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市場調査レポート
商品コード
1119140
ドッキングステーションの世界市場規模調査、製品別(ノートPC、スマートフォン、その他)、接続性別(有線、無線)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別予測2022-2028Global Docking Station Market Size study, by Product (Laptop, Smartphones, Others), By Connectivity (Wired, Wireless), By Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Forecasts 2022-2028 |
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ドッキングステーションの世界市場規模調査、製品別(ノートPC、スマートフォン、その他)、接続性別(有線、無線)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年08月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のドッキングステーション市場は、2021年に約14億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には6.3%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
柔軟性と効率性を高めつつコストを削減するBYOD(Bring-Your-Own-Device)ワークカルチャーの普及が、産業の発展を後押ししているのです。さらに、より迅速なデータ転送に対する需要の高まりが、前述のコンピュータ機器の需要を押し上げています。COVID-19の流行は企業にとって大きな破壊力を持っていますが、ノートパソコンやノートPC、関連アクセサリーのメーカーはその中に入っていません。職場が閉鎖され、ほとんどの職業人が自宅で仕事をするために個人所有のガジェットに頼っているため、これらの商品は、典型的な冷静な消費者家電市場で棚から落ちるようになっています。市場のリーダーであるHPやプレミアムプレイヤーのアップルから中国のレノボやアスースまで、すべての主要企業が需要の強い伸びを示しました。この分野の成長に伴い、企業はターゲットとする顧客に細心の注意を払い、顧客の関心を引くためにマーケティング戦術を修正しています。コロナウイルスの流行により、この分野の企業の多くはeコマースや消費者への直接販売チャンネルに頼らざるを得なくなりました。また、より広範な消費者に訴求し、ブランド認知度を向上させるため、企業はスポンサーシップやパートナーシップへの支出を増やしました。ゲーム機ビジネスの成長と、さまざまなオーディオビジュアル機器の技術開発により、ゲーム機に対する需要が大きく高まりました。主要ブランドは、ミレニアル世代やGen-Z世代を意識した多様な製品を提供しており、結果として市場に豊かなチャンスをもたらしています。Smart-Thingsは、2018年6月にiPadとiPhone用のドッキング/チャージングステーション「sDock Fix」と「sDock Nano」を発売しました。このデバイスのリリースにより、同社はiPadとiPhoneのドッキングステーションのラインナップを拡大し、インテグレーターにタッチスクリーンのホームコントロールステーションの選択肢を増やしました。ドッキングステーションメーカーの中には、スマートフォンメーカーと提携し、新しい画期的なデバイスを開発する企業もあります。ノートパソコンのカバーリングとモバイルコンピューティングアクセサリーの世界的パイオニアであるターガスは、2021年7月にサムスンと提携し、DeX対応のユニバーサルUSB-Cフォンドックを提供しています。一方、ドッキングステーションの高コストが、2022~2028年の予測期間において市場拡大を阻害しています。
Global Docking Station Marketの調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他世界のその他の地域です。市場は北米が支配的でした。この地域では、ミレニアル世代や若者の間でeスポーツへの関心が高まっており、ドッキングステーションの需要を押し上げています。こうした消費者動向により、ノートパソコンやPC、スマートフォンの需要が高まり、ドッキングステーションの需要も増加することが予想されます。アジア太平洋地域は今後数年間、主要なドッキングステーション市場のひとつになると予想されます。中東・アフリカ地域は予測期間中、ドッキングステーションの需要が高くなると予想されます。同地域の消費者は老朽化した技術の置き換えに熱心で、将来的にはデスクトップやラップトップの需要が高まり、ドッキングステーションの需要が予測期間中に促進されると予想されます。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです。
Targus Corporation
スターテック・ドットコム(StarTech.com
Dell Technologies Inc.
ACCO Brands Corporation
HPディベロップメント社
レノボ・グループ・リミテッド
プラガブル・テクノロジー
株式会社東芝
日本エイサー株式会社
サムスン電子Ltd.
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品別
ノートパソコン
スマートフォン&タブレット
その他
接続性別
有線
ワイヤレス
販売チャネル別
オンライン
オフライン
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のドッキングステーション市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Docking Station Market is valued approximately USD 1.40 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.3% over the forecast period 2022-2028. The growing popularity of the Bring-Your-Own-Device (BYOD) work culture to cut costs while increasing flexibility and efficiency is assisting industrial development. Furthermore, the increased demand for quicker data transport is driving up demand for the aforementioned computer equipment. Although, the COVID-19 epidemic has been a major disruptor for enterprises, laptop, notebook, and related accessory makers were not among them. With workplaces closed and most professionals relying entirely on personal gadgets to work from home, these goods rushed off the shelves in a typically calm consumer electronics market. All major companies, from market leader HP and premium player Apple to China's Lenovo and Asus, saw a strong growth in demand. As the sector grows, firms are paying close attention to their target audiences and modifying their marketing tactics to grab client attention. With the coronavirus epidemic, most businesses in the sector were forced to rely on e-commerce or direct-to-consumer channels. Companies have also boosted their sponsorship and partnership spending in order to reach a broader audience and improve brand recognition. Growth in the gaming console business, as well as technological developments in a variety of audiovisual devices, have greatly raised demand for these consoles. Key Brands are providing a diverse selection of products with the millennial and Gen-Z generations in mind, resulting in a wealth of chances in the market. Smart-Things released two new docking/charging stations for iPad and iPhones in June 2018: sDock Fix and sDock Nano. With the release of this device, the firm expanded its range of iPad and iPhone docking stations, giving integrators more alternatives for touchscreen home control stations. Some docking station makers have formed alliances with smartphone manufacturers in order to develop new revolutionary devices. Targus, a global pioneer in laptop coverings and mobile computing accessories, joined with Samsung in July 2021 to offer a DeX-enabled Universal USB-C Phone Dock. The high cost of Docking Station, on the other hand, stifles market expansion over the projection period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Docking Station Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. The market was dominated by North America. Rising e-sports interest among millennials and youngsters in the region is driving up demand for docking stations. These consumer trends are expected to increase demand for laptops, PCs, and smartphones, which will increase demand for docking stations. The Asia Pacific area is expected to be one of the leading docking station markets in the next years. The Middle East and Africa area is expected to have high demand for docking stations over the forecast period. Consumers in the area are eager to replace their ageing technology, which is projected to enhance demand for desktops and laptops in the future years, promoting demand for docking stations over the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: