市場調査レポート
商品コード
1131924
自動車におけるeコマースの世界市場規模調査、部品別、車種別、ベンダー別、地域別予測2022-2028Global Automotive E-commerce Market Size study, By Components, By Vehicle Type, By Vendors, and Regional Forecasts 2022-2028 |
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自動車におけるeコマースの世界市場規模調査、部品別、車種別、ベンダー別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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自動車におけるeコマースオンラインプラットフォームは、B2CおよびB2Bのバイヤー向けに自動車部品、アクセサリー、サービスを販売するために使用されています。
このプラットフォームは、レビューや製品に関連する情報など、企業が膨大な顧客基盤を獲得するのに役立ちます。自動車産業の成長、インターネットやスマートフォンの普及率向上、自動車分野でのeコマース支出の増加が、全世界の市場需要に拍車をかけている主な要因です。例えば、Statistaに従って、2020年に、世界の自動車製造業は、ほぼ25億米ドルの収入を生成し、それが2022年までにほぼ28億に達すると予想されたと推定されました。したがって、自動車製造業界の新興国市場の開拓は、近い将来、自動車におけるeコマース市場の成長にプラスの影響を与えることが予想されます。しかし、サイバーセキュリティに関連するいくつかの懸念や、自動車部品の偽造のシェア拡大が、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。また、複数の決済モードの進歩やオムニチャネルの需要の高まりは、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予測されます。
世界の自動車におけるeコマース市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、手間のかからない購入方法への傾倒と高級車やプレミアムカーへの需要の高まりにより、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、2022年から2028年の予測期間において、最も高いCAGRを示すと予想されます。eコマース分野の成長、政府のイニシアティブの増加などの要因は、アジア太平洋地域の自動車におけるeコマース市場に有利な成長の見通しを生み出します。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り入れることを意図しています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
コンポーネント別
情報系とマルチメディア系
エンジン部品
タイヤ・ホイール
電気製品
その他
車種別
二輪車
乗用車
商用車
ベンダー別
OEM
サードパーティーベンダー
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界の自動車用eコマース市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VARs)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Automotive E-commerce Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2028. The automotive e-commerce online platform is used to sell automotive parts, accessories, and services for B2C and B2B buyers. This platform helps companies to attract a huge customer base for reviews, and information associated with the products. The growth of the automotive industry, increase in penetration of the internet & smartphones, and rising e-commerce expenditure in the automotive segments are the primary factors that are spurring the market demand across the globe. For instance, as per Statista, in 2020, the worldwide automotive manufacturing industry was estimated generated a revenue of nearly USD 2.5 billion and it is anticipated to reaches nearly 2.8 billion by 2022. Therefore, the flourishing development of the automotive manufacturing industry is exhibiting a positive influence on the growth of the Automotive E-commerce Market in the near future. However, several concerns associated with cyber-security and growing shares of the counterfeiting of automotive parts impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028. Also, the increasing advancements of multiple payment modes and growing demand for omnichannel are anticipated to act as catalyzing factors for the market demand during the forecast period.
The key regions considered for the global Automotive E-commerce Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the rising inclination towards hassle-free purchasing and growing demand for luxury and premium cars. Whereas, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR over the forecast period 2022-2028. Factors such as the growth of the e-commerce sectors, as well as increasing number of government initiatives, would create lucrative growth prospects for the Automotive E-commerce Market across the Asia-Pacific region.
Major market players included in this report are:
Advance Auto Parts
JC Whitney
Flipkart
Amazon
Napa Auto Parts
O'Reilly Auto Parts
e-bay Inc
Arch Auto Parts
Pep Boys
Auto Anything
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Components:
Informational and Multimedia
Engine Component
Tires and Wheels
Electrical Products
Others
By Vehicle Type:
Two Wheeler
Passenger Car
Commercial Vehicle
By Vendors:
OEM
Third Party Vendors
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Automotive E-commerce Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors