMEs and increasing penetration of leading market players in the region.
Major market players included in this report are:
Microsoft Corporation
IBM Corporation
Amazon web services
Cloudera Inc.
Google Inc.
MapR Technologies
EMC Corporation
Mortar Data (Datadog)
SAP SE
Datameer
Recent Developments in the Market:
Global Hadoop-as-a-service (HaaS) Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Deployment Type, Organization Size, End-User, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Deployment Type
Run it Yourself (RIY)
Pure Play (PP)
By Organization Size
Small & Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
By End-User
Manufacturing
BFSI
Retail & Consumer Goods
Healthcare & Life Sciences
Government & Defense
Media & Entertainment
Education
IT & Telecommunication
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World