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市場調査レポート
商品コード
1182006
食品トレーサビリティの世界市場規模調査&予測:技術タイプ、ソフトウェア、エンドユーザー別、用途別、地域別分析、2022-2029年Global Food Traceability Market Size study & Forecast, by Material Technology Type, Software Type, by End User, by Application, and Regional Analysis, 2022-2029 |
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食品トレーサビリティの世界市場規模調査&予測:技術タイプ、ソフトウェア、エンドユーザー別、用途別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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食品トレーサビリティは、サプライチェーンのすべての段階において、食品およびその原材料の動きを追跡するものです。
これには、食品と原材料の加工、流通、生産が含まれます。
食品トレーサビリティ市場は、食品媒介疾患の脅威の高まりや、予測期間中の食品媒介疾患に対するヘルスケア投資の増加といった要因から拡大しています。
2020年の世界保健機関によると、全世界で約6億人が食中毒に苦しんでいます。これらの病気の主な原因は、汚染された食品の摂取です。したがって、食品の安全性は大きな関心事となっており、食品トレーサビリティ市場の需要を急増させると推定されます。一方、食品トレーサビリティの技術的進歩や、食品の安全性を向上させるためのイニシアチブの高まりは、市場に有利な機会を生み出します。しかし、消費者の間で食品の安全性に関する懸念が高まっていることが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を妨げています。
世界の食品トレーサビリティ市場調査のために考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、最終用途産業からの需要の増加、需要、QD技術の採用などにより、収益の面で地域市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、電子機器需要の増加、電子機器への消費支出の増加、環境保護に関する政府規制の強化などの要因から、予測期間中に成長すると予想されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントおよび国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Food Traceability Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. Food Traceability tracks the movement of food product, and their ingredients across all the stages of the supply chain. It includes processing, distribution, production of food and ingredients
The Food Traceability market is expanding because of factors such as the rising threat of food-borne diseases and growing healthcare investment towards foodborne diseases in the forecast period.
According to the World Health Organization in 2020, around 600 million people across the globe suffered from food-borne diseases. The major cause of these diseases is the consumption of contaminated food products. Thus, food safety has become a major concern and is estimated to surge the demand for the food traceability market. Whereas, technological advancement in food traceability and growing initiatives to improve food safety creates lucrative opportunities for the market. However, rising concerns about food safety among consumers hamper the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Food Traceability Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominates the regional market in terms of revenue, owing to the increasing demand from end-use industries, demand, and adoption of QD technology, etc. Whereas the Asia Pacific is expected to grow during the forecast period, owing to factors such as increasing demand for electronic devices, rising consumer spending on electronics, and rising government regulations toward environmental protection
Major market players included in this report are:
C.H. Robinson (US)
Bio-Rad Laboratories, Inc (US),
OPTEL GROUP (Canada),
Cognex (US),
Honeywell International Inc. (US),
SGS SA (Switzerland),
Zebra Technologies (US),
Bar Code Integrators (US),
Carlisle (US),
Merit-Trax (Canada),
Recent Developments in the Market:
Global Food Traceability Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Technology, Software, End-user, Application Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Technology:
RFID,
Barcodes,
Infrared,
Biometrics,
GPS
By Software:
ERP,
LIMS,
Warehouse
By End-user:
Food Manufacturing,
Warehouse and Transport,
Retailing,
Government Departments,
Others
By Application:
Fresh Food Produce,
Dairy Products,
Beverage Products,
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World