市場調査レポート
商品コード
1210951
商用テレマティクスの世界市場規模調査・予測:ソリューションタイプ別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Commercial Telematics Market Size study & Forecast, by Solution Type, by Application, by End-User and Regional Analysis, 2022-2029 |
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商用テレマティクスの世界市場規模調査・予測:ソリューションタイプ別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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商用テレマティクスの世界市場は、2021年に約192億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には14.3%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
商用テレマティクスとは、フリートや商用トラックセグメントを対象とした自動車通信・情報技術のことを指します。GPS受信機、センサー、車載診断システム、データ共有用SIMカード、カメラ設定、フリート通信サービス、ブザー、加速度計など、さまざまなコンポーネントで構成されています。商用テレマティクスシステムは、車載モデムを使用してデータを企業の中央サーバー施設に送信します。テレマティクスシステムは、位置情報、車両の使用状況、メンテナンスの問題、燃料消費量、アイドリング時間、過酷な運転の例などに関連する洞察を提供します。物流・輸送分野の拡大やeコマースサービスの浸透のほか、大手企業による最近の戦略的取り組みが、市場成長の要因となっています。
物流・運輸部門の急速な拡大は、世界の商用テレマティクス市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2020年、世界の物流産業は5兆5600億米ドルと評価され、2024年には物流産業は6兆6,000億米ドルを超えると予測されています。また、eコマースサービスが急拡大していることも、市場の成長を後押しする要因の一つとなっています。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)の推計によると、2021年のインドのeコマース市場は748億米ドルであり、2024年には1110億米ドル、2026年にはさらに2000億米ドルに達すると予測されています。また、マルチモーダルな物流インフラへの投資の増加や、安全な輸送を促進するための政府当局の好意的な取り組みが、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、タイムリーなメンテナンス、高い導入コスト、規制・コンプライアンス政策の頻繁な変更といった要因が、2022~2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
世界の商用テレマティクス市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は、物流部門の拡大や大手企業の存在、必要な技術インフラが整っていることから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、当局による物流部門への投資の増加、消費者直販(D2C)ブランドの浸透、eコマースプラットフォームの台頭といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み入れています。
ソリューションタイプ別
自動車用OEMサービス
アフターマーケットテレマティクス
アプリケーション別
ソリューション
サービス
エンドユーザー別
輸送・ロジスティクス
保険
ヘルスケア
メディア・エンターテインメント
自動車メーカー・ディーラー
政府機関)
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List of figures
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Global Commercial Telematics Market is valued at approximately USD 19.20 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 14.3% over the forecast period 2022-2029. Commercial Telematics refers to automotive communication and information technologies intended for fleet and commercial trucks segment. Commercial telematics comprised of different components including GPS receiver, sensors, onboard diagnostics systems and sim card for data sharing, and camera setup, fleet communication services, buzzer and accelerometer among others. The commercial telematics system uses an onboard modem to send data to the company's central server facility. Telematics system provides insights related to location, vehicle usage, maintenance issues, fuel consumption, idling time, and instances of harsh driving etc. The increasing expansion of logistics & transportation sector and growing penetration of e-commerce services as well as recent strategic initiatives from leading market players are factors driving the market growth.
The rapid expansion of logistics and transportation sector is contributing to the growth of the Global Commercial Telematics Market. For instance, according to Statista - in 2020, the global logistics industry was valued at USD 5.56 trillion, and, by the year 2024 the logistics industry is projected to exceed USD 6.60 trillion. Moreover, the surging expansion of e-commerce services is another factor driving the market growth. For instance, as per India Brand Equity Foundation (IBEF) estimates - in 2021, the Indian e-commerce market was valued at USD 74.8 billion, and the market is projected to reach USD 111 billion by 2024 and further USD 200 billion by 2026. Also, increasing investment in multimodal logistics infrastructure and favorable initiatives from government authorities to promote safe transportation would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, factors such as timely maintenance, high deployment cost and frequent changes in regulatory & compliance policies impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Commercial Telematics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to growing expansion of logistics sector and presence of leading market players coupled with availability of required technological infrastructure in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising investment from authorities in logistics sector, and increasing penetration of direct to consumer (D2C) brands coupled with growing emergence of e-commerce platforms in the region.
Major market players included in this report are:
Cartrack
Daimler Fleetboard Gmbh
Fleet Complete
Geotab Inc.
Microlise
Masternaut Limited
Mix Telematics
Navistar, Inc
Omnitracs
Tomtom International Bv.
Recent Developments in the Market:
Global Commercial Telematics Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Solution Type, Application, End-User, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Solution Type
Automotive OEM Services
Aftermarket Telematics
By Application
Solutions
Services
By End-User
Transportation & Logistics
Insurance
Healthcare
Media & Entertainment
Vehicle Manufacturers & Dealers
Government Agencies)
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World