市場調査レポート
商品コード
1182137
越境B2C eコマースの世界市場規模調査&予測、オファリング別、決済手段別、カテゴリー別、地域別分析、2022-2029年Global Cross-border B2C E-commerce Market Size study & Forecast, by Offering, by Payment Method, by Category and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
越境B2C eコマースの世界市場規模調査&予測、オファリング別、決済手段別、カテゴリー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年11月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の越境B2C eコマース市場は、2021年に約7,190億2000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には25.0%を超える健全な成長率が見込まれます。
越境ECとは、国境を越えて行われるeコマースを指します。インターネットショップで売買される商品の国境を越えた国際的なやりとりを指します。このやりとりは、企業、小売業者、ブランドとその顧客との間で行われます。2カ国以上の国が共有する取引組織を伴う現代の国際貿易の手法が越境ECです。越境B2C eコマース市場は、スマートフォンやインターネットの普及、若年層の都市人口増加、市場開拓などの要因により拡大しています。しかし、輸入規制や輸送コストの高さなど、多くの物流上の問題が市場の成長を阻害する可能性があります。
Statistaによると、2021年のスマートフォン加入者数は約62億5900万人で、2022年には65億6700万人に増加し、2027年には76億9000万人に増加すると予測されています。その結果、スマートフォン加入者の増加により、eコマースの普及が進んでいます。また、都市化の進展やウィンドウショッピングの利便性の向上も、市場成長の重要な要素となっています。
世界の越境B2C eコマース市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の世界の地域です。アジア太平洋地域は、同地域の大規模な顧客基盤などの変数により、これらの地域の中でトップであると予測されています。さらに、この地域の国際的な商取引の拡大が、地域の成長を促進すると予想されます。予測期間中、北米は驚異的な成長を遂げると予想されます。これは、手頃な価格で高品質な製品を求める声が高まっていることが要因です。さらに、この地域の高い物価水準指数(PLI)は、消費者が競争力のある価格で商品を閲覧できるようにすることで、地域市場の拡大を刺激しています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も、競合情勢や主要企業の提供物の詳細な分析とともに組み込んでいます。
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Global Cross-border B2C E-commerce Market is valued at approximately USD 719.02 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.0% over the forecast period 2022-2029. Cross-border e-commerce refers to e-commerce that occurs across international borders. It describes the transnational and international exchange of commodities purchased and sold from internet shops. This exchange happens between a company, a retailer, or a brand and its client. A contemporary method of international trade that involves a transaction organisation shared by two or more countries is cross-border e-commerce. The Cross-border B2C E-commerce market is expanding because of factors such as rising prevalence of smartphones and internet, rising young metropolitan population and formulation developments. However, number of logistic issues, including import regulations and high shipping costs may halt market growth.
According to Statista, in year 2021 there were around 6,259 million smartphone subscribers which increased to 6,567 million in year 2022 and it is projected to increase to 7,690 million smartphone subscribers by year 2027. As a result, the increase in number of smartphone subscribers leads to rise in the adoption of e-commerce industry. Other important components driving the growth of market are rising urbanization and rising convenience with window shopping.
The key regions considered for the Global Cross-border B2C E-commerce Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Due to variables including the region's sizable client base, the Asia Pacific region is predicted to be the top region among these. Additionally, it is anticipated that the region's expanding international commercial links will fuel regional growth. Over the course of the forecast period, North America is anticipated to have tremendous growth. The growing desire for affordable, high-quality products is responsible for this increase. Furthermore, this region's high Price Level Index (PLI) stimulates the expansion of the regional market by enabling consumers to browse for goods at competitive prices.
Major market players included in this report are:
Amazon.com, Inc.
Alibaba Group Holding Limited
eBay Inc.
ASOS
Jingdong JD.com
Fruugo.com Ltd.
Veepee
Rakuten
SIA Joom (Latvia)
Zalando
Recent Developments in the Market:
Global Cross-border B2C E-commerce Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Offering, Payment Method, Category, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Offering:
In-House Brands
Assorted Brands
By Payment Method:
Digital Wallets
Credit/Debit Cards
Internet Banking
Others
By Category:
Entertainment & Education
Apparel & Accessories
Consumer Electronics
Home Furnishing
Personal Care & Beauty
Healthcare & Nutrition
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World