表紙:2023年のベンチマーキング:ライフサイエンスのカスタマーエクスペリエンスの理解
市場調査レポート
商品コード
1366641

2023年のベンチマーキング:ライフサイエンスのカスタマーエクスペリエンスの理解

Benchmarking for 2023: Understanding the Life Science Customer Experience

出版日: | 発行: BioInformatics | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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2023年のベンチマーキング:ライフサイエンスのカスタマーエクスペリエンスの理解
出版日: 2023年10月20日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

競争の激しい今日のライフサイエンス市場では、効果的かつ効率的なカスタマーエクスペリエンスが成功の鍵です。サプライヤーにとっては、混雑した市場で差別化を図り、際立った存在感を示すことで、既存顧客との関係を拡大するとともに、見込み顧客との新たな関係を構築する絶好の機会です。消費者の期待が高まり続ける中、単なる製品性能や価格を超えたカスタマーエクスペリエンスを理解することで、サプライヤーは改善すべき分野を特定し、競合他社がどこをリードしているのかを突き止めることができます。

当レポートでは、世界のライフサイエンス分野におけるカスタマーエクスペリエンスについて調査しています。カスタマーエクスペリエンスベンチマーキングの複数年(2016年、2018年、2019年、2020年、2021年、2022年、2023年)にわたる28のサプライヤーのパフォーマンスを詳細に分析し、サプライヤーの戦略が長期にわたってカスタマーエクスペリエンスのスコアをどのように形成してきたか、また個々のサプライヤーが長期にわたって競合他社とどのように比較してきたかを分析しています。また、現在の動向、COVID-19の影響、および市場に参入する企業のプロファイルとランキングなどを提供しています。

目次(トップラインレポート)

  • 調査の概要と目的
  • エグゼクティブサマリー
  • 人口動態
  • ライフサイエンスサプライヤーランキング
  • Tableauの操作
  • 調査手法
  • お問合せ

目次(Tableau)

  • カスタマーエクスペリエンスプロファイル
  • ライフサイエンスのカスタマーエクスペリエンス
  • ライフサイエンスのカスタマーエクスペリエンスのトレンド
  • タッチポイントのパフォーマンス
  • 象限分析
  • COVID-19の影響(2020年~2023年)
  • 追加の質問と人口統計
  • 調査手法

掲載企業

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • ATCC
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • Bio-Rad Laboratories
  • Bio-Techne
  • Bruker
  • Cell Signaling Technology
  • Corning Life Sciences
  • Cytiva
  • Eppendorf
  • IDT
  • Illumina
  • Leica
  • MilliporeSigma/Merck
  • New England Biolabs
  • Promega
  • QIAGEN
  • Revvity
  • Roche Molecular Systems
  • Sartorius
  • SCIEX
  • Tecan
  • Thermo Fisher Scientific
  • VWR
  • Waters
  • Zeiss

ランキング項目

  • 製品の認知度
  • 製品知識
  • 製品の選択
  • 製品の完全性
  • 提供されるサービス
  • 提供されるサポート
  • 満足度とロイヤルティ
目次

In today's fiercely competitive life science market, an effective and efficient customer experience is the key to success. It's a golden opportunity for suppliers to differentiate themselves and stand out in a crowded marketplace to expand their relationships with current customers, while building new relationships with prospective customers. As consumers continue to elevate their expectations, understanding customer experience beyond mere product performance and price enables suppliers to identify areas of improvement and pinpoint where competitors are leading the way.

To help suppliers better navigate the intricacies of customer experience in the life science industry, we designed a study to deliver actionable insights to suppliers looking to improve their customer experience strategy. The outcome is our newest report, “Benchmarking for 2023: Understanding the Life Science Customer Experience”.

This study offers in-depth analysis of the performance of 28 different suppliers across multiple years (2016, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023) of customer experience benchmarking, allowing for analysis of how supplier strategies have shaped customer experience scores over time and how individual suppliers compare to their competitors over time.

In the 2023 edition, we asked 786 scientists to evaluate their experience with suppliers during specific touchpoints including the evaluation of products, selection and usage of products, and customer support after the sale. Two new attributes were added to the Product Selection touchpoint this year to probe satisfaction with product inventory, shipping updates, and on-time delivery.

The report includes a Tableau workbook and will allow you to:

  • Uncover and compare single and multi-year customer experience performances for 28 top-tier brands.
  • Explore the intricacies of customer experience at different touchpoints, single and multi-year trends.
  • Gain clarity on the relative significance of attributes that drive customer satisfaction across 28 brands.
  • Discern regional nuances in customer experience trends.
  • Track generational shifts in customer experience expectations.
  • Investigate how various employment sectors influence customer experience trends.

The Tableau workbook is fully interactive, and can be used to export charts for presentations, further research, or other needs. This will allow you to target your benchmarking to your customers. Want only to see YOUR company's information and survey responses and produce a report? You can do that. Want to compare your company against a few competitors? Use Tableau for this function.

A key tool for suppliers looking to gain a competitive edge, this report equips teams with the insights needed to stay ahead of the competition.

Study Objectives

  • Understand and compare single and multi-year customer experience performance for 28
  • Explore customer satisfaction on specific touchpoints associated with the pre-purchase experience, product experience, and post-purchase experience.
  • Understand the relative importance of specific attributes for customer experience.
  • Determine supplier rankings and long-term trends in customer experience since 2016.

Table of Contents (Topline Report)

  • 1. Study Overview and Objectives
  • 2. Executive Summary
  • 3. Demographics
  • 4. Life Science Supplier Rankings
  • 5. Navigating Tableau
  • 6. Methodology
  • 7. About Us

Table of Contents (Tableau)

  • 1. Customer Experience Profile
  • 2. Life Science Customer Experience
  • 3. Life Science Customer Experience Trended
  • 4. Touchpoint Performance
  • 5. Quadrant Analysis
  • 6. COVID-19 Impact (2020-2023)
  • 7. Additional Questions & Demographics
  • 8. Methodology

*Note: Trending is provided on most dashboards within the Tableau workbook for 2016-2023.

Companies Mentioned:

  • 1. Abcam
  • 2. Agilent Technologies
  • 3. ATCC
  • 4. BD Biosciences
  • 5. Beckman Coulter
  • 6. Bio-Rad Laboratories
  • 7. Bio-Techne
  • 8. Bruker
  • 9. Cell Signaling Technology
  • 10. Corning Life Sciences
  • 11. Cytiva
  • 12. Eppendorf
  • 13. IDT
  • 14. Illumina
  • 15. Leica
  • 16. MilliporeSigma/Merck
  • 17. New England Biolabs
  • 18. Promega
  • 19. QIAGEN
  • 20. Revvity
  • 21. Roche Molecular Systems
  • 22. Sartorius
  • 23. SCIEX
  • 24. Tecan
  • 25. Thermo Fisher Scientific
  • 26. VWR
  • 27. Waters
  • 28. Zeiss

Ranked Touchpoints:

  • Product Awareness
  • Product Knowledge
  • Product Selection
  • Product Integrity
  • Service Provided
  • Support Provided
  • Satisfaction and Loyalty