市場調査レポート
商品コード
1119125
テレコムアナリティクスの世界市場規模調査、コンポーネント別、アプリケーション別、導入モデル別、組織規模別(大企業、中小企業)、地域別予測2022-2028年Global Telecom Analytics Market Size study, By Component, By Application, By Deployment Model, By Organization Size (Large enterprises, Small and Medium-sized Enterprises, and Regional Forecasts 2022-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
テレコムアナリティクスの世界市場規模調査、コンポーネント別、アプリケーション別、導入モデル別、組織規模別(大企業、中小企業)、地域別予測2022-2028年 |
出版日: 2022年08月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
通信アナリティクスは、通信事業者の複雑なニーズに合わせて特別にカスタマイズされたビジネスインテリジェンスの一種と定義することができます。
通信会社は、テレコム・アナリティクス・ソリューションを活用して膨大なデータを分析し、このデータを使って実用的な洞察を得ることができます。これらの洞察は、通信会社が顧客体験やロイヤルティ、販売量を向上させるのに役立ち、また業務効率を高めるのにも効果的です。ビッグデータ&アナリティクスサービスの普及が進み、データセキュリティや顧客離れに対する懸念が高まっていることに加え、大手企業による最近の戦略的取り組みが、世界市場の需要を加速させている要因となっています。例えば、Statistaによると、2020年の世界のビッグデータ市場は560億米ドルであり、2027年には1030億米ドルに拡大すると予測されています。さらに、大手市場関係者は、通信分析ソリューションの需要拡大を活用するため、協業やパートナーシップを含むさまざまな戦略的取り組みに取り組んでいます。例えば、2021年5月、ボーダフォングループは、新しい分析システムの開発で協力するために、Google, Inc.(Google Cloud)と6年間のパートナーシップ契約を締結したと発表しました。この新しいシステムは、ハイブリッドクラウド技術を使用するNucleusと呼ばれる統合データプラットフォームと、様々なソースからデータを取得し、主要情報の洞察をエンドポイントにプッシュしてさらに活用するDynamoという配信エンジンの2つの部分から構成される予定です。さらに、2021年8月には、米国のエンタープライズデータクラウド企業であるCloudera, Inc.のPaul Aalto氏が、韓国のモバイルネットワーク事業者でLG Corporationの子会社であるLG Uplusと共同で、リアルタイムのビッグデータ分析プラットフォームを構築しています。また、IoTやビッグデータなどの先端技術の台頭や通信事業者間の競争激化も、予測期間中の市場需要を喚起する要因になると予想されます。しかし、通信事業者のアナリティクスソリューションに対する認識不足が、2022~2028年の予測期間における市場成長を阻害しています。
テレコムアナリティクスの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、技術的進歩の高まりと、この地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて著しい成長率を示すと予想されています。同地域における電気通信分野の盛んな成長や高度な分析技術への投資の増加などの要因が、アジア太平洋地域における世界のテレコムアナリティクス市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
コンポーネント別
ソフトウェア
サービス
アプリケーション別
顧客管理
セールス&マーケティング管理
リスク・コンプライアンスマネジメント
ネットワークマネジメント
ワークフォースマネジメント
デプロイメント・モデル別
オンプレミス
クラウド
組織規模別
大企業
中堅・中小企業
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のテレコムアナリティクス市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VARs)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Telecom Analytics Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The Telecom Analytics can be defined as a type of business intelligence specifically tailored for the complex needs of telecommunication organizations. Telecommunication companies can utilize the telecom analytics solutions to analyze their vast data base and can use this data to draw actionable insights. These insights help telecom companies in enhancing customer experience, loyalty, and sales volume, as well as are effective in enhancing operational efficiencies. The growing penetration of big data & analytics services and rising concern over data security and customer churn coupled with recent strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - during 2020, the global big data market was valued at USD 56 billion, and it is projected to grow to USD 103 billion by 2027. Furthermore, leading market players are working towards various strategic initiatives including collaboration and partnerships to leverage the growing demand for telecom analytics solutions. For instance, in May 2021, Vodafone Group announced a six-year partnership deal Google, Inc. (Google Cloud) to collaborate on development of a new analytics system. This new system would be comprised of two parts: an integrated data platform called Nucleus, which would use hybrid cloud technology and a distribution engine called Dynamo, which would pull data from various sources and push key information insights back to end points for further use. Moreover, in August 2021, Paul Aalto, USA based enterprise data cloud company Cloudera, Inc. collaborated with South Korean mobile network operator and Subsidiary of LG Corporation named LG Uplus to build real-time big data analytics Platform. Also, growing emergence of advanced technologies such IoT, big data etc. and increasing competitiveness among telecom operators are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a lack of awareness towards analytics solutions among telecom operators impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Telecom Analytics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing technological advancements as well as presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of telecom sector and rising investment in advanced analytics technologies in the region, would create lucrative growth prospects for the global Telecom Analytics Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
SAP (Germany)
Oracle (US)
IBM (US)
SAS Institute (US)
Adobe (US)
Cisco (US)
Teradata (US)
Micro Focus (UK)
TIBCO (US)
MicroStrategy (US)
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component
Software
Services
By Application
Customer Management
Sales and Marketing Management
Risk and Compliance Management
Network Management
Workforce Management
By Deployment Model
On-premises
Cloud
By Organization Size
Large enterprises
Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Telecom Analytics Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors