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市場調査レポート
商品コード
1641931

Hadoopビッグデータ分析-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Hadoop Big Data Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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Hadoopビッグデータ分析-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Hadoopビッグデータ分析市場は予測期間中に16.1%のCAGRで推移する見込み

Hadoop Big Data Analytics-Market-IMG1

主要ハイライト

  • ビッグデータの収集、保存、処理の自動化が進むことで、ビッグデータ分析市場の成長が再構築され、強化されると予測されます。
  • 各産業の企業はデジタルトランスフォーメーションを進めており、より多くのセルフサービスソリューションを追加しています。そのため、テキスト、ファイル、画像、写真などの非構造化データの量は大幅に増加しており、データ量はギガバイトからテラバイト、ペタバイトへと増加しています。しかし、RDBMSのような従来のツールでは期待した結果が得られず、企業は日々生成される膨大なデータから完全な利益を得られない可能性があります。そのため、Hadoopのようなデータプラットフォームは、企業がテラバイト級のデータ量に移行するにつれて支持を集めています。
  • 全産業でインダストリー4.0の実践が拡大することで、予測期間中にビッグデータ分析を受け入れる余地が広がります。スマート製造の収益は2023年までに2,166億3,000万米ドルに達すると予想されており、ビッグデータ分析はプロセスの効率と製品の性能を向上させるため、スマート製造戦略の一部になると期待されています。
  • 認識不足とセキュリティへの懸念が、市場成長の課題となっている大きな理由です。現在、このペースの速い世界で個人データを安全に保管することは、中小企業にとっても最も重要な課題となっています。増加するサイバー攻撃は、組織に莫大な損失を与え、ブランドID確認にも支障をきたします。データベースやビジュアル・ダッシュボードは企業の脆弱性を増大させるため、企業はビッグデータ環境の導入をためらう可能性があります。
  • COVID-19は技術セクターのあらゆる要素に影響を与えており、ハードウェアのサプライチェーンにおける流通や製造活動の減少により、ITインフラの成長が鈍化しています。

Hadoopビッグデータ分析市場の動向

小売産業が成長を確認

  • 小売産業は、先進的分析とビッグデータ技術によって大きな変革を遂げつつあります。eコマースやオンラインショッピングの成長、顧客ロイヤリティをめぐる競争の激化に伴い、小売業者は市場での競合を維持するためにビッグデータ分析を活用しています。
  • 小売産業では、顧客行動の理解、需要の予測、価格設定の最適化など、あらゆる小売段階でビッグデータ分析が活用されています。小売業におけるビッグデータ活用の多くは、システム全体のコスト削減、オンラインと店舗での顧客体験の向上、データ主導の適応型サプライチェーン、リアルタイムの分析とターゲティングです。
  • MapR Technologiesなどのベンダーは、オンラインオフラインの顧客データ、eコマース取引、クリックストリームデータ、電子メール、ソーシャルメディア、コールセンターの記録など、多種多様なデータを1つの中央レポジトリに保存、統合、分析できるビッグデータプラットフォームを提供しています。
  • 最近では、ファッション小売企業のH&Mが、実店舗でのマーチャンダイジングを調整するためにビッグデータの利用を開始しました。このファッション小売業者は、返品、レシート、ロイヤルティカードのデータから洞察を得るためにアルゴリズムを使用し、収益を向上させています。

北米地域は大幅な成長が見込まれる

  • IBM Corporation、Microsoft Corporation、SAS Institute, Inc.、Alteryx, Inc.、Fair Isaac Corporation、Microstrategy Incorporatedなどが挙げられます。最近、MicrosoftはHortonworksとの提携を拡大し、オープンソースのビッグデータ分析とApache Hadoopをクラウドに導入することに貢献しました。このような大手企業による製品提供の強化のための提携は、予測期間中の市場の成長を積極的に促進すると予想されます。
  • 米国では、新たなビジネス洞察の成長がビッグデータ分析市場の拡大に寄与しています。ビッグデータは同地域の多くの企業にとって、顧客体験の向上、マーケティングの強化、不正や無駄の特定など、業績強化に直結する成果の達成に役立っています。
  • 米国では多くの新しいツールが登場し、データへのアクセスがますます容易になっています。ビッグデータを活用するために必要な技術や、作業環境を構築するために必要な専門知識の多くは複雑です。しかし、エンドユーザーにとって使いやすいソリューションが続々と登場しており、企業は既製の包装で、ハードウェアの統合やコーディングのスキルをあまり必要とせずに始めることができます。

Hadoopビッグデータ分析産業概要

Hadoopビッグデータ分析市場の競争は中程度で、少数の主要企業で構成されています。現在、一部の競合企業が市場シェアで市場を独占しています。しかし、マネージドサービス分析の市場開拓の結果、新興国市場全体で新たな競合企業が市場シェアを拡大し、その結果、商圏も拡大しています。

  • 2022年10月-AlteryxはAlteryx Analytics Cloudプラットフォームの新たな開発を導入することを発表しました。Alteryx Analytics Cloudプラットフォームは、クラウド上で統合され、アプローチしやすいエンドツーエンドの分析を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 非構造化データの増大
    • IoTとインダストリー4.0の登場
  • 市場抑制要因
    • セキュリティへの懸念とスキルギャップ

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション
    • データ発見と可視化(DDV)
    • 高度分析(AA)
  • エンドユーザー
    • BFSI
    • 小売
    • IT・通信
    • 医療とライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア娯楽
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alteryx Inc.
    • Fair, Isaac, and Company(FICO)
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Micro Strategy Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Tibco Software
    • Amazon Inc.(AWS)
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)
    • QLIK Tech International
    • SISENSE Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Hitachi Consulting
    • Hewlett Packard Company
    • Splunk Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62360

The Hadoop Big Data Analytics Market is expected to register a CAGR of 16.1% during the forecast period.

Hadoop Big Data Analytics - Market - IMG1

Key Highlights

  • The increasing automation for the Big Data collection, storage, and processing is expected to reshape and enhance the growth of the Big Data analytics market.
  • Enterprises across industries are undergoing digital transformation and adding more self-service solutions. Therefore, the amount of unstructured data in text, files, images, and pictures is increasing significantly, with data volume increasing from gigabytes to terabytes and petabytes, traditional tools like RDBMS. Fail to give desired results, and the enterprise may not entirely benefit from the extensive data generated daily. Therefore, data platforms like Hadoop are gaining traction as enterprises progress toward terabytes of data.
  • The growth in the industrial 4.0 practices across industries provides more scope for accepting Big Data analytics over the forecast period. With revenues from smart manufacturing expected to reach USD 216.63 billion by 2023, Big Data analytics is expected to become a part of the smart manufacturing strategies, as it offers improved efficiency of the process and performance of the product.
  • Lack of awareness and security concerns are the significant reasons that challenge market growth. Presently, storing personal data securely in this fast-paced world has become the most important task, even for SMEs. Increasing cyber-attacks cost organizations a fortune and also hamper their brand identity. As databases and visual dashboards add to the vulnerability of the enterprise, the enterprises may hesitate to deploy Big Data environments.
  • COVID-19 has impacted all the elements of the technologies sector; it has slowed down the IT infrastructure owing to the distributions in the hardware supply chain and reduced manufacturing activities.

Hadoop Big Data Analytics Market Trends

Retail Sector to Witness the Growth

  • The retail industry is witnessing a significant transformation through advanced analytics and Big Data technologies. With the growth of e-commerce, online shopping, and high competition for customer loyalty, retailers are utilizing Big Data analytics to stay competitive in the market.
  • In the retail sector, Big Data analytics is used at every retail stage to understand customer behavior, predict demand, and optimize pricing. Most of the Big Data applications in retail are for system-wide cost reduction, improving online and in-store customer experience, data-driven adaptive supply chains, and real-time analytics and targeting.
  • Vendors, such as MapR technologies, are offering a Big Data platform that helps retailers store, integrate and analyze a wide variety of online and offline customer data, e-commerce transactions, clickstream data, email, social media, and call center records, all in one central repository.
  • Recently, fashion retailer H&M started using Big Data to tailor its merchandising mix in its brick-and-mortar stores. The fashion retailer uses algorithms to gain insights from returns, receipts, and data from loyalty cards to enhance its bottom line.

North America Region is Expected to Grow at a Significant Rate

  • Some include IBM Corporation, Microsoft Corporation, SAS Institute, Inc., Alteryx, Inc., Fair Isaac Corporation, and Microstrategy Incorporated, among others. Recently, Microsoft extended the partnership with Hortonworks, which was instrumental in bringing the open source Big Data analytics and Apache Hadoop to the Cloud. This partnership by major players to enhance their product offerings is anticipated to positively drive the market's growth over the forecast period.
  • The growth of new business insights is contributing to the expansion of the Big Data analytics market in the United States. Big Data is helping many companies in the region to improve customer experience, enhance marketing, identify fraud and waste, and achieve other results that directly strengthen business performance.
  • Many new tools in the US are making data more and more accessible. Much of the technology required to harness the Big Data and expertise needed to create working environments are complex. However, many end-user-friendly solutions are continuously growing, enabling businesses to start with an off-the-shelf package and with less hardware integration and coding skills needed.

Hadoop Big Data Analytics Industry Overview

The hadoop big data analytics market is moderately competitive and consists of a few major players. Currently, some of the competitors control the market in terms of market share. However, new competitors are expanding their market share and, consequently, their commercial footprint throughout emerging markets as a result of the development in managed service analytics.

  • October 2022 - Alteryx has announced introducing new developments on the Alteryx Analytics Cloud platform, which provides unified and approachable end-to-end analytics in the Cloud, where New cloud, machine learning and security advancements accelerate enterprise-wide analytics to deliver business-changing insights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Gowing Volume of Unstructured Data
    • 5.1.2 The advent of IoT and Industry 4.0 Adpotion
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns and Skills Gap

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Data Discovery and Visualization (DDV)
    • 6.1.2 Advanced Analytics (AA)
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 IT and Telecom
    • 6.2.4 Healthcare and Life Sciences
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Media and Entertainment
    • 6.2.7 Other End Users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alteryx Inc.
    • 7.1.2 Fair, Isaac, and Company(FICO)
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Micro Strategy Incorporated
    • 7.1.6 SAS Institute Inc.
    • 7.1.7 Tibco Software
    • 7.1.8 Amazon Inc. (AWS)
    • 7.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)
    • 7.1.10 QLIK Tech International
    • 7.1.11 SISENSE Inc.
    • 7.1.12 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.13 Hitachi Consulting
    • 7.1.14 Hewlett Packard Company
    • 7.1.15 Splunk Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS