市場調査レポート
商品コード
1135086
データ収集・ラベリングの世界市場規模調査、データタイプ別(テキスト、画像/ビデオ、オーディオ)、エンドユース産業別(IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売&eコマース、その他)、地域別予測2022-2028Global Data Collection and Labelling Market Size study, by Data Type (Text, Image/video, Audio) by End Use Industry (IT, Automotive, Government, Healthcare, BFSI, Retail & E-commerce, Others) and Regional Forecasts 2022-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
データ収集・ラベリングの世界市場規模調査、データタイプ別(テキスト、画像/ビデオ、オーディオ)、エンドユース産業別(IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売&eコマース、その他)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のデータ収集・ラベリング市場は、2021年に約16億7000万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には25.1%を超える健全な成長率で成長すると予測されています。
ラベルの付いていない生データ(写真、テキストファイル、動画など)を検出し、機械学習モデルがそこから学習できるように、1つまたは複数の洞察に満ちたラベルを追加してコンテキストを与える行為は、データのラベリングとして知られています。ラベルは、例えば、写真に鳥が写っているか、自動車が写っているか、腫瘍が写っているかなどを示します。世界のデジタルデータ量の増加、クラウドベースのアプリケーションの利用拡大、および主要企業の戦略的な取り組みが、市場成長の主な要因となっています。例えば、Statistaによると、2020年、世界でコピー、キャプチャ、作成、消費されたデータの総量は64.2ゼタバイトと推定され、世界のデータ作成は2025年までに180ゼタバイト以上に増加すると予測されています。さらに、2022年1月には、データのラベリングソリューションとサービスに取り組むスタートアップ、ラベルボックス社が、シリーズD資金として1億1000万米ドルを調達しました。この資金調達ラウンドは、ソフトバンクのVision Fund IIによって敷設されました。また、自律走行車の出現の増加や予測分析コンサルティングサービスの浸透の高まりは、予測期間中に市場に有利な成長機会を提供すると思われます。しかし、データラベリングソリューションやサービスに関連する高コストや、予算の制約による小規模事業者からの浸透の欠如は、2022年から2028年の予測期間を通して市場成長の妨げになると考えられます。
世界のデータ収集・ラベリング市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は、収集のための最も潜在的なデータソースの1つであるクラウドベースのサービスの優位性により、市場全体のシェアの面で主要な地域となっています。また、モバイルコンピューティングプラットフォームや人工知能(AI)がeコマースプラットフォームに統合されていることも、そのシェアを独占している大きな理由となっています。アジア太平洋地域は、人口増加により、モバイル、タブレット、データ処理技術の利用が増加し、スマートデバイスの増加が予測期間中にアジア太平洋地域の市場成長を促進すると予想されるため、最も成長の早い地域となる見込みです。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下のとおりです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
データタイプ別
テキスト
画像/動画
オーディオ
エンドユーザー産業別:
IT
自動車
政府機関
ヘルスケア
BFSI
小売・eコマース
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年から2028年まで
市場調査「世界のデータ収集・ラベリング市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Data Collection and Labelling Market is valued at approximately USD 1.67 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.1% over the forecast period 2022-2028. The act of detecting unlabeled raw data (such as photos, text files, videos, etc.) and adding one or more insightful labels to give context so that a machine learning model may learn from it is known as data labelling. Labels may, for instance, state whether a picture contains a bird, an automobile, or a tumour. The increasing volume of digital data Worldwide and growing utilization of cloud-based applications as well as Strategic initiatives from leading market players are key factors driving the market growth. For instance, according to Statista - during 2020, globally the total amount of copied, captured, data created, and consumed was estimated at 64.2 zettabytes, the global data creation is projected to increase to more than 180 zettabytes by 2025. Moreover, in January 2022, Labelbox, Inc. a startup working on data labelling solutions and services, raised USD110 million in series D funding. This funding round was laid by Softbank's Vision Fund II. Also, the growing emergence of Autonomous vehicles and rising penetration of predictive analytics consulting Services would offer lucrative growth opportunities for the market during the forecast period. However, the high cost associated with data labelling solutions and services as well as the lack of penetration from Small Scale businesses due to budget constraints would impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Data Collection and Labelling Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region in terms of overall market share, owing to the dominance of cloud-based services, which is one of the most potential data sources for collecting. Also, the integration of mobile computing platforms and Artificial Intelligence (AI) with e-commerce platforms is the major reason for the dominance of its market share. The Asia Pacific is expected to be the fastest growing region, due to factors such as rising population which in turn increases the usage of mobiles, tablets, data processing technologies, and the growing number of smart devices is anticipated to propel market growth in the Asia Pacific region during the forecast period.
Major market players included in this report are:
Reality AI
Globalme Localization Inc.
Global Technology Solutions
Alegion
Labelbox, Inc.
Dobility, Inc.
Scale AI, Inc.
Trilldata Technologies Pvt. Ltd.
Appen Limited
Playment Inc.
The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Data Type:
Text
Image/ Video
Audio
By End Use Industry:
IT
Automotive
Government
Healthcare
BFSI
Retail & E-commerce
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Data Collection and Labelling Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors