市場調査レポート
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1759017

デジタル時代の科学:研究者のオンライン行動調査

Science in the Digital Age: Exploring Online Behaviors of Researchers


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英文 117 Pages
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即日から翌営業日
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デジタル時代の科学:研究者のオンライン行動調査
出版日: 2025年06月30日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

「デジタル時代の科学:研究者のオンライン行動調査」は、BioInformaticsの新しいレポートであり、量的および質的方法を用いて、科学者が自然にオンラインに引き寄せられる場所を調査しています。545人以上の科学研究者を調査したこのレポートは、彼らの個人的および仕事上のオンライン習慣について説明しています。どのウェブサイト、ソーシャルメディアプラットフォーム、インフルエンサーが研究者の間で人気があるのか、また科学者がこれらのリソースに対してどの程度の信頼を寄せているのかがわかります。本レポートは、チャネル戦略やメッセージ戦略に役立つ、データに裏打ちされた洞察を提供します。

この最新レポートでは、研究者の現在のオンライン習慣を概説し、以下の目的に焦点を当てます:

  • 科学者が自然にオンラインを利用している場所を調査し、仕事/キャリア関連のトピックと個人的な利用の両方でオンラインを利用する頻度を把握する。
  • 科学者はどのようなオンライン・ニュースレターを購読しているか。その他のオンラインメディア(非科学関連チャンネルを含む)はどのようなものを消費しているか。
  • 科学者はどのようにオンライン利用先を決めているのか。科学者が特定の科学ソーシャルメディアやキャリア系サイトにアクセスする目的は何か。
  • 人々はどの科学関連フォーラムにアクセスしているのか。どのようにしてこれらのフォーラムを知ったのか。
  • 彼らはオンラインでどのようなトピック(科学と非科学関連)について調べているのか。彼らはどこでその情報を見つけることを信頼するのか。
  • 科学者がフォローしているオンライン上の主要なインフルエンサーは誰か、またどのようなチャネルを通じてそのメディアを消費しているかを調査します。そもそも、彼らはどのようにしてそれらのインフルエンサーを知ったのか。

BioInformaticsは、この目的を達成するために、オンライン定量調査とそれに付随する定性インタビューを実施しました。

本レポートのベースとなった調査は、n=545の回答者と、市場調査への参加意欲が高い科学者コミュニティの一角である科学諮問委員会(SAB)のメンバー7名を対象に、1対1のインタビューを実施しました。

目次

第1章 研究の概要

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 人口統計

第4章 オンラインリソースの全体的な利用

第5章 ソーシャルメディアの利用

第6章 思想的リーダーまたは影響力のある人

第7章 科学関連ウェブサイト

第8章 オンラインイベント

第9章 科学ニュースメディアまたはブログ

第10章 検索エンジンの使用

第11章 調査手法

第12章 調査会社について

第13章 付録

目次
Product Code: 25-078BIO

"Science in the Digital Age: Exploring Online Behaviors of Researchers" is a new report from BioInformatics that investigates where scientists are naturally gravitating online using both quantitative and qualitative methods. Surveying over 545 science researchers, this report describes their personal and professional online habits. You'll discover which websites, social media platforms, and influencers are popular among researchers and the level of trust scientists have in these resources. This report offers data-backed insights to inform channel and messaging strategies.

This NEW report outlines current online habits of researchers and will focus on the following objectives:

  • Investigate where scientists are naturally gravitating online and understand how often they go online for both job/career-related topics and personal use.
  • What online newsletters do scientists subscribe to? What other online media (including non-science related channels) do they consume?
  • How are scientists deciding where to go online? What are the purposes behind scientists accessing specific scientific social media or career-based sites?
  • Which science related forums are people accessing? How did they learn about these?
  • What topics are they investigating online (science and non-science related)? Where would they trust finding this information?
  • Investigate who key online influencers are that scientists follow and through what channels to they consume that media. Understand how did they hear about those influencers in the first place?

BioInformatics designed an online quantitative survey with accompanying qualitative interviews to address the objectives.

The survey this report was based on was fielded to n=545 respondents and n=7 one-on-one interviews, members of the Science Advisory Board (SAB) - a segment of the scientific community with a demonstrated willingness to participate in market research activities.

Table of Contents

1. Study Overview

2. Executive Summary

3. Demographics

4. Overall Usage of Online Resources

5. Social Media Usage

6. Thought Leaders or Influencers

7. Science-related Websites

8. Online Events

9. Scientific News Outlets or Blogs

10. Search Engine Usage

11. Methodology

12. About us

13. Appendix