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市場調査レポート
商品コード
1125295
宅配便、エクスプレス、小包の世界市場規模調査、ビジネス別(B2B、B2C)、仕向地別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2028Global Courier, Express, and Parcel Market Size study, By Business (B2B, B2C ), By Destination, By End User, and Regional Forecasts 2022-2028 |
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宅配便、エクスプレス、小包の世界市場規模調査、ビジネス別(B2B、B2C)、仕向地別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年08月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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宅配便、エクスプレス、小包(CEP)は、陸路、空路、水路を通じて様々な目的地に様々な商品や製品を配送するサービスの集合体と定義することができます。
小包は送られる商品を指し、宅配便は集荷から配達までの輸送プロセス全体を扱う会社です。一方、エクスプレスは、小包の時間的制約のある配送と定義されています。eコマース分野の拡大やデジタル技術の活用の増加、大手企業の戦略的な取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、India Brand Equity Forum(IBEF)によると、2022年時点でインドのeコマース市場は748億米ドルであり、2030年には3500億米ドルに成長すると予想されています。また、米国国勢調査局の推計によると、2021年第1四半期における米国のeコマース小売売上高は1,967億米ドルで、2022年第1四半期には2,314億米ドルに増加しました。さらに、新サービスの立ち上げや買収など、大手企業による最近の戦略的イニシアティブは、世界の宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場の成長に影響を与えるでしょう。例えば、2021年6月、デジタルコマース向けフルフィルメントプラットフォームのDelhiveryは、消費者間(C2C)エクスプレスパーセルサービスを開始しました。このサービスは、個人が玄関先で小包を受け取り、全国に配送することを可能にします。この新サービスは、インド国内の2,500以上の都市で展開される予定です。さらに、2021年8月、Delhiveryはベンガルールに拠点を置くSpoton Logisticsを買収し、企業間取引(B2B)の垂直統合を強化しました。また、ポスト共産主義時代における国境を越えた貿易の増加とともに、新興市場における工業化の進展は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、CEPサービスに関連する高い運用コストは、2022年から2028年の予測期間にわたって市場の成長を阻害します。
世界の宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場の調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の世界地域が含まれます。北米は、物流・輸送分野の成長と大手企業の進出により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて大きな成長率を示すと予想されています。同地域におけるeコマース部門の盛んな成長や大手宅配便会社の浸透の増加などの要因は、アジア太平洋地域における世界の宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場に有利な成長の見通しを生み出すでしょう。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
ビジネス別
B2B(企業間取引)
B2C(企業間取引)
目的地別
国内
海外
エンドユーザー別
サービス
卸売・小売業
製造業
建設業
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:
過去年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021年
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界の宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場の対象読者:
主なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The Courier, Express, and Parcel (CEP) can be defined as a collection of services that involves the delivery of various goods and products through land, air, or waterways across various destinations. Parcel refers to the goods being sent, and Courier is the company handling the entire shipping process from collection to delivery. Whereas express defined as time bound delivery of parcels. The rising expansion of e-commerce sector and increasing utilization of digital technologies as well as Strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to India Brand Equity Forum (IBEF) - as of 2022, the Indian ecommerce market is valued at USD 74.8 billion, and the Indian e-commerce market is expected to grow to USD 350 billion by 2030. Moreover, as per U.S. Census Bureau estimates - during 1st quarter of 2021, retail e-commerce sales in USA valued at USD 196.7 billion and it further increased to USD 231.4 billion in First quarter of 2022. Furthermore, recent strategic initiatives from leading market players such as new service launces, and acquisitions would influence the growth of the Global Courier, Express, and Parcel (CEP) Market. For instance, in June 2021, Delhivery, a fulfillment platform for digital commerce, launched a Consumer-to-Consumer (C2C) express parcel service. This service enables an individual to have a parcel picked from their doorstep and get it delivered to throughout the country. This new service would be rolled out in over 2,500 cities in India. Moreover, in August 2021, Delhivery acquired Bengaluru based Spoton Logistics to strengthen its business to business (B2B) vertical. Also, growing industrialization in emerging markets coupled with rising growth of cross border trade in post covid era are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a high operational cost associated with CEP services impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Courier, Express, and Parcel (CEP) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing logistics and transportation sector and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of e-commerce sector and increasing penetration of leading parcel delivery companies in the region, would create lucrative growth prospects for the global Courier, Express, and Parcel (CEP) Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
ZTO Express
FedEx
DTDC
United Parcel Service
Bring Couriers
TNT Express
Deutsche Post DHL
Aramex
SF Express
One World Express
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Business
B2B (Business-to-Business)
B2C (Business-to-Consumer)
By Destination
Domestic
International
By End User
Services
Wholesale and Retail Trade
Manufacturing
Construction
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Courier, Express, and Parcel (CEP) Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors