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市場調査レポート
商品コード
1539228

メイクアップブラシとツール市場:世界の規模、シェア、動向分析、機会と予測、2019-2030年

Makeup Brushes and Tools Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast, 2019-2030, Segmented By Type; By Material Type; By Distribution Channel; By Region


出版日
ページ情報
英文 400 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
メイクアップブラシとツール市場:世界の規模、シェア、動向分析、機会と予測、2019-2030年
出版日: 2024年08月12日
発行: Blueweave Consulting
ページ情報: 英文 400 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

メイクアップブラシとツールの世界市場規模は2030年までに24億米ドルに達する見込み

メイクアップブラシとツールの世界市場は、美容製品への消費支出の増加とメイクアップ技術に対する意識の高まりにより、活況を呈しています。

戦略コンサルティングと市場調査の大手企業であるBlueWeave Consultingは、最近の調査で、2023年の世界のメイクアップブラシとツールの市場規模を16億米ドルと推定しました。2024年から2030年にかけての予測期間中、BlueWeaveは世界のメイクアップブラシとツール市場規模がCAGR 6.10%で拡大し、2030年には24億米ドルに達すると予測しています。男女の身だしなみ重視の高まり、ソーシャルメディアの影響力の増大、インフルエンサー文化の台頭は、世界のメイクアップブラシとツール市場の主要な成長促進要因です。また、電子アプリケーションデバイスの登場やメイクアップツールの改良も、予測期間中のメイクアップブラシとツールの世界市場の成長を促進すると予想されます。

機会- オンライン化粧品店の人気上昇

インターネット普及の深まり、スマートフォン所有の増加、AmazonやSephoraなどの人気eコマースプラットフォームでの製品の発売は、分析期間中に世界のメイクアップブラシとツール市場を牽引すると予想されます。オンライン・チャネルは、さまざまなブランドの幅広い製品へのアクセス、大幅な割引、玄関先までの配達という形で顧客に利便性を提供しています。さらに、化粧品ブランドは、短編コンテンツや提携マーケティングを通じて自社製品を宣伝するために、美容インフルエンサーの人気の高まりを活用しており、これはメイクアップブラシとツールのオンラインストアに有利な成長機会をもたらし、市場全体の成長を促進すると予測されています。

地政学的緊張の高まりがメイクアップブラシとツールの世界市場に与える影響

地政学的緊張の高まりは、メイクアップブラシとツールの世界市場の成長にマイナスの影響を与えます。高度に世界化されたメイクアップブラシとツールのビジネスでは、企業は原材料の調達と製造を他国に依存しています。しかし、サプライチェーンの問題や厳格な政府規則により、2つ以上の国家間に緊張が存在する場合、貿易が中断されます。ロシアやウクライナへの侵攻のような紛争は、直ちに石油・ガスのような重要資源の不足を引き起こし、生産に支障をきたし、操業コストを上昇させる。その結果、地政学的な激化は世界のメイクアップブラシとツール市場の成長に影響を与える可能性があります。

合成材料タイプは2024-2030年にCAGRでより速く成長する

合成材料のメイクアップブラシは、ポリエステルやナイロンなどの合成材料から作られています。動物虐待に対する消費者の意識の高まりにより、合成材料メイクアップブラシの需要が高まっています。また、合成材料のブラシは天然材料のものに比べて安価です。2024年から2030年にかけての予測期間中、これらの要因によって、合成材料タイプのセグメントは世界メイクアップブラシとツール市場においてより速いCAGRで成長すると予想されます。一方、天然材料タイプは市場においてより大きなシェアを占めています。

地域分析

メイクアップブラシとツールの世界市場に関する詳細な調査レポートは、主要5地域にわたる多数の国別市場をカバーしています:北米、欧州、アジア太平洋地域(APAC)、ラテンアメリカ、中東アフリカです。アジア太平洋地域は予測期間中に高い成長率を記録すると予測されています。人口の増加と可処分所得の増加は、アジア太平洋地域におけるメイクアップブラシとツールの需要増加の主な原動力となっています。さらに、東アジア諸国における色白の肌のような厳格な美容基準や、それらの基準を遵守する社会的圧力がメイクアップの使用を後押しし、メイクアップブラシおよびツール市場の成長をさらに促進します。

競合情勢

世界のメイクアップブラシとツール市場は競争が激しく、多くの企業が大きな市場シェアを獲得しようと競い合っています。同市場の主要企業には、The Estee Lauder Companies, Inc.、L'Oreal S.A.、LVMH、Shiseido Company、Coty, Inc.、Procter &Gamble、Unilever、Avon Products, Inc.、Burberry Group、Henkel AG &Company、Edgewell Personal Care、Godrej Consumer Products Limited、MAC Cosmeticsなどがあります。

市場シェアをさらに拡大するため、これらの企業はM&A、パートナーシップ、合弁事業、ライセンス契約、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用しています。

本レポートの詳細な分析により、成長の可能性、今後の動向、世界のメイクアップブラシとツール市場に関する情報を提供します。また、総市場規模の予測を促進する要因にも焦点を当てています。当レポートは、世界のメイクアップブラシとツール市場の最新技術動向や、意思決定者が健全な戦略的意思決定を行うための業界洞察を提供することをお約束します。さらに、市場の成長促進要因・課題・競争力についても分析しています。

目次

第1章 調査の枠組み

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のメイクアップブラシとツール市場の洞察

  • 業界バリューチェーン分析
  • DROC分析
    • 成長促進要因
      • 美容製品への消費者支出の増加
      • メイクアップ技術への意識の高まり
      • 男性の身だしなみの向上
      • eコマースの成長
    • 抑制要因
      • 継続する経済不況
      • 偽造品
      • 動物福祉に関する懸念
    • 機会
      • 新製品イノベーション
      • 適切なカスタマイズ
      • 新興市場
    • 課題
      • 激しい競合
      • サプライチェーンの混乱
      • 規制遵守
  • 技術の進歩/最近の動向
  • 規制の枠組み
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 世界のメイクアップブラシとツール市場:マーケティング戦略

第5章 世界のメイクアップブラシとツール市場概要

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
      • メイクアップブラシ
      • ファンデーションブラシ
      • パウダーブラシ
      • チークブラシ
      • コンシーラーブラシ
      • アイシャドウブラシ
      • リップブラシ
      • その他
      • メイクアップツール
      • スポンジとブレンダー
      • まつげカーラー
      • ピンセット
      • 鉛筆削り
      • アプリケーター
      • その他
    • 材料の種類別
      • 自然
      • 合成
    • 流通チャネル別
      • オフライン小売店
      • 複数のブランドストア
      • オンラインeコマースストア
      • その他
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋地域(APAC)
      • ラテンアメリカ(LATAM)
      • 中東およびアフリカ(中東・アフリカ)

第6章 北米のメイクアップブラシとツール市場

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 材料の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ

第7章 欧州のメイクアップブラシとツール市場

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 材料の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ベルギー
      • ロシア
      • オランダ
      • その他欧州

第8章 アジア太平洋地域のメイクアップブラシとツール市場

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 材料の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリアとニュージーランド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • シンガポール
      • ベトナム
      • アジア太平洋地域のその他諸国

第9章 ラテンアメリカのメイクアップブラシとツール市場

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 材料の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • ペルー
      • その他のラテンアメリカ

第10章 中東およびアフリカのメイクアップブラシとツール市場

  • 市場規模と予測、2019-2030年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 材料の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • クウェート
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • 中東・アフリカの残り

第11章 競合情勢

  • 主要企業とその提供内容のリスト
  • 世界のメイクアップブラシとツールの市場シェア分析、2023年
  • 経営パラメータによる競合ベンチマーキング
  • 主要な戦略的展開(合併、買収、提携など)

第12章 高まる地政学的緊張が世界のメイクアップブラシとツール市場に与える影響

第13章 企業プロファイル(会社概要、財務マトリックス、競合情勢、主要人物、主要競合、連絡先、戦略展望、 SWOT分析)

  • The Estee Lauder Companies Inc
  • L'Oreal SA
  • LVMH
  • Shiseido Company
  • Coty, Inc
  • Procter &Gamble
  • Unilever
  • Avon Products, Inc
  • Burberry Group
  • Henkel AG &Company
  • Edgewell Personal Care
  • Godrej Consumer Products Limited
  • MAC Cosmetics
  • その他の主要企業

第14章 主要な戦略的提言

第15章 調査手法

目次
Product Code: BWC24606

Global Makeup Brushes and Tools Market Size Set to Reach USD 2.4 Billion by 2030

Global Makeup Brushes and Tools Market is flourishing because of rising consumer spending on beauty products and growing awareness about makeup application techniques.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated Global Makeup Brushes and Tools Market size at USD 1.60 billion in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects Global Makeup Brushes and Tools Market size to expand at a CAGR of 6.10% reaching a value of USD 2.40 billion by 2030. The growing emphasis on personal grooming and appearance among men and women, the increasing influence of social media, and the emergence of an influencer culture are key growth drivers for Global Makeup Brushes and Tools Market. The introduction of electronic application devices and improvements in makeup tools are also expected to propel the growing Global Makeup Brushes and Tools Market over the forecast period.

Opportunity - Rising popularity of online makeup stores

The deepening internet penetration, increasing smartphone ownership, and launch of products on popular e-commerce platforms, such as Amazon and Sephora, are anticipated to drive Global Makeup Brushes and Tools Market during the period in analysis. Online channels offer convenience to their customers in the form of access to a wide range of products from different brands, heavy discounts, and doorstep delivery. Furthermore, makeup brands are leveraging the growing popularity of beauty influencers to promote their products through short-form content and affiliated marketing, which is projected to present lucrative growth opportunities to online stores for makeup brushes and tools, driving overall market growth.

Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Makeup Brushes and Tools Market

The escalating geopolitical tensions negatively impacts the growth of Global Makeup Brushes and Tools Market. In the highly globalized beauty brush and tool business, enterprises rely on other nations for the procurement of raw materials and manufacture. However, supply chain issues and strict government rules cause trade to be disrupted when tensions exist between two or more nations. Conflicts like the invasion of Russia and Ukraine immediately cause a lack of vital resources like gas and oil, which harms production and raises operating costs. Consequently, intensifying geopolitical could affect the growth of Global Makeup Brushes and Tools Market.

Synthetic Material Type to Grow at Faster CAGR During 2024-2030

Synthetic makeup brushes are made from synthetic materials, such as polyester and nylon. The increasing consumer consciousness towards animal cruelty has resulted in the rising demand for synthetic makeup brushes. Synthetic material brushes are also inexpensive compared to their natural counterpart. During the forecast period between 2024 and 2030, these factors are expected to drive synthetic material type segment to grow at a faster CAGR in Global Makeup Brushes and Tools Market. On the other hand, the natural material segment holds a larger market share in the market.

Regional Analysis

The in-depth research report on Global Makeup Brushes and Tools Market covers a number of country-specific markets across five major regions: North America, Europe, Asia Pacific (APAC), Latin America, and Middle East and Africa. Asia Pacific is projected to register a high growth rate during the forecast period. The rising population and increasing disposable income acts as a major driving factor for the rising demand for makeup brushes and tools in the Asia Pacific region. In addition, strict beauty standards, such as pale skin in east Asian countries, and societal pressure to adhere to those standards boost the use of makeup, which further drives the growth of makeup brushes and tools market.

Competitive Landscape

Global Makeup Brushes and Tools market is intensely competitive, as a number of companies are competing to gain a significant market share. Key players in the market include The Estee Lauder Companies, Inc., L'Oreal S.A., LVMH, Shiseido Company, Coty, Inc., Procter & Gamble, Unilever, Avon Products, Inc., Burberry Group, Henkel AG & Company, Edgewell Personal Care, Godrej Consumer Products Limited, and MAC Cosmetics.

To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and Global Makeup Brushes and Tools Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in Global Makeup Brushes and Tools Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Makeup Brushes and Tools Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Rising Consumer Spending on Beauty Products
      • 3.2.1.2. Growing Awareness of Makeup Application Techniques
      • 3.2.1.3. Increasing Male Grooming
      • 3.2.1.4. E-commerce Growth
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. Ongoing Economic Downturns
      • 3.2.2.2. Counterfeit Products
      • 3.2.2.3. Animal Welfare Concerns
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. New Product Innovation
      • 3.2.3.2. Proper Customization
      • 3.2.3.3. Emerging Markets
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Intense Competition
      • 3.2.4.2. Supply Chain Disruptions
      • 3.2.4.3. Regulatory Compliance
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Makeup Brushes and Tools Market: Marketing Strategies

5. Global Makeup Brushes and Tools Market Overview

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 5.1.1. By Value (USD Billion)
  • 5.2. Market Share and Forecast
    • 5.2.1. By Type
      • 5.2.1.1. Makeup Brushes
      • 5.2.1.1.1. Foundation Brushes
      • 5.2.1.1.2. Powder Brushes
      • 5.2.1.1.3. Blush Brushes
      • 5.2.1.1.4. Concealer Brushes
      • 5.2.1.1.5. Eye Shadow Brushes
      • 5.2.1.1.6. Lip Brushes
      • 5.2.1.1.7. Others
      • 5.2.1.2. Makeup Tools
      • 5.2.1.2.1. Sponges and Blenders
      • 5.2.1.2.2. Eyelash Curlers
      • 5.2.1.2.3. Tweezers
      • 5.2.1.2.4. Pencil Sharpeners
      • 5.2.1.2.5. Applicators
      • 5.2.1.2.6. Others
    • 5.2.2. By Material Type
      • 5.2.2.1. Natural
      • 5.2.2.2. Synthetic
    • 5.2.3. By Distribution Channel
      • 5.2.3.1. Offline Retail Stores
      • 5.2.3.2. Multiple Brand Stores
      • 5.2.3.3. Online E-commerce Stores
      • 5.2.3.4. Others
    • 5.2.4. By Region
      • 5.2.4.1. North America
      • 5.2.4.2. Europe
      • 5.2.4.3. Asia Pacific (APAC)
      • 5.2.4.4. Latin America (LATAM)
      • 5.2.4.5. Middle East and Africa (MEA)

6. North America Makeup Brushes and Tools Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 6.1.1. By Value (USD Billion)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type
    • 6.2.2. By Material Type
    • 6.2.3. By Distribution Channel
    • 6.2.4. By Country
      • 6.2.4.1. United States
      • 6.2.4.1.1. By Type
      • 6.2.4.1.2. By Material Type
      • 6.2.4.1.3. By Distribution Channel
      • 6.2.4.2. Canada
      • 6.2.4.2.1. By Type
      • 6.2.4.2.2. By Material Type
      • 6.2.4.2.3. By Distribution Channel

7. Europe Makeup Brushes and Tools Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 7.1.1. By Value (USD Billion)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Material Type
    • 7.2.3. By Distribution Channel
    • 7.2.4. By Country
      • 7.2.4.1. Germany
      • 7.2.4.1.1. By Type
      • 7.2.4.1.2. By Material Type
      • 7.2.4.1.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.2. United Kingdom
      • 7.2.4.2.1. By Type
      • 7.2.4.2.2. By Material Type
      • 7.2.4.2.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.3. Italy
      • 7.2.4.3.1. By Type
      • 7.2.4.3.2. By Material Type
      • 7.2.4.3.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.4. France
      • 7.2.4.4.1. By Type
      • 7.2.4.4.2. By Material Type
      • 7.2.4.4.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.5. Spain
      • 7.2.4.5.1. By Type
      • 7.2.4.5.2. By Material Type
      • 7.2.4.5.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.6. Belgium
      • 7.2.4.6.1. By Type
      • 7.2.4.6.2. By Material Type
      • 7.2.4.6.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.7. Russia
      • 7.2.4.7.1. By Type
      • 7.2.4.7.2. By Material Type
      • 7.2.4.7.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.8. The Netherlands
      • 7.2.4.8.1. By Type
      • 7.2.4.8.2. By Material Type
      • 7.2.4.8.3. By Distribution Channel
      • 7.2.4.9. Rest of Europe
      • 7.2.4.9.1. By Type
      • 7.2.4.9.2. By Material Type
      • 7.2.4.9.3. By Distribution Channel

8. Asia Pacific Makeup Brushes and Tools Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 8.1.1. By Value (USD Billion)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Material Type
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. China
      • 8.2.4.1.1. By Type
      • 8.2.4.1.2. By Material Type
      • 8.2.4.1.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.2. India
      • 8.2.4.2.1. By Type
      • 8.2.4.2.2. By Material Type
      • 8.2.4.2.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.3. Japan
      • 8.2.4.3.1. By Type
      • 8.2.4.3.2. By Material Type
      • 8.2.4.3.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.4. South Korea
      • 8.2.4.4.1. By Type
      • 8.2.4.4.2. By Material Type
      • 8.2.4.4.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.5. Australia & New Zealand
      • 8.2.4.5.1. By Type
      • 8.2.4.5.2. By Material Type
      • 8.2.4.5.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.6. Indonesia
      • 8.2.4.6.1. By Type
      • 8.2.4.6.2. By Material Type
      • 8.2.4.6.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.7. Malaysia
      • 8.2.4.7.1. By Type
      • 8.2.4.7.2. By Material Type
      • 8.2.4.7.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.8. Singapore
      • 8.2.4.8.1. By Type
      • 8.2.4.8.2. By Material Type
      • 8.2.4.8.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.9. Vietnam
      • 8.2.4.9.1. By Type
      • 8.2.4.9.2. By Material Type
      • 8.2.4.9.3. By Distribution Channel
      • 8.2.4.10. Rest of APAC
      • 8.2.4.10.1. By Type
      • 8.2.4.10.2. By Material Type
      • 8.2.4.10.3. By Distribution Channel

9. Latin America Makeup Brushes and Tools Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 9.1.1. By Value (USD Billion)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Material Type
    • 9.2.3. By Distribution Channel
    • 9.2.4. By Country
      • 9.2.4.1. Brazil
      • 9.2.4.1.1. By Type
      • 9.2.4.1.2. By Material Type
      • 9.2.4.1.3. By Distribution Channel
      • 9.2.4.2. Mexico
      • 9.2.4.2.1. By Type
      • 9.2.4.2.2. By Material Type
      • 9.2.4.2.3. By Distribution Channel
      • 9.2.4.3. Argentina
      • 9.2.4.3.1. By Type
      • 9.2.4.3.2. By Material Type
      • 9.2.4.3.3. By Distribution Channel
      • 9.2.4.4. Peru
      • 9.2.4.4.1. By Type
      • 9.2.4.4.2. By Material Type
      • 9.2.4.4.3. By Distribution Channel
      • 9.2.4.5. Rest of LATAM
      • 9.2.4.5.1. By Type
      • 9.2.4.5.2. By Material Type
      • 9.2.4.5.3. By Distribution Channel

10. Middle East and Africa Makeup Brushes and Tools Market

  • 10.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 10.1.1. By Value (USD Billion)
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Material Type
    • 10.2.3. By Distribution Channel
    • 10.2.4. By Country
      • 10.2.4.1. Saudi Arabia
      • 10.2.4.1.1. By Type
      • 10.2.4.1.2. By Material Type
      • 10.2.4.1.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.2. UAE
      • 10.2.4.2.1. By Type
      • 10.2.4.2.2. By Material Type
      • 10.2.4.2.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.3. Qatar
      • 10.2.4.3.1. By Type
      • 10.2.4.3.2. By Material Type
      • 10.2.4.3.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.4. Kuwait
      • 10.2.4.4.1. By Type
      • 10.2.4.4.2. By Material Type
      • 10.2.4.4.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.5. South Africa
      • 10.2.4.5.1. By Type
      • 10.2.4.5.2. By Material Type
      • 10.2.4.5.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.6. Nigeria
      • 10.2.4.6.1. By Type
      • 10.2.4.6.2. By Material Type
      • 10.2.4.6.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.7. Algeria
      • 10.2.4.7.1. By Type
      • 10.2.4.7.2. By Material Type
      • 10.2.4.7.3. By Distribution Channel
      • 10.2.4.8. Rest of MEA
      • 10.2.4.8.1. By Type
      • 10.2.4.8.2. By Material Type
      • 10.2.4.8.3. By Distribution Channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 11.2. Global Makeup Brushes and Tools Market Share Analysis, 2023
  • 11.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 11.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

12. Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Makeup Brushes and Tools Market

13. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 13.1. The Estee Lauder Companies Inc
  • 13.2. L'Oreal S.A
  • 13.3. LVMH
  • 13.4. Shiseido Company
  • 13.5. Coty, Inc
  • 13.6. Procter & Gamble
  • 13.7. Unilever
  • 13.8. Avon Products, Inc
  • 13.9. Burberry Group
  • 13.10. Henkel AG & Company
  • 13.11. Edgewell Personal Care
  • 13.12. Godrej Consumer Products Limited
  • 13.13. MAC Cosmetics
  • 13.14. Other Prominent Players

14. Key Strategic Recommendations

15. Research Methodology

  • 15.1. Qualitative Research
    • 15.1.1. Primary & Secondary Research
  • 15.2. Quantitative Research
  • 15.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 15.3.1. Secondary Research
    • 15.3.2. Primary Research
  • 15.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 15.5. Assumptions & Limitations

*Financial information of non-listed companies can be provided as per availability.

**The segmentation and the companies are subject to modifications based on in-depth secondary research for the final deliverable