市場調査レポート
商品コード
1182042
コネクテッドリビングルームの世界市場規模調査&予測、デバイスタイプ別(スマートテレビ、ゲーム機、PC/ラップトップ、スマートスピーカー、スマートフォン、タブレット)、アプリケーション別、地域分析、2022-2029年Global Connected Living Room Market Size study & Forecast, by Device Type (Smart TV's, Gaming Consoles, PC/Laptop, Smart Speakers, Smartphones, Tablets) by Application (Video Streaming, Audio Streaming, Gaming) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
コネクテッドリビングルームの世界市場規模調査&予測、デバイスタイプ別(スマートテレビ、ゲーム機、PC/ラップトップ、スマートスピーカー、スマートフォン、タブレット)、アプリケーション別、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のコネクテッドリビングルーム市場は、2021年に約488億1000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.70%以上の健全な成長率で成長すると予想されます。
コネクテッドリビングルームとは、タブレット、テレビ、ブルーレイプレイヤー、ホームシアタープロジェクター、携帯電話、ノートパソコン、セットトップボックス、ホームオーディオシステム、ゲーム機など、家庭で使用する主要電子機器がすべて何らかの技術でカバーされているものを指します。市場の主な駆動要因は、コネクテッドホーム機器の需要の高まりです。また、コネクテッドリビングルーム市場は、都市化、デジタル化、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、最先端システムに対する需要の増加などの恩恵を受けています。さらに、2021年から2029年の予測期間中に、より良い解像度、スマートホーム、インテリジェント&コネクテッドホーム、リンクドリビングルームの改善が、市場参入企業に有利な見通しを提供します。
MarTechによると、米国はスマートスピーカーの設置で世界をリードしており、2020年には同地域の成人の4人に1人がスマートスピーカーを所有していました。これに伴い、米国における2019年から2021年までのスマートホームデバイスの普及率も上昇しています。Statistaによると、2019年には米国の人口の33%が少なくとも1つのスマートホームデバイスを所有しており、この数字は2021年には43%に増加しました。これとともに、Statistaによると、2014年から2021年までの英国におけるスマートテレビの普及率も上昇しています。この地域では、スマートテレビの普及率が大幅に増加し、その割合も増加しています。2014年の普及率はわずか11%でしたが、2021年には67%に達しています。しかし、コネクテッドリビングルームのコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長が阻害されます。
コネクテッドリビングルームの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域における主要な市場プレイヤーの優位性、同地域が技術的に進んでいることが北米の市場成長を促進していることに起因しています。アジア太平洋地域は、都市化の進展や先進技術の採用の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRdで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やデバイスタイプの提供物の詳細分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Connected Living Room Market is valued at approximately USD 48.81 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.70% over the forecast period 2022-2029. A connected living room is one that has all the key electronics used in a home, including tablets, televisions, Blu-ray players, home theatre projectors, cellphones, laptops, set-top boxes, home audio systems, and gaming consoles, covered by some sort of technology. The major driving factor for the market is the rising demand for connected home devices. The market for connected living rooms is also benefited from urbanization, digitization, lifestyle changes, rising disposable income, and increased demand for cutting-edge systems. Furthermore, during the projection period of 2021 to 2029, improvements in better resolutions, smart homes, intelligent & connected homes, and linked living rooms offer lucrative prospects to market participants.
According to the MarTech, the United States is the world leader in smart speakers installation; in 2020, 1 in every 4 adults owned a smart speaker in the region. Along with this, the penetration of smart home devices for the years 2019 to 2021 in the United States is also increasing. According to Statista, in 2019, 33 per cent of the U.S population owned at least one smart home device and this figure increased to 43 per cent in the year 2021. Along with this, according to Statista, the penetration of smart TVs in the United Kingdom from the year 2014 to 2021. The penetration of smart TVs has increased significantly and at an increasing rate in the region. As the penetration percentage in 2014 was only 11% which reached 67% in the year 2021. However, the high cost of Connected Living Rooms stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Connected Living Room Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of key market players in the region along with this, the region is technologically advanced which is driving the growth of the market in North America. The Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGRduring the forecast period, owing to factors such as rising urbanization and rising adoption of advanced technology in the region.
Major market players included in this report are:
SAMSUNG DISPLAY
LG Display Co., Ltd.
Sony Corporation
Pioneer Corporation.
RAYSTAR OPTRONICS, INC
RITEK CORPORATION
OSRAM GmbH.
WiseChip Semiconductor Inc.
WINSTAR Display Co., Ltd.
Visionox Company
Recent Developments in the Market:
Global Connected Living Room Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Device Type, Application, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Device Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Device Type:
Smart TVs
Gaming Consoles
PC/Laptop
Smart Speakers
Smartphones
Tablets
By Application:
Video Streaming
Audio Streaming
Gaming
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World