市場調査レポート
商品コード
1135067
中型車の世界市場規模調査、タイプ別(ガソリン、ディーゼル、電気、その他)、地域別予測2022-2028Global Medium Cars Market Size study, By Type (Petrol, Diesel, Electric, others) and Regional Forecasts 2022-2028 |
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中型車の世界市場規模調査、タイプ別(ガソリン、ディーゼル、電気、その他)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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中型車の世界市場は、2021年に約2,357億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には6.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
中型車とは、約4.1平方メートル(44フィート2)の大きさで、約1420キログラム(3130ポンド)の平均質量を持つ車の種類を指します。乗客の容積は2.8 m3~3.1 m3(100フィート3~109フィート3)です。ミディアムカーは、費用対効果が高く、便利で、環境にも優しいため、最も好まれる自動車です。自動車部門の採用拡大、中型車に関連する低コスト、および主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアティブは、世界の中型車市場の成長を加速させる重要な要因です。例えば、国際エネルギー機関(IEA)の推計によると、2020年には世界で約300万台の電気自動車が販売され、2021年には電気自動車の販売台数は倍以上、すなわち660万台に増加し、世界の自動車市場の約9%を占めたとされています。また、新興国での都市化の進展や自動車分野での技術進歩の高まりは、予測期間中に市場需要の触媒として作用すると予測されます。さらに、主要な市場プレーヤーは、中型車の採用拡大を活用するために、戦略的なコラボレーションに向けて取り組んでいます。例えば、2022年4月、ゼネラルモーターズとホンダは、手頃な価格の電気自動車シリーズを共同開発するための戦略的パートナーシップを締結しています。しかし、原油価格の上昇や半導体の不足が、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。
中型車の世界市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の世界です。アジア太平洋地域は、中型車の採用が増加していることと、同地域における主要な市場プレイヤーの浸透が進んでいることから、収益の面で同地域を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、電気自動車の普及拡大や同地域の大手市場プレイヤーの製品イノベーションなどの要因から、予測期間中に大きく成長すると推定されます。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
ガソリン
ディーゼル
電気自動車
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
中南米
ブラジル
アルゼンチン
中東・アフリカ
南アフリカ
サウジアラビア
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年から2028年まで
当レポート、世界の中型車市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
The Global Medium Cars Market is valued at approximately USD 235.7 Billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.5% over the forecast period 2022-2028. Medium car refers to the type of car measuring around 4.1m2 (44ft2) and having an average mass of around 1420 kg (3130lbs). These cars offer passenger volumes between 2.8 m3 and 3.1 m3 (100 ft3 and 109 ft3). The medium cars are the most preferable cars as they are cost-effective, convenient, and environmentally friendly. The growing adoption of the automotive sector and low cost associated with mid-sized Cars as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the growth of the Global Medium Cars Market. For instance, according to International Energy Agency (IEA) estimates in 2020, globally around 3 Million units of electric cars were sold worldwide and in 2021, electric car sales went up by more than double, i.e., up to 6.6 Million and witnessed around 9% of the global car market. Also, growing urbanization in emerging markets and rising technological advancements in the automobile sector are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. Moreover, leading market players are working towards strategic collaboration to leverage the growing adoption of Medium Cars. For instance, in April 2022, General Motors and Honda entered into a strategic partnership to co-develop a series of affordable electric vehicles. However, growing crude oil prices as well as the shortage of semiconductors impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Medium Cars Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, central and south America, and Rest of the World. The Asia Pacific dominated the space in terms of revenue, owing to the increasing adoption of Mid-Sized Cars and increasing penetration of leading market players in the region. Whereas, the Asia Pacific is estimated to grow significantly during the forecast period, due to the factors such as increasing penetration of electric cars and product innovations from leading market players in the region.
Major market players included in this report are:
Stellantis NV
Toyota Motor
Renault
Volkswagen
Hyundai Motor Company
Kia Corporation
Suzuki Motor Corporation
General Motors (Chevrolet)
Ford Motor Company
BMW Group
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type:
Petrol
Diesel
Electric
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Italy
Russia
Asia Pacific
China
India
Japan
Central and south America
Brazil
Argentina
Middle east and Africa
South Africa
Saudi Arabia
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Medium Cars Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors