市場調査レポート
商品コード
1431794
ライフサイエンスにおける会議・展示会戦略の動向:2024年2024 Trends in Conferences & Exhibit Strategies in the Life Sciences |
ライフサイエンスにおける会議・展示会戦略の動向:2024年 |
出版日: 2024年02月21日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ライフサイエンス業界では、対面式の学会は常に、新しく革新的な研究やブレークスルーを伝え、議論するための貴重なチャネルとなってきました。学会の参加者は、このような機会を利用して人脈を広げ、探求し、各分野で次に何が起こるかを調査するだけでなく、ライフサイエンス分野のベンダーと直接交流し、革新的な技術や、新しいソリューションをワークフローに統合する最善の方法について学びます。数日間という短い期間に得た情報を最大限に活用することは、関係者全員にとって会議を成功させるための計画を複雑にします。さらにパンデミックにより、従来の対面式会議から、オンラインのみ、あるいはハイブリッド方式への移行が余儀なくされたことも、こうした混迷を複雑にしています。会議参加者の期待とニーズを理解することで、企画者もベンダーも積極的な交流の可能性を最大限に引き出し、思い出に残る体験を創造することができます。
ベンダー/出展者と会議主催者が参加者の嗜好をより深く理解し、対面式の学会を成功できるように、当社では会議参加者の体験を改善したいと考えているサプライヤー向けに、実用的な観点を提供するための調査を企画しました。その結果が、当社の最新レポート「ライフサイエンスにおける会議・展示会戦略の動向 (2024年)」です。
当レポートでは、学会に関する科学者の見解に焦点を当てて、読者が参加者との最大限かつ積極的に交流し、ブランドの認知度と評判を高めることを目的としております。具体的には、363人のライフサイエンス研究者の、学会に関する経験と選好を調査しています。また、ベンダーが科学者を展示ブースに誘致するのに役立つ実用的な情報や、会議のリード転換率を高めるヒントも提供しております。さらに、ベンダーが戦略標的を容易に特定できるよう、学会参加者の個性に関する独自の追跡結果の概要も掲載しています。
具体的なトピックは以下の通りです:
In the Life Science industry, in-person scientific conferences have always been a valuable channel for the communication and discussion of new and innovative research or breakthroughs. Not only do conference attendees use these opportunities to network, explore, and investigate what is next on the horizon in their fields, they also directly interact with life science vendors to learn about innovative technologies and how best to integrate new solutions into their workflows. Making the most of the information received during these few short days makes planning a successful conference complicated for all involved. Further complicating these murky waters is the pandemic, which forced a shift from traditional in-person conferences to online-only or hybrid solutions. Understanding conference attendee expectations and needs allows both planners and vendors to maximize the potential for positive interactions and creating memorable experiences.
To help vendors/exhibitors and conference organizers better understand attendee preferences for a successful in-person scientific conference, we designed a study to deliver actionable insights to suppliers looking to improve the conference-attendee experience. The outcome is our newest report, “2024 Trends in Conferences & Exhibit Strategies in the Life Sciences”.
The “2024 Trends in Conferences & Exhibit Strategies in the Life Sciences” report features the opinions of scientists regarding scientific conferences which will allow the reader to maximize their positive interactions with attendees and enhance their brand awareness and reputation. The experiences and preferences of 363 life scientists are featured with respect to their preferences on scientific conferences as well as their expectations for exhibit halls. This report also provides actionable information intended to help vendors attract scientists to their exhibit booths and tips to increase their conference lead conversion. The report also features summarized conference attendee personas that track unique aspects which will allow vendors to identify their strategic targets readily.
Specific Topics explored include: